• FDFMGA

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

apburen skrev 2015-08-01 18:38:56 följande:
    Jag har inte ändrat mig, hur läser du in det?
    Det var ju synd. Jag tog dig på orden när du påstod att du inte är rasist men du menar alltså fortfarande att vissa svenska medborgare inte ska ha samma rättigheter som infödda svenska medborgare.

Jaja, passande signaturval, iallafall. Jag trodde kanske att du hade lyckats ta dig ut.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-08-02 11:33:41 följande:
    Haha, ÄNTLIGEN någon som tolkar mitt namn fel.
    Jag har faktiskt väntat på det!

"Apburen", buren av en apa!
    Så roligt att det var just du som gjorde bort dig! Demon

Har du förresten sett denna tråd?
    Den är som skriven till dig... http://www.familjeliv.se/forum/thread/75588444-rasist-eller-om-raser-och-annat-smatt-och-gott
    Ja, inte tänker jag försöka hindra dig från att tolka ditt signaturval som du vill. Smått road dock över att du tror att det är ett namn.

Nåväl, det faktum att du tror att din tolkning är allenarådande säger en hel del om tillståndet i apburen.

Apropå trådar så finns det en nystartad med frågeställningen varför rasister inte vill erkänna att de är rasister. Du anser ju att infödda svenska medborgare ska ha andra rättigheter än utlandsfödda svenska medborgare. Det är ju själva fundamentet till en rasistisk samhällssyn.

Kanske du ska visa upp din kissnödiga politiska korrekthet i den tråden också och förklara att du inte är rasist men att du anser att könsstympade svenska medborgare inte ska få ta del av de skattefinansierade sjukvårdssystemet om de har utländsk bakgrundSkrattande
  • FDFMGA

Nej, min signatur är inte ett namn, bara en samling initialer. Du får tolka dem bäst du vill. Du måste vara rätt ensam om att åberopa tolkningsföreträde avseende en signatur.

Huruvida du är ensam i verkligheten har jag ingen uppfattning om, jag tillhör ju inte klanen och sysslar inte med att kvacka på nätet.

• FDFMGA

Mitt fel. Utgick från att du skulle förstå att kvacka syftar på ett beteende inte ett läte. Den formen av personangrepp som du sysslar med kan på goda grunder beskrivas som nätkvacksalveri. Så visst kvackar du ordentligt från din apbur.

Min upplevelse är att SD-klanens nätaktivister har för vana att kvacka, i synnerhet när de blivit påkomna i sin rasism.

Det är alltså inte alls märkligt att du väljer att gå på min person i stället för att försöka förklara hur ditt tänkta apartheidsystem där vissa svenska medborgare inte har samma rättigheter som andra inte skulle vara ren och skär rasism.

Du kvackar alltså i brist på argument. Ett vanligt beteende inom SD-klanen.

• FDFMGA
    Anonym (Absolut inte) skrev 2015-08-02 15:30:59 följande:

Men oj så ni bråkar!
    Har ni glömt trådens ursprungsämne?

Fast ni är rätt roliga samtidigt.

Heja apburen!

Inte alls.

Det handlar alltså om personer som tillfogats skador av andra. Vi lever inte i ett rasistiskt land där svenska medborgare är indelade utifrån ett apartheidsystem, här har alla rätt till skattefinansierad sjukvård.

Man kan ju tänka sig vilket ramaskri det skulle bli om en anhängare till SD-klanen skulle bli misshandlad och förvägrad sjukvård med motiveringen att hen måste leta rätt på förövarna som i så fall ska betala vården.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2015-08-03 19:35:50 följande:
    Sverigedemokraterna ska ta mig fan skämmas för att de stoppade mer pengar till vården i höstas!
    De kanske trodde att dessa pengar var öronmärkta  till klitorisrekonstruktioner för de 20 kvinnor som står i kö för att få tillbaka det som tagits i från dem.

• FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 00:51:24 följande:

Just denna tråd blev seglivad, men det beror naturligtvis på att just könsorganen är speciellt känsliga för folk. Jag tycker dessutom att TS inte ger så mycket utrymme  mer än för ja eller nej till frågan om att betala.

Vi skall naturligtvis erbjuda bra sjukvård åt alla medborgare i landet, andra Eu-medborgare, och jag tycker det är rimligt att de som vistas här i väntan på uppehållstillstånd också får del av den.

Nu råkar jag veta att reperation av nerver är ett svårt kapitel. Du kan t.ex. fråga någon som opererat sig för prostatacancer.

Att bli av med en arm, betyder inte att man "bara syr tillbaks" den, och sedan är allt som förut. Om man dessutom slängt bort den avlägsnade kroppsdelen blir det extra svårt att återställa någon funktion.

Detta är djupt tragiskt och omänskligt, men frågan är om vi skall låtsas att vi kan göra mirakel? "Tag din säng och gå".

I det läget kanske vi skall prioritera åtgärderna, för gud skall veta att Svensk sjukvård har MÅNGA brister, där folk INTE får hjälp som de skulle kunnat få.

Det finns många gomspalter och ögon som behöver hjälp och som  KAN få hjälp, men man kan inte bygga en fungerande kroppsdel av LUFT:

Det verkar rimligt. Men rimligast om den medicinska expertisen avgör hur pass lyckat resultat en operationsmetod kan ge, inte vi på FL.

Tråden är gammal. Jag minns att jag lyssnade på en intervju med den kirurg som är ansvarig för operationerna när Runes satte i gång den. Enligt kirurgen är resultatet mycket lyckat. Jag tror mig också minnas att metoden utvecklats i Frankrike där man utfört ett större antal operationer och alltså bör ha ett tillförlitligt underlag.

• FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 01:09:53 följande:
    Jamen, så utmärkt bra, kanske du skulle tipsa RFSL om detta, så behöver ju alla transpersoner inte nöja sig med något halvdåligt resultat. Tänk vad utvecklingen går framåt.
    Hm, du blev visst lite purken när jag påstod att jag har större tilltro till omdömet från medicinsk expertis  än ditt eller mitt omdöme.

Du verkar heller inte förstått att klitoris är så stor att den skulle kunna få en hel SD-klanskvadron att retirera av ren fasa. Det är alltså därför operationsmetoden är lyckad, man har inte lyckats stympa kvinnorna fullständigt så det är "bara" att frigöra det som finns kvar, vilket är ganska mycket.

Vad gäller dina funderingar avseende könsbyten så lå6ter det sig inte jämföras ordentligt. Vi män är nämligen inte utrustade med klitorisSolig
  • FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 01:30:10 följande:
    Eftersom du inte VET vad jag VET är dina påståenden bara varm luft....

Jag ser inte att du seriöst diskuterar frågan, utan att du använder tråden för något annat ändamål vilket du inte anger...

Men, vi har ju yttrandefrihet....så var så god...
    Jag ser inte att du seriöst diskuterar frågan.

Jag vet inte hur du ser på din sexualitet och din förmåga att njuta av sex, det verkar ju som att du jämför detta med behovet att bli av med en missprydande tatuering.

Det måste vara något speciellt med detta, som går mycket djupare än att 20 personer köar för en operation på Karolinska. Du är ju långt från den första i den här tråden som antyder att det handlar om ren kosmetik.

Tvärtom, kosmetik var det när de här kvinnorna stympades av ett samhälle där man just anser att ett kvinnokön ska se ut på ett visst sätt - men här handlar det om att ge kvinnor tillbaka rätten att kunna njuta av sex. Det är därför tråden är så seglivad. SD-klanen tycks förfäras över detta och kan inte släppa tanken på dessa kvinnor.

Själv upplever jag det som extra komiskt eftersom klanen i vanliga fall brukar påstå att somaliska kvinnor är omöjliga att integrera i ett västerländskt samhälle.

Här handlar det om kvinnor som gjort upp med klanmentaliteten i Somalia och anpassat sig till en västerländsk syn på kvinnor och sexualitet. Men vad händer då - då vajar vår egen svenska SD-klan värre än någonsin av hat och förakt.

Ja, jag säger då det.
  • FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 01:52:49 följande:
    Det enda som syns när du skriver är "SD".

Jag har inte diskuterat min sexualitet i tråden och känner inte att det är det ämnet handlar om.

Med kosmetiskt medar jag "utseende" snarare än funktion. Kanske du skulle vara intresserad av en grundkurs i anatomi?

Ge dig nu, du är ute och cyklar helt.....snart kallar du antagligen mig för "SD" också, bara för att få spy ur dig lite galla....lugna ner dig..jag trodde tråden handlade om att rekonstruera klitoris.
    Sannolikt för att du behöver något att skylla din okunnighet på.

Först påstod du att resultatet inte blir lyckat, utan att ha satt dig in i frågan.

Sen börjar du jämföra med kosmetikoperationer som t ex att ta bort missprydande tatueringar. Om du inte vet vad klitoris har för funktion är det väl bättre att du tar reda på detta innan du börjar diskutera.

Och därefter jämför du en klitorisrekonstruktion med ett könsbyte.

Det är inte nödvändigtvis fel att vara okunnig, men du behöver väl inte insistera på att förbli okunnig.
  • FDFMGA
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-04 03:15:21 följande:
    Ja personen ifråga är sådan tyvärr
    Ja, är det inte hemskt, när det dyker upp en klanläkare som råkar veta att resultatet av den sortens operationer inte är tillfredsställande och att man därför lika gärna kan lägga pengarna på att avlägsna missprydande tatueringar eller annat - ja, då hänvisas det till kirurgen som utvecklat metoden i Sverige eller till resultatet av de operationer som gjorts.

Som om inte SD-klanens läkare skulle veta bästSkrattande
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut inte) skrev 2015-08-04 10:28:19 följande:
    Kan du inte sluta tjata om klaner?
    Du upplevs bara som hysteriskt och inte ett dugg seriös.
    Det bekymrar mig inte om du upplever mig som hysterisk och oseriös.

Jag upplever inte att någon av de klananhängare som deltar i den här tråden är seriös.

Faktum kvarstår: De här kvinnorna har stympats mot sin vilja. Jag har inte sett någon annan motiveringar än att klitoris är så oviktig att man inte kan ägna sig åt den sortens operationer som likställs vid att ta bort en missprydande tatuering eller alternativt en rent rasistisk motivering som går ut på att de här kvinnorna inte har rätt att ta del av sjukvårdssystemet på samma villkor som infödda svenskar.

För övrigt tror jag att den som skulle bli tvångstatuerad skulle få all tänkbar hjälp av sjukvården.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?