• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-11-04 05:41:26 följande:

Jag vet helt hopplöst. Och när jag säger att han nog kan ha dem om 1 år eftersom han har strl 74 nu.

Det är dessutom arvegods från deras första barnbarn som är 8 år idag. Hon går i gång på att någonting är använt i flera generationer. Det blir ju inte använt här hos oss och dessutom är det så svårt för mig att komma ihåg vad som är kläder från henne eftersom hon ska ha tillbaka det när det är färdiganvänt.

Det är lite som cirkus detta.

Kram

Ja det låter verkligen som en cirkus!! Hjälp! Lägg kläderna ifrån henne i en kasse med en gång kanske? Du behöver ju inte använda dem Bara räkna ner minuterna nu!! Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-04 09:25:06 följande:

Ska lägga undan dem eller lägga i en container för klädinsamling direkt.

Ja han röt åt henne imorse att hon skulle ge sig när hon gav sig f-n på att det enda han ska göra är att ligga på rygg på en filt på golvet. Han gnällde massor och ville inte vara själv med henne. Det är stressande när hon ska komma och hälsa på för oss båda men nu är det över för den här gången.

Att sitta upp är drygt för honom säger hon, hon vet ju inte vad han gillar.

Jag sa till henne att järn finns i andra livsmedel eller hur? Hon svarade att hon inte visste. Det kommer bara klagomål från henne och min sambo tycker också att det är sjukt jobbigt.

Jag låtsades somna när han somnade vid 8.00 och när jag gick ut så hade de åkt. Hon skickade ett sms att parkeringen gick ut och att de åkt hem.

Nu ska vi slappna av och njuta av tystnaden.

Kram

Herregud! Har hon kanske en diagnos och eg inte menar så illa? Asberger? Det är ju så tragiskt att det här är den relation hon har till sin som och sonson. Usch! Blir helt ledsen av att läsa detta. Stackars din man och Douglas också. Hoppas de kan få en ok relation när han blir äldre trots allt. Va hemskt att ha en sån mamma eller är hon gullig mot din sambo? Nu kan du slappna av iaf!! Kram
  • villsågärna38

Här har vi faktiskt börjat med välling även om jag eg inte är nån fan Men Lovisa gillar ju inte gröt längre och vi behöver ett mättande kvällsmål för att hon ska sova gott. Vi testar Ottos färska, ekologiska och hon gillar den. Är ju absolut ett lika bra alternativ som gröt, bara dyrare Fint ska det va!!! Hon sov till 06.45 imorse på den så verkar funka bra som nattamat!!

• villsågärna38
    Sira skrev 2015-11-04 12:18:04 följande:

Vsg: Så underbart det lät med hotellövernattning! Jag fick ut pengar på försäkringen för både preeklampsin och snittet iom att det var akut. Min man tyckte jag skulle använda varenda krona på något till mig själv så nästa sommar/höst tänkte jag dra på spa och lyxa till det ordentligt.

Låter som att du har en kul vecka! Njut!

Är ju inte heller nåt stort fan av välling men det är ju egentligen bara utspädd gröt och det verkar ju funka för Lovisa. Jag stör mig nog bara på att det verkar vara en sådan absolut sanning i vissa kretsar att alla barn _ska_ dricka välling, av princip liksom. Och så är det ju inte...

Det låter som en bra plan Kan ju även rek att åka på hotell med äldsta barnet men då behöver man ju sluta amma först.

Håller helt med dig om välling! Det är ju inte nåt sorts undermedel vi talar om men man kan ju tro det i vissa kretsar. Äldsta dottern tog ju aldrig flaska och henne ammade jag till hon var 16 månader. Himmel vilka kommentarer man kunde få då Tänker inte ge välling dygnet runt (inte gröt heller om hon hade gillat det) men till kvällen funkar för oss och Ottos är en bra produkt. Bara naturliga råvaror. Kan få hemlevererat också

Hur mår du annars?

Kram
  • villsågärna38

Lovisa har visst sig vara periodare ... Något väl iofs många barn är. Just nu är vi inne i köttfärssåsperioden. Det är det absolut godaste hon vet just nu. Med spagetti, ris, bulgur till. Ja allt går bra så länge som hon även får köttfärssås Gör egen med finriven morot, passerade tomater, nån god fond och örter i. Ingen lök för då blir de gasigt innan var det hemgjorda köttbullar som var bäst. Får se vad det blir nästa gång. Kanske ska testa italienska köttbullar i tomatsås He, he!!

• villsågärna38

Hur har ni det idag vänner? Här har vi haft en skön dag. Långpromenad. Varit iväg och shoppat och fikat. Sen en sväng till soptippen med löv. Blir mkt löv och mkt krattning då man har hus. Inte direkt min favoritsyssla Imorgon är det ledig dag för äldsta tjejen och utflykt/playdejt med kompis från förskolan

Ha en skön kväll!

Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-11-06 07:07:29 följande:

På konferens och första natten utan Adam! Rapport från sambon precis att Adam somnade kl 20 i vanlig ordning och sover fortfarande! Så länge har han aldrig sovit i sträck! Själv vaknade jag kl 04:30 och kunde inte somna om.. Nu blir det hotellfrukost i allafall!

Kram på er!

Hoppas du har det bra!! Typiskt att vakna tidigt. Känner igen det Här sov Lovisa urkass i natt från att natten innan sovit mellan 20-07. Går verkligen upp och ner. Hoppas Adam sover så bra även då du kommer hem

Kram och trevlig helg!
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-04 19:59:21 följande:

Behöver sätta en gräns för vår egen skull är lätt att det bara blir maniskt annars.

Svärmor är inte klok. Ifrågasatte varför han inte äter smörgås eller kex. Han ska ju krypa om 2 v för då blir han 7 månader.

Orkar liksom knappt tänka på henne. Önskar det vore annorlunda. Vi fick båda säga till henne på skarpen imorse när hon inte fattade, oerhört olämpligt beteende från hennes sida.

Kram

Usch va jobbigt! Förstår att nimåste sätta en gräns. Vem hade orkat med det du beskriver. Hjälp! Är så glad över att jag har en gullig svärmor. Visst har hon sidor hon med men det har ju alla och de positiva överväger så mycket att jag inte har nåt problem med dem Jag är ju inte heller perfekt Det viktigaste är att hon är så lyhörd, respektfull och underbar med barnen.

Och ang syskon. Chansen finns ju trots allt. Kunde jag bli gravid med Lovisa så 0,5 i amh och utdömda ägg redan 2009 och gravid 2014. Vem hade trott det? Inte vi iaf. Så det är ju helt klart värt att testa!! Det räcker med ett guldägg. Men förstår att ni sätter en gräns.

Hur är det med er idag?

Kram
  • villsågärna38
    Sira skrev 2015-11-04 17:25:07 följande:

Ja, vi kanske skulle ta och göra det till sommaren. Storasyster och jag.  

Just nu mår jag helt ok tycker jag. I början av förra veckan var det riktigt jobbigt och jag satt bara och grät och googlade om vartannat. Det blev mycket bättre i slutet av veckan. Nu känner jag mest att jag vill komma ur det. Det ligger ju som ett lock över den glädjen jag känner samtidigt. Men jag har ringt förlossningen och frågade om det fanns möjlighet att få träffa barnmorskan som var med så hon som svarade skulle lämna ett meddelande att hon skulle ta kontakt med mig. Den bm jobbar bara natt så jag tror tyvärr inte att jag kan få träffa henne (jag kör gärna in en kväll men det finns nog inte plats för det i hennes schema iom att hon inte jobbar på mottagning) men ett telefonsamtal är bättre än inget och jag tror jag behöver prata med henne också för att kunna släppa det. Och så fixade vår bvc-sköterska en läkartid så att jag kan bli remitterad till kbt-terapeuten så det känns som att det går åt rätt håll. Men det kommer ju komma dagar när jag tänker och funderar och gråter, det är jag helt beredd på. Det var ju allvarligt, annars hade det inte blivit urakut snitt och det är många extra risker med att söva en gravid och speciellt vid preeklampsi så de hade ju inte gjort det utan anledning...

Va skönt att du mår lite bättre. Har du fått tag i barnmorskan? Låter klokt att prata med henne. Hoppas hon har tid.

Trevlig helg! Kram
  • villsågärna38

Hej på er! Laddar ni inför Fars dag imorgon? Här har vi blommor, paket och planerar mysfrukost och mysmiddag. Äldsta dottern har gjort present på förskolan. Hon har kämpat hela helgen med att inte ge det till sin pappa. Tog ju hem det redan i torsdags. Jobbigt med tålamod och att vänta då man är tre

Ha en skön kväll!

Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015