Sira skrev 2015-12-09 16:32:40 följande:
Åh nej, så jobbigt att storasyster också blev sjuk! Stackare! Var det Lovisa som smittade eller var det en ny omgång?
Det låter ju toppen med jobbet! Är det inte läskigt att vara egen? Jag tänker att det nog är skönt att vara utan chef men samtidigt har man ju då hela ansvaret själv...
Jo, det är den minsta som väcker mig. Hon sover första passet i sin säng (som står i vårt rum) och sedan mellan oss. De första nätterna i egen säng sov hon till iaf kl 02 så då var det ju inga problem, då fick jag ett långt pass. Nu har hon vaknat vid 24-01 och efter det sover jag väldigt lite för då låter hon så mycket. Jag har funderat på om hon har ont i magen men jag ser inget samband med något jag ätit riktigt. Jag brukar dricka varmt vatten med ingefära, citron och honung på morgnarna men jag testade utan det idag för att se om kanske ingefäran är för stark för hennes mage... Det är ingen fas heller just nu som kan förklara det och att hon varit mer missnöjd under dagarna.
Lovisa har ju inte haft symtom sen i lördags så tycker det vore konstigt. Vi har tvättat och städat allt möjligt sen dess men kanske har det funnits kvar här på nån leksak kanske? Annars är det mest troligt ny omgång. Förhoppningsvis samma virus så inte Lovisa kan bli sjuk igen. Första riktigt pigga dagen för henne idag. Hon har varit trött och ätit dåligt flera dagar efter hon slutade kräkas och ha diarre. Typiskt att äldsta tjejen då blir sjuk
Usch va jobbigt! Jag hade testat utan ingefära en vecka. Tror inte du ser skillnad på en dag om det är det. Ammar hon bara eller ger du även ersättning? Hur gammal är hon nu? Med facit i hand när Lovisa mest troligt blivit mjölkproteinallergisk, den andra mildare varianten, så hade jag testat mjölkfritt ett par veckor sen. Det skadar ju inte. Märker du ingen skillnad så är det ju ingen skada skedd. Jobbigt att inte få sova!! Testa öronproppar annars? Lägga tillbaka henne i hennes säng när hon somnat om? Ge mer mat på natten? Tand på g - ge alvedon? Brainstormar lite då jag lider med dig!!
Det beror nog på. Jag ska ge det ett år och jobbar ihop med en fd kollega som har en etablerad verksamhet och behöver en ny smarbetspartner att konsulta ihop med. Vill bara jobba halvtid/75% ungefär och kniper det klarar vi oss på bara makens lön. Så tänkte att det är nu eller aldrig
Funkar det inte söker jag nytt till hösten. Var tio år på min förra arbetsplats, om än på olika tjänster, så det var dags för förändring.
Nu har tjejerna slutat leka och vi ska mysa lite här
Kram