Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej tjejer!
Låter jobbigt med alla förkylningar. Än så länge har vi klarat oss. Doris är lite täppt i näsan som nyfödda kan vara men det funkar bra med lite koksalt då och då.
Amningen är dock fortfarande en stor frustration. Vet inte hur länge till jag orkar. Vill så gärna helamma, men det känns hopplöst just nu. Tror jag har problem både med mjölkmängden och utdrivningsreflexen. Jag har aldrig känt ngt pirr eller ngt som alla pratar om, gör ni det?
Brösten har aldrig läckt, det andra bröstet (som jag inte ammar på) reagerar inget vid amning och jag har aldrig haft ngn stråle eller ens droppe från bröstet när hon släpper. Inte är det ngt klunkande på varje till varannat sug heller. Snarare 5-20 sug mellan varje klunk.
På em/kväll känns det inte som att hon får ut ngt alls nästan, hör knappt ngr klunkar alls.
Dessutom vekar hon ha fått problem med magont nu. Första 3 v skrek hon i stort sett ingenting, men sen i helgen när hon blev 3 v så har hon nu varit ledsen o skrikig varje kväll. Hon vill ligga vid bröstet hela tiden, men sliter och drar och kastar med huvudet tills jag blir tokig. Vet inte vad jag ska göra!
Har svarat dig tidigare hur jag trappade ut ersättningen, lycka till!