-
Gud jag vet det är 10.5 v bara. Otålig som få men har tänkt att ge kroppen 9 mån eftersom man säger "9 mån upp, 9 mån ner" är sugen på godis och läsk konstant nu och känner mig helt gråtfärdig, bara ett kvitto på att socker är skit.villsågärna38 skrev 2015-06-24 14:35:51 följande:Men du vännen det är ju inte 8,5 månad sen du födde så ge inte upp ännu Douglas är ju fortfarande jätteliten min väninna har inte opererat. Det är det som är så bra. Man kan frysa bort valken nu istället Kram
-
Måste säga att oljan på Douglas skorv var ganska effektiv. Har dessvärre ingen kam så jag badade honom, tvättade håret och gnuggade med handduk och fick bort en del. Fortfarande mycket kvar men blev positivt överraskad
Ska köpa en fin kam idag och göra om proceduren ikväll fast med kam där hans hår är långt. -
Kommer de gå tillbaka av sig själva eller kommer du bli tvingad att ha så där? Om de inte försvinner får du överväga vad som är värst att lida en kort period eller att lida hela livet.linnea83 skrev 2015-06-25 17:15:39 följande:
Alltså mina är ytliga och kommer brännas/skäras bort :(.Man får den djupaste sövningen dom har för att det tydligen är så smärtsamt.Sen lämnas såret öppet..Fy alltså,gör ont bara jag tänker på det..Så vi får se,har 1,5 månad på mig att bestämma mig :).
Förstår verkligen att du tvekar. Jag fick lite grann efter Douglas förlossning och det var hell att gå på toaletten de försvann efter ett par veckor.
Har en kompis som gjort operation och hon sa att det var hemskt men klart värt det. Hon kunde knappt gå på toaletten pga smärtan det medförde samt att det blödde väldigt mycket och det var obehagligt. -
Wow och big like på dina resultat. Du är verkligen superduktig och jag längtar till jag får lika bra resultat. Vägde mig imorse och hade gått upp i vikt, fattar inte hur det är möjligt när jag ligger på underskott när mina resultat uteblir är jag gärna glad för dina under tiden 6 cm är ju väldigt synbart också bra kämpatjohjen skrev 2015-06-26 11:53:20 följande:
Hej! Hinner knappt läsa allt ni skriver och tyvärr ej kommentera just nu. Fullt fart på Adam och kan inte lämnas en sekund. När han sover tränar jag eller lagar mat eller hinner med en dusch! Sambon är ledig i två veckor från och med imorgon, hoppas kunna bli mer aktiv här då.
Dagens bästa - gått ner 0,9 kg och 2 cm i midjan till! Totalt 6 cm i midjan och 2,9 kg sedan 1 juni, hurra!
Dagens sämsta - fick äntligen medicin av gynekolog pga långdragen svampinfektion, då får jag en allergisk reaktion med utslag och kli över hela kroppen!
Hoppas ni alla mår bra. Nu verkar sommaren komma så njut av de veckorna den är här!
Kram
-
Du får tänka igenom det noga. Själv är jag rätt irriterad på ett navelbråck jag har. Det kom efter min andra graviditet och har nu blivit större och jag vill operera bort det. Tydligen gör det väldigt ont efteråt och jag funderar på om det är värt det eller inte.linnea83 skrev 2015-06-26 11:26:18 följande:Dom kommer vara kvar alltid om jag inte gör op..Det är liksom hudflikar som "blivit kvar" som läkaren sa..Gör inte ont alls..Men som du säger så är ju frågan om jag vill leva med dom resten av livet..
-
Du är duktig ändå det är ju ansträngande att dieta och träna och tänka på vad man äter och är man inte motiverad går det inte så bra.johjen skrev 2015-06-26 15:16:10 följande:Tack! Hade ganska mycket att ta av. Gick upp 23 kg under graviditeten, gick ner 10 kg första veckan efter förlossningen men sen hände det något och jag gick upp 5 kg.. Försökte anstränga mig med att inte äta onyttigt men gick bara ner något kg och upp lika fort. Låg sen väldigt länge på plus 13 kg från innan graviditeten, egentligen 10 kg då jag gick upp 3 kg under ivf behandlingen. Så när Adam var 10 veckor såsom Douglas är nu vägde jag mer än vad jag någonsin gjort ca 18 kg från min idealvikt! Så tycker du är superduktig som redan är i gång och när jag helammade så släppte inte min kropp iväg ett enda kg utan sög i sig varenda kalori.. Inte alla tappar när de ammar, en del går upp har jag förstått!
Kram
Jag gick upp 16 kg under graviditeten och 1 v efteråt hade jag tappat 11 av dem. Nu har jag kämpat sedan 25 maj med långa promenader, ligger på kaloriunderskott och har kört ett par pass på gymet. Lyckades gå ner nästan 2 kg men hade ökat i vikt såg jag i morse. Har ett par kg kvar men de är sega men jag ger inte upp nya tag nästa vecka. -
Jag håller med dig. Kommer ihåg i början när han ammade varannan timme. Nu äter han oftast 1 gång vid 03.00 ca och sedan vid 05.30 igen. Idag sov han till 10.00 efter han ätit 05.30linnea83 skrev 2015-06-27 18:29:50 följande:Alltså ni som är uppe så på nätterna är fan hjältar!Kan nog ärligt säga att jag inte hade pallat det..Blir knäckt om han vaknar en gång nuförtiden ;)...
Han somnar sent ca 22.00 så det är nog därför han bara äter en gång. -
Douglas är nu 11 v gammal och jag skulle önska att han kunde somna utan att ammas till sömns. Jag ammar honom så han blir trött och lägger honom i sin spjälsäng. Han ligger där ca 5 min och gäspar och ser trött ut, jag sitter på en stol bredvid och gungar sängen, vi har Brio vussanlull på benen. Sedan blir han obekväm och börjar att gnälla, vifta med armarna och benen för att till slut börja skrika. Har testat att lägga över honom i spjälsängen när han ska sova dagtid men under 1 veckas tid har det varit så här. Går det att ändra en rutin utan gråt? Har boken somna utan gråt men jag kanske har helt fel förväntningar?
Har också börjat att prova att mata honom med flaska för hans pappa vill natta honom men det går inte alls, han lirkar bara med tungan och suger inte, som om han inte förstår. Napp vill han inte heller ha. Vi har försökt med napp för han är gnällig från 18.00 till 22.00 när han somnar och det funkar varken med närhet eller amning. Förmodligen är han överstimulerad. -
Det var ju inte för hans skull vi provade utan för hans pappas skull. Han har visat tydligt att han inte vill och då ska han inte behöva heller.Danisen skrev 2015-06-29 22:43:10 följande:Jag har ammat Maja till sömns i 8 månader. Precis slutat. Han vill ha närhet han är så liten än. Maja vägrar flaskan, har alltid gjort det. Napp tar hon inte heller.
-
Tycker så synd om dig som inte får sova. Så stark du är som fixar det.lelle75 skrev 2015-06-30 05:08:21 följande:Tack snälla, då var det slut med krokar!
Tungt att vagga också, pröva även att buffa, knuffa lite på blöjan när hon ligger ner.
Här har vi en usel natt igen :(
Själv hade jag nog gått in i väggen för länge sedan.