• Kelsson1

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen: Stort Grattis i efterskott! Låter som väldigt bra sätt att fira födelsedag på

VSG: Känner så igen mig. Blev också arg på dottern när vi skulle till förskolan igår förmiddag . Hade sedan sådan ångest resten av dagen för det så jag hoppas att jag ska kunna kontrollera mig bättre i framtiden.
    Natten innan sov jag väldigt lite för Niilo vaknade flera gånger o bara skrek och har också mens på G men är ingen ursäkt för att förlora tålamodet med dottern för det.
    Dagen blev sen inte bättre för Niilo började gallskrika kring lunch o man riktigt hörde på honom hur ont han hade och inget jag gjorde hjälpte.
    Ringde efter maken som skyndade hem så åkte vi in till akuten. Kom på vägen på att Niilo hade knappt kissat något på hela dagen trots att han hade druckit rätt mycket ersättning (3x120ml under 10 timmar och en del vatten på det).
    Så väl framme tog de tempen o han hade lite feber o fick alvedon. Efter en stund började han då kissa av sig själv. De hade tagit urinprov o uteslutit urinvägsinflammation så vi fick åka hem igen. Idag har han varit som normalt så vet inte vad det var med honom igår.

Irma: Låter som väldigt bra tider var ungefär de tiderna vi körde med dottern när hon började på förskola o fungerade utmärkt.
    Vi ska nog också börja med städhjälp när vi båda jobbar igen, ekonomin tillåter inte riktigt det just nu under föräldraledigheten.

• Kelsson1

VSG: Dottern är också rätt bra på att provocera speciellt på morgonen men meningen är ju att inte låta mig bli provocerad och stressad Men får väl försöka släppa det och minnas nästa gång hur dåligt jag mådde o därför inte upprepa misstaget.
    Niilo fick lite mer Alvedon sent på kvällen så han kunde sova för febern men har inte behövt mer sen dess o kissar som normalt.
    Däremot fick Jenni feber torsdag kväll o stannade hemma från förskolan i fredags. Fredag eftermiddag började även jag risa ihop så vi har varit dåliga här båda två o stackars maken har fått springa som ett jehu för att passa upp oss o ta hand om Niilo samtidigt.
    Jisses så dålig man blir som vuxen när febern stiger till 38,5! Jag har inte vågat ha Niilo i famnen alls av rädsla att tappa honom, är helt groggy fortfarande även om febern nu lagt sig.
    Jenni var piggare redan imorse så hon kanske ska till förskolan imorgon (hon vill så gärna träffa sina kompisar) en liten stund.
    Så sött att hon redan tränar på att klä på sig
    Ja allt de små får för sig kasta tallriken när man är klar, kanske man borde prova den ute på krogen någon gång

• Kelsson1

Tack alla.
    Jenni var redan piggare och började äta lite mer men sedan slutade hon tvärt och ville inte äta någonting och började hosta rejält. Igår kväll kom febern tillbaka så vi fick en akuttid till läkaren idag. Stackars liten har lunginflammation så ny penicillinkur och hostmedicin så hoppas vi att det ger med sig fort.
    Jag har fortfarande inte kunnat äta något vettigt så är rätt svag men åtminstone feberfri sedan igår (min feber kom också tillbaka på kvällen).
    Hoppas att ni andra ska slippa gå igenom det här!

• Kelsson1

Bell: Tack.
    Skönt att ni sluppit

VSG: Skönt att höra att inskolningen går bra

Jenni är redan piggare efter två doser medicin men igår var hon totalt utslagen, aldrig sett henne så dålig tidigare. Skönt att medicinen verkar fort.

• Kelsson1
    Sira skrev 2016-02-10 12:45:00 följande:

Hej alla!

Nu börjar jag komma tillbaka igen. Båda barnen och jag åkte på influensan här. Fortfarande inte helt bra men mycket bättre åtminstone. Gudars skymning så jobbigt det är att ta hand om sjuka barn när man själv bara vill sova för att ha en chans att bli frisk! :-O Maken vaccinerade sig så han klarade sig. Jag brukar inte vaccinera mig men ska göra det till nästa säsong. Fast mest tror jag faktiskt det beror på sömnbristen att jag blev sjuk...brukar klara mig och ha bra immunförsvar.

Februari lever verkligen upp till sitt rykte i år... Krya på er alla sjuklingar och hoppas ni som är friska slipper bli sjuka!

Men stannade inte maken hemma för att ta hand om barnen när du var sjuk?
    Vet hur det är att vara sjuk med små barn, som tur är har maken tagit hand om allt så jag har haft möjlighet att bli frisk.

• Kelsson1

Så nu har Niilo fått 39,5 i feber blir rolig dag imorgon med två sjuka barn o jag är inte helt pigg än själv. Tur att maken stannar hemma imorgon också.

• Kelsson1

Ingen ork till kommentarer efter en jobbig natt. Niilo fick febernedsättande 2 ggr inatt (varvade Ipren o Alvedon). Så blev inte värst många timmars sömn. Stackarn är så olycklig . Läkartid först imorgon

• Kelsson1

Vi fick åka in akut med Niilo så han fick inhalera, hade så svårt att andas stackars liten. Kom hem natten mellan torsdag o fredag någon gång innan 2! Så är väl fortfarande lite groggy.
    Min förkylning har också fått förnyad styrka o satt sig på rösten så det är riktigt jobbigt att prata just nu .
    Niilos feber fortsätter, inte lika intensiv som tidigare men den försöker kliva upp över 39 och han blir så ledsen så han får en supp för att kunna sova.
    Konstigt nog har han ätit som normalt hela tiden och dricker ersättning så vi behöver inte oroa oss för det.
    Varma kramar till er alla, får kommentera  sen när förkylningen gett med sig och man är klarare i knoppen.

• Kelsson1

Sjukstugan fortsätter för mig och Niilo. Ingen feber sedan igår kväll men han är fortfarande ledsen, snorig och hostar.
    Jag har inte mycket röst och snorar på men vi är på bättringsväg jämfört med några dagar sedan. Fortfarande trött och orkar inte riktigt kommentera.
    Önskar bara att alla andra som är sjuka kryar på sig fort!

• Kelsson1

Bell: Jag hade (o)turen att få tillbaka min mens precis när vi skulle utomlands, har aldrig blött så mycket tidigare! Blödde igenom nattbindor, det har aldrig förut hänt. Var sådär roligt att hålla sig nära rummet för att hinna byta i tid . Andra mensen nu var mycket mindre.

Annars fortsätter sjukstugan här. Nu är det makens tur att ha feber. Lilla Niilo har inte längre feber men rätt svår hosta. Jag fortsätter att snora o kraxa, undrar när jag får tillbaka min röst?

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015