Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell: Så är det, mest synd om de små. Min stackars lilla skrutt har fått så mycket physiomer att han själv går ibland till flaskan o stoppar den i näsan
Bell: Så är det, mest synd om de små. Min stackars lilla skrutt har fått så mycket physiomer att han själv går ibland till flaskan o stoppar den i näsan
Vi hade läkartid till BVC igår och lilla Niilo växer på som han ska . Läkaren lyssnade även på hans lungor o tyckte att det lät bra. Vi får se vad läkaren på VC säger vid utredning nästa vecka. Tyvärr är det så att under förmiddagen låter han väldigt bra i andningen men under eftermiddagen rosslar han rejält
Bell: Hoppas han kryar på sig fort nu!
Bell: Väldigt vanligt, Niilo kräktes upp den också . Hoppas att ny medicin botar fort!
Bell: Läkare är bra konstiga ibland. Hoppas att det är som läkaren sa att det läker ihop av sig själv.
Bell: Skönt att få sova ut.
Här har Niilo varit lite kinkig ett tag o det förklarades med att igår märkte vi att två små tänder kommit fram i överkäken igår . Så nu har han 4 små pärlor att tugga med.
Jag funderar i samma banor även om Niilo bara är 11 månader, så svårt att veta när man ska byta till att låta honom sova bara en gång. Tycker att han blir så trött vid 16-17 men det är för sent att låta honom sova, då somnar han aldrig på kvällen. Bra tips efterfrågas!
Azurea: Det är verkligen nära för dig nu, förstår att du är trött. Försök att få lite tid till vila även om det inte är lätt med en aktiv liten i hasorna.
Bell: Ja det är så "roligt" när de vill gå upp så tidigt på morgonen, NOT. Hoppas ni hittar en rytm som passar er.
Hemma så går jag upp 5 när jag jobbar så får jag sova till 6.30 under helgerna är det sovmorgon för mig .
Niilo har hela tiden varit väldigt matglad men på senaste har han börjat med att äta bara ungefär halva portionen till middag som han får kring 15-16 för att han vill spara sig så han orkar äta med oss när vi äter vår middag kring 17-17.30 . Då äter han gärna korv och gurka (han får ju nyttigare saker under dagen).
Sira: Det är påfrestande att vara hemma och bara vara mamma hela tiden. Jag är glad över att jag började jobba så tidigt (maken är ju hemma nu) så jag bara längtar efter att få vara mamma efter jobbet. Inte alls lika jobbigt att brottas under blöj och klädbyten då (känner igen mig till 100% )
Vi är rätt övertygade om att lilla Niilo är pollen allergisk men har inte gått att få allergitester än så länge. Maken ska ringa idag (han har ringt runt redan) och försöka få tid till en barnläkare så får vi se om vi kan få remiss. Så han är fortsatt snorig och rosslar i andningen
Bell: Minns så väl hur slut i huvudet man är efter en tenta och ha en liten att ta hand om dessutom, förstår inte hur du klarar det. Duktigt jobbat!
Härligt med Florida i hela 3 veckor! Hoppas att ni får det supermysigt!
Min semester börjar ungefär samtidigt men blir inte lika exotiskt men så länge vi får vara tillsammans i familjen blir det nog bra ändå