• Kelsson1

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell: Tack, är rejält less på det här nu och önskar inget annat än att vi blir friska o kan göra något roligt tillsammans!

• Kelsson1

VSG: Hoppas storasyster kryar på sig! Vad roligt att du är nöjd med jobbsituationen det betyder mycket i livet

Bell: Skönt att det är bättre hos er.

Vi börjar också sakteligen bli bättre men helt bra är det inte än
    Idag är det dags för Niilos 8 mån kontroll, hoppas han lyckats växa bra trots sjukdom.

• Kelsson1

Bell: så det kan bli ibland.

Niilo hade inte gått upp i vikt som han skulle (han vägdes för två veckor sedan på akuten och då hade han till och med gått ner i vikt från det) Vi fick lite tid på oss för att se om han börjar äta mer igen (ätit dåligt nu när han har varit förkyld) om inte så måste vi boka en ny tid till BVC.

• Kelsson1

Sira:: Jag är inte orolig alls egentligen, känns bara lite tråkigt. Niilo är inte mager på något vis utan är en rund o go bebis så det är bara det att han har varit förkyld o därför inte gått upp så mycket på grund av det. Vi hade inte vetat om att han har tappat vikt om vi inte varit till akuten för ett par veckor sedan o blivit vägd då. Enligt kurvan har han inte gått ner utan bara inte gått upp lika mycket som tidigare. Så därför är jag inte orolig. Vet att han kommer att äta bättre igen när han är fullt frisk.
    Lite tråkigt i sammanhanget är också att han verkar ha fått magsjuka nu han har kräkts 3ggr idag. Så viktökningen får vi vänta lite längre på...
    Håller tummarna hårt för dig och förstår att tiden går sakta.

Irma: Tack.
    Härligt att läsa om hur det kan sluta väl med cancer, verkligen hatar det ordet efter att makens syster förlorade kampen mot det lite över ett år sedan

Bell: Skönt att kontrollen gick bra för er

hean123: Stora gratulationer till en av varje

• Kelsson1

Tack alla för fina kommentarer.
    Jag är så övertygad om att min lilla Michelingubbe kommer att öka på i vikt igen när han är frisk att jag är inte alls orolig.
    Han har redan idag ätit en del så verkade gå över fort den här gången som tur är.
    Tråkigare är att Jenni har också mått illa idag men inga kräkningar så hoppas att hon håller sig symptomfri även imorgon.

Sira: Förstår verkligen känslan, exakt så det kändes för oss. Niilo har också en hel del att ta av så han är absolut inte mager på något vis är väl därför jag inte är speciellt orolig.
    Håller tummarna för fin viktuppgång för er del

Irma: Tackar än en gång för att du delar med dig, behövs verkligen höras om solskenshistorierna också!

Bell: Är inte alls orolig men självklart är det inte roligt att se att kurvan stannat av, hade varit roligare om han hållit sig på sin kurva men det går ju inte när han varit sjuk och inte kunnat äta.

• Kelsson1

Så har vi varit magsjuka hela bunten, ingen rolig upplevelse.
    Vi mår bättre idag o har vågat äta lite något också men svag är man.

• Kelsson1

Tack alla, har verkligen inte varit lätt de senaste månaderna. Hoppas innerligt att det är över nu!
    Helgen ska jag o dottern tillbringa på hotell och på lördag ska vi gå på badhus tillsammans så blir kvalitetstid tillsammans för hela slanten (tack VSG för tips, fick idén från din hotellweekend med din dotter).
    Stackars liten var så uppspelt när jag hade bokat hotellet att hon bara hoppade fram o tillbaka i vardagsrummet o kunde inte vara stilla . Hon har verkligen sett framemot att få vara ensam med mig ända sedan lillebror föddes. Så hoppas att allt går bra i helgen då

Bell: Hur gammal är han nu? Söta lilla Douglas
    Lite orolig över att Niilo bara hasar sig fram lite och inte har börjat krypa än men han är bara 8 månader så kanske ska ha lite is i magen o vänta så kommer det väl

• Kelsson1

Bell: Tack för de lugnande orden, behövdes speciellt när kusinen är 2 veckor äldre o har krupit sen jul och numer står upp mot bord och leker!
    Jag vet att man inte ska jämföra och försöker intala mig själv att hon är väldigt tidig (vilket hon är) men när dottern också var snabbare på både röra på sig och prata (när hon var 8 månader kunde hon redan 6 ord) är det inte lätt att låta Niilo få den tid han behöver. Blir orolig o tror att något ska vara fel men får helt enkelt andas djupt ett par gånger o vänta lite till

• Kelsson1

Irma: Bra att du inte stressar upp dig ang talet. Det är vanligt att talet kommer lite senare när det är fråga om 2 språk. Vi höll oss till bara finskan, tror att det gjorde att dottern började prata så tidigt. En av hennes kusiner har börjat prata först efter att hon blev 2 men surrar nu hela tiden istället

Vi hade en underbar helg! Har helt enkelt en underbar dotter! Måste göra om det här...

• Kelsson1

Irma: Äntligen verkar sjukstugan vara över för vår del så livet börjar kännas lite roligt igen.

Sira: Vad bra att läkaren inte stressade upp er mer, skönt att hon följer sin egen kurva.
    Det är först nu Niilo börjat röra på sig, han är lite bekväm av sig och ligger gärna still fortfarande på samma ställe o tuggar på leksaker

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015