• Kelsson1

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell: Söta Douglas
    Stora Gratulationer, helt underbart att höra håller tummarna hårt att allt går väl!

Har haft det lite jobbigt igen, mamma på besök o hon blev magsjuk i helgen (hade det troligen med sig hemifrån då en av hennes väninnor hemma också var sjuk samtidigt). Makens rygg bestämde sig samtidigt för att ge upp så jag fick ta hand om två barn o försöka hjälpa stackars mamma o maken samtidigt (inte mycket egen tid här inte). Nu är alla på benen igen men var lite jobbigt ett tag.

• Kelsson1

Bell: Just nu mår vi alla bra så vi hoppas att allt är över för den här gången (ja förutom att Niilo har ny penicillin kur för öronen )

• Kelsson1

Sira: Det har verkligen inte varit roligt, hoppas på roligare tider framöver

Bell: Stackars liten som haft så stora problem med löss, inte alls roligt.
    Men vilken människa, tror att du får säga upp bekantskapen helt eller så får hon träffa barnbarnet utan dig någon enstaka gång om året. Helt hur du känner det. Förstår verkligen om du väljer ett liv utan henne!
    Här är det makens bror och hans familj vi är besvikna på.
    De bor längre bort o är nu för jag vet inte vilken gång i ordningen o hälsar på hos våra barns kusiner i flera dagar o kommer inte ens på kaffe hos oss. Brodern ringde härom kvällen o sa att de skulle komma förbi idag så då sa vi det till dottern (dumma som vi är) men idag låter det som om de inte alls ska komma förbi. Blir så förbannad! Varför är inte våra barn värda att besökas?
    Det finns inte ens en liten risk att jag besöker de fler gånger om vi åker dit där de bor så får de se hur det känns!
    En sommar när vi var där hos andra släktingar o hälsade på frågade de om de fick ta med sig vår dotter någon dag o besöka leksaksaffären. Visst tyckte vi, det var bara höra av sig när det passade. Tror någon att de hörde av sig igen? Klart de inte gjorde. Fattar inte varför då fråga en sådan sak?
    Lite gnäll från mig också

• Kelsson1

Bell: De kom förbi ändå till slut men så sent att det var läggdags för barnen redan! Det är inte ofta de åker hit men när de gör det har det alltid bara varit snabbvisit hos oss.
    Nu lär vi inte åka dit där de bor på ett bra tag men som sagt gör de det tror jag inte att vi "hinner" besöka de.
    Verkligen starkt att orka säga emot och ta beslutet att inte se henne längre, förstår att du tar det beslutet när hon bara gör dig ledsen.
    När människor är så snedvridna ser de sällan att det något fel hos sig själva tyvärr, annars skulle de nog inte vara så sjuka.
    Låter som en tuff tid för stackars lilla Douglas med både tänder och separationsångest, tur att det är övergående.
    Stackars dig, hoppas att ni blir sams fort!

Johjen: Jag har inte ens börjat jobb än men har fullt upp ändå , roligt att höra från dig
    Jag försöker ta en liten stund varje dag då jag uppskattar mina små och är glad över att vi fått de

Irma: Alltid roligt när BVC kontrollen går bra

• Kelsson1
    villsågärna38 skrev 2016-02-18 13:58:15 följande:
    Hemma idag med men ingen feber än så länge. Äter bra men trött tjej. Sover nu. Lovisa pigg och glad Får se om det blir nån utflykt i em. Maken bortrest idag och imorgon så vi är bara tjejerna hemma idag.

Konsult inom Kommunikation/PR. Bara jobbat på företag innan (som chef senaste tio åren), men inte som konsult, så jättekul att konsulta och träffa kunder från en massa olika branscher nu. Så roligt att vara egen med. Nytt med sälj dock, bara varit kund innan, men jättekul det med Än så länge iaf, ha, ha!!

Kram
    Var tvungen att söka fram sista kommentaren (förutom krya på dig önskningar till Niilo samma dag), tänk att det är mer än en månad sedan vi hörde av dig. Hoppas att du bara tagit paus från FL och kommer snart tillbaka. Saknar dina input.
  • Kelsson1

Bell: Så ledsen för er skull, varma kramar!

Sira: Fruktansvärt! Finns inga ord!

Irma: Hoppas att han kryar på sig fort!

Glad påsk till alla!

Vi är bortresta, härligt att träffa syrran o hennes familj! (trots sjukdomar hos barnen)

• Kelsson1

Bell: Jag har två tidiga MF bakom mig så jag förstår fullständigt hur du känner det. Jag ville bara stanna i sängen o dra täcket över huvudet för resten av livet. Tog mig själv i kragen o åkte på en kryssning med en vän istället, det hjälpte mig. Jag klarade inte av att vara hemma o ville inte tillbaka till mitt gamla jobb heller. Kändes så värdelöst allting o ville förändra allt på en gång.
    Jag sökte också efter svar hos mig själv, var det kanske något jag gjort eller låtit bli att göra som orsakade MF? Men tillåt inte dig själv att gå de stigarna, det är INTE ditt fel, du hade inte kunnat förhindra det.
    Tycker också att du behöver prata ut med någon om dina tankar men att ni behöver nog gå i parterapi också. Jag har funderat på parterapi för oss också mellan varven men hittar inte tiden för när vi skulle kunna göra det.
    Just nu är det bra mellan oss så inget vi behöver akut heller.

• Kelsson1

Bell: Skönt att du börjar se ljuset igen och bra att ni fått tid till samtal.
    Är rätt slut i huvudet, Niilo har sovit dåligt de senaste nätterna så blir inte de smartaste kommentarerna från mig just nu

• Kelsson1

Bell: Så jobbigt att han fortfarande äter på natten (menar att det jobbiga är att behöva vakna). Niilo slutade med nattätandet när han började med riktig mat men vaknar o gnäller fortfarande . Hoppas att det blir bättre om han sover mindre på dagen, här har vi istället märkt att sover han för lite på dagen så sover han sämre på natten konstigt nog.
    Så fruktansvärt att behöva hantera så jobbiga saker samtidigt, var för sig är de redan tillräckligt jobbiga. Skickar varma kramar!

Sira: Jag har börjat sova med öronproppar (tar ett tag innan jag vänjer mig igen) nu när jag jobbar så maken får ta smällarna nattetid. Just nu vaknar jag av att jag inte är van vid öronpropparna istället men går väl snart över hoppas jag.
    Niilo sitter riktigt fint o kan lägga sig på mage själv o hasar sig fram i väldig fart. Ibland står han på knä o gungar men faller sedan ner på mage igen

Irma: Skönt att du är bättre igen, förkylningen i år är inte att leka med hade den ju i februari!

Johjen: Varma kramar och skönt att du repade dig. Fruktansvärt att må så dåligt att behöva läggas in i flera dagar men skönt att hjälpen finns.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015