• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-11-17 12:22:47 följande:

Hej tjejer,

Ni får ursäkta min tystnad, det är inte på något sätt att jag inte bryr mig, men jag har tappat gnistan en stund och behövde sörja. Allt annat kändes plötsligt så oviktigt, och märkligt nog känns det i hjärtat som att den enda platsen jag vill vara i är just Paris. För att kunna trösta, prata, hålla händerna, vara med de mina, Parisborna.

Jag tittar på Victor, på hans leende, på hur hans ögon lyser och måste vända blicken varje gång tårarna kommer. Jag undrar hur världen har blivit så full av hat och ondska och lovar mig själv att terroristerna kommer inte att få vad de vill, dvs min hat. Lättare sagt än gjort.

Nåväl, Bell, skönt att det verkar bli bättre, och att Alvedon hjälper.

Vsg, härligt med sällskap, förstår att det går i ett när man är själv med båda. Kul med egentid med din mamma också. Njut!

Johjen, roligt att läsa att du är nöjd med upplägget. Viktigt att känna att det fungerar. Jag har nu bara två månader kvar, och det känns både kul och läskigt även om jag vet hur roligt maken tycker att det ska bli att få vara ledig med Victor.

Stor kram till er alla, fina mammor.

Oh förstår det kära du!! Inte konstigt att du reagerar så. Världen är svår att förstå ibland. Så grym Hoppas inte att våra barn kommer att växa upp i en farligare och mer osäker värld.

Gäller att se det fina i det man har och njuta av nuet. Inte haka upp sig på i-landsproblem. Sov inte mkt i natt men vad gör väl det. Har två fina barn och en make jag älskar. En fin familj. Gullig mamma på besök Är så tacksam för det!!

Stora kramar till dig vännen!!
  • villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-11-17 20:37:14 följande:

VSG: Skönt att ha hjälp och sällskap av mamma. Min kunde inte komma när maken skulle vara hemifrån i förra veckan så fick klara mig själv. Normalt är det väl ingen big deal men med min lilla pojke kan det vara en riktig utmaning och det visade sig att jag inte fick sova mer än 3,5 timmar under natten för barnen så var lagom mör när maken kom hem igen...

Irma: Självklart känns allt annat obetydligt i jämförelse när någonting så stort inträffar. Har själv förlorat nära omkring mig och vet hur obetydligt annat känns vid dessa tillfällen. Varma kramar till dig!

Ego: Vi har nu köpt årskort till Andys lekland så dottern och hennes bästa kompis kommer att få leka där (i Bromma) minst två dagar i veckan om och när det är dåligt väder ute . Känns som man haft bästa dagen ever när dottern haft så roligt med sin bästis (vadå leva genom sina barn )

Oh! Känner igen det där. Hade det så några ggr i vintras. Sov fyra tim i natt med så ja, ska lägga mig snart men bra natt natten innan då lever på det. Hoppas på bra natt i natt med. Hoppas du får sova mer nu!! Det är tufft med så lite sömn längre perioder.

Kul med Andys!! Vår dotter gillar det med. Varvat med Björklunds hage då det är fint väder Kramar
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-11-18 09:05:31 följande:

Å så skönt att jobba hemifrån! Det kan jag också göra när jag inte har en massa möte vilket jag har mest hela tiden.. Eftersom jag är en slags internkonsult och framförallt stöttar chefer i ledningsgruppen jag är med i så blir det MYCKET möten. Annars trivs jag på min arbetsplats och dem jag jobbar med. Lite mer problem med min egna avdelning då jag kanske är lite mer verksamhetsfokuserad än övriga.. Och visst är det skönt att vara på jobbet och kunna dricka kaffe, äta lunch och tänka klart tankar men längtar ju hem efter min lille kille!

Kram

Förstår det! Det är splittrande att börja jobba när man har barn. Inte lika självklart fokus bara på jobbet som innan. Men roligt att du trivs på jobbet och har trevliga kollegor vrigt med pendlingen däremot förstår jag.

Jag har varit chef i många år men kör konsult som egen nu ihop med en tidigare kollega. Vi kommer ha våra möten hos varandra och sen blir det ju då även möten hos kunder eller potentiella kunder. Och så ska jag boka in trevliga luncher på stan också såklart. Ska bli jättekul men samtidigt nytt Men i ett par år framöver tror jag detta blir toppen för mig då maken har ett krävande chefsjobb med en del resor emellanåt och jag ärligt talat är rätt less på den världen. Man hinner ledsna lite på jobbhets och karriärshets då man får sitt första barn vid 41

Kram
  • villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-11-19 17:12:16 följande:

VSG: Såg av någon anledning inte ditt tidigare inlägg.

Jag vet att du är en del ensam med barnen och du är en hjältinna som orkar allt.

Vi har haft parklek varje dag mellan 1 timme och 3 timmar från augusti och fram till nu (för det mesta 3 timmar) så vi tycker att de kan gott få springa inomhus nu så vi vuxna slipper frysa

Bell: Jag har börjat fundera på om inte det vore dags för Niilo att börja sova i vaggan nu men mammahjärtat är inte riktigt redo för det

Tack vännen! Är som du skrev. Man orkar när man inte har nått val. Får extra krafter nånstans ifrån. Du är en hjältinna du med

Tre timmar per dag. Uj!! Där ligger man i lä Går inte din äldsta på förskola? Min tjej är ute så mycket på sin förskola så vi hänger mest ute på fredagarna (då hon är ledig) och på helgen. Annars innemys oftast efter förskolan. Förutom i somras men då blev det mest trädgårdshäng eller studsmattan hemma på vardagarna Duktig du är som är ute så mycket, förstår att det blir Andys då!

Kram
  • villsågärna38

Somnade 21 igår och även om jag vaknat några ggr (förkyld och hostig storasyster) så blir det bättre då man ligger i sängen nio tim. Lovisa sov till 06. Ändå ok för en ettåring. Känner mig också helt ok idag. Så skönt! Hoppas på att orka vara vaken till 22-23 ikväll. He, he!! Värsta nattsuddet!! Älskade maken kommer hem idag

Tänker på mammor som alltid måste ta barnen själv. Det är tufft med två. Vi delar ju då maken är hemma. Turas om med sovmornar osv. Så viktigt!

Ha en bra dag tjejer!! Nu ska vi iväg på utflykt här

Kram

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-21 09:43:26 följande:

Vi har lite problem med magen här (Douglas alltså) vet inte vad det beror på då jag inte gjort några som helst förändringar.

Hade en jobbig dag med mycket gnäll igår och nu på morgonen kom det en liten kula som var stenhård. Stackarn har det jobbigt när det blir så, igår ville han inte äta alls och det förstår jag för han hade säkert ont i magen, det enda som lockade var bröstmjölk. Fick i honom lite yoghurt innan läggdags och det resulterade i en natt med amning varannan h från 21.00 och att han vaknade 04.30 och var då vaken till 06.00 och somnade då om till 08.30 men det gjorde dessvärre inte jag det är bara att gilla läget för det blir mindre jobbigt då.

Äldsta dotter tillsammans med sambo är nu på bageriet och köper färska frallor och wienerbröd, stående lördagsfrukost

Oj va jobbigt för lille Douglas. Har du minskat amningen på sistone? Det kan ju göra dem hårda i magen. Spannmål och även mjölkprodukter som yoghurt kan vara stoppande. Ge vatten på flaska efter maten och katrinplommon eller päronpure. Lactulos kan också bara ett tips. Förstoppning är ju ett gissel. Bra eg på så sätt att han ammade varannan timme eftersom bröstmjölk är lösande. Även om det såklart inte var så kul för dig Hoppas det ger sig!

Kram
  • villsågärna38
    Sira skrev 2015-11-21 09:34:35 följande:

God lördagsmorgon!

Hur har ni det?

Vi har så stökiga nätter just nu. Hon bökar och grymtar och låter jättemycket. Men bara på natten. På morgonen, när jag redan har behövt gå upp, och sen resten av dagen sover hon så tyst och lugnt... *suck* Har verkligen ingen aning om varför.

Nä va jobbigt! Lovisa var också en grymtare. Det växte bort som tur är. Nu skriker hon däremot i sömnen Typ en gång varannan timme sista veckan. Gallskrik en stund. Tror hon drömmer. Går över snabbt om man lyfter upp eller lägger en hand på så tror inte det är sömnskräck iaf. Men jobbigt att bli väckt iaf. Annars är allt bra Varit på kalas i em. Mys Nu sover båda barnen så ska umgås lite med maken och ta ett glas vin!! Ha en trevlig kväll!

Kram
  • villsågärna38

Hej vänner!

Hur är det med er? Här är det lite oroligt idag. Äldsta tjejen är förkyld igen och fått astmahosta återigen så den hade inte vuxit bort ännu tyvärr visade det sig. Varit på Närakuten i helgen och även kollat öronen men det var inget fel med dem. Puh! Fick inhalera för hennes astma dock vilket var toppen. Så mycket mer effektfull än de små puffar man kan ta hemma. Dock upptäckte de ett blåsljud på hennes hjärta Hjälp! Behöver ju inte vara nån fara men som mamma blir man ju nervös iaf. Lyckats få en tid redan nästa vecka på Alva barnklinik för att kolla upp det hos en erfaren barnläkare vilket känns skönt. Nån som varit med om nån liknande? Ni som har äldre barn?

Kram

• villsågärna38

Bell - tack vännen! Har googlat mig till det du berättar så vi hoppas det är ofarligt. Hon är ju förkyld så kanske bara det. Visst vanligt med ofarligt blåsljud i 2-4 års åldern. Hoppas de gör ultraljud redan nästa vecka. Annars får vi be om det. I natt var hon vaken mellan 01-05 pga cortisonet. Blä och fy säger jag bara men nu har hostan börjar ge sig så vi har sänkt dosen. Hoppas få sova mer än tre tim i natt kram

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-11-23 16:08:36 följande:

Hej vännen,

Usch vilken helg ni har haft...Har tyvärr ingen erfarenhet av blåsljud på hjärtat, men jag förstår din oro naturligtvis. Lättare sagt än gjort, men det hjälper nog inte att oroa sig för mycket i förväg, som du skriver behöver det inte alls vara något farligt. Jätteskönt att nu fick en tid så tidigt, då slipper ni våndas länge iaf. Håller alla tummar att det är ofarligt.

Med oss är det bra, vi kom hem sent igår kväll från Tyskland, där vi var i helgen och hälsade på min mans familj. Han har två mostrar och en hel del kusiner kvar där. De ville så gärna träffa Victor igen, så det kändes bra att åka. Dock hade jag inget Internet, så jag har varit lite bortkopplad . Ganska skönt egentligen! Resan gick fint, Victor var jättesnäll, gnällde knappt och tyckte att det var hur roligt som helst med äldre tanter som kröp bakom honom på golvet .

Kram!

Hej vännen!

Va härligt ni verkar ha haft det Underbart med gamla tanter som kryper runt på golvet. Ha, ha!! Victor verkar ju väldigt harmonisk. Lovisa är ju så glad och pigg på dagarna men sovit oroligt på natten i ett par veckor. Urjobbigt, hoppas det ger sig snart. Testat med alvedon, ändra kosten osv. Kanske bara är en fas. Vi får se.. Och äldsta dottern. Ja försöker att inte oroa mig. Blev lugnare av att googla faktiskt så det är inte alltid av ondo Vi tycker inte hon verkar sjuk mer än förkyld så vi hoppas det är helt ofarligt. Tänker inte ta ut nåt i förskott iaf. Det är ju helt meningslöst!

På tal om nåt helt annat. Tänkte jag skulle leta reda på nån gammal jacka, vantar och halsduk (har nog nåt på vinden) och ge tiggerskan utanför vår lokala Ica. Vad tror du? Får de behålla kläder? Hon sitter med handdukar och tröjor på sig, utan vantar. Är hemskt att se

Kram på dig!!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015