Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
johjen: Stort Grattis i efterskott! Låter som väldigt bra sätt att fira födelsedag på
VSG: Känner så igen mig. Blev också arg på dottern när vi skulle till förskolan igår förmiddag . Hade sedan sådan ångest resten av dagen för det så jag hoppas att jag ska kunna kontrollera mig bättre i framtiden.
Natten innan sov jag väldigt lite för Niilo vaknade flera gånger o bara skrek och har också mens på G men är ingen ursäkt för att förlora tålamodet med dottern för det.
Dagen blev sen inte bättre för Niilo började gallskrika kring lunch o man riktigt hörde på honom hur ont han hade och inget jag gjorde hjälpte.
Ringde efter maken som skyndade hem så åkte vi in till akuten. Kom på vägen på att Niilo hade knappt kissat något på hela dagen trots att han hade druckit rätt mycket ersättning (3x120ml under 10 timmar och en del vatten på det).
Så väl framme tog de tempen o han hade lite feber o fick alvedon. Efter en stund började han då kissa av sig själv. De hade tagit urinprov o uteslutit urinvägsinflammation så vi fick åka hem igen. Idag har han varit som normalt så vet inte vad det var med honom igår.
Irma: Låter som väldigt bra tider var ungefär de tiderna vi körde med dottern när hon började på förskola o fungerade utmärkt.
Vi ska nog också börja med städhjälp när vi båda jobbar igen, ekonomin tillåter inte riktigt det just nu under föräldraledigheten.