• Letitia

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

KillBill skrev 2015-01-23 13:42:04 följande:

Och vad vill du säga med det inlägget?

Tycker att det borde vara tvärt om (högre skatt för de som tjänar lite och lägre för de som tjänar mer)?

Det var det väl ingen som sa? Vilket skattesystem man än har - platt eller progressivt - så betalar höginkomsttagare mycket mera skatt än låginkomsttagare. Om du bara betalar låt oss säga 6000 kr i månaden, så äts det beloppet snabbt upp av dina egna sjukdagar, läkarbesök, sjukhusvistelser, arbetslöshetsperioder, vabbdagar, föräldraledighetsår, dina barns daghem och skolor, din MVC, BVC och förlossningsvård vid alla dina barn... Kvar blir INGET till ANDRAS dagisbarn, skolbarn, äldrevården, försvaret, polisen, räddningsväsendet, kriminalvården, rättssystemet, universiteten, eller asylboendena och socialbidragskostnaderna för invandrare...
  • Letitia
    Anonym (JA) skrev 2015-01-23 18:41:13 följande:
    I andra trådar brukar du hävda att svenska kvinnor nästan aldrig blir så skadade vid vaginal förlossning att de behöver hjälp, nu är de plötsligt en stor grupp att ta hänsyn till bara för att du ställer dem emot könsstympade kvinnor, somaliska dessutom som du avskyr så mycket. Hmmm.

Jag tycker ett välfärdsland som Sverige ska ta hand om både könsstympade kvinnor som flytt hit och infödda kvinnor som blivit skadade vid förlossning. Något annat är enbart barbariskt och inte värdigt ett land som Sverige. 
    Fast jag säger inte nu heller att de är MÅNGA, för det är de inte. (Och man skulle kunna få ner antalet ännu mer med fler barnmorskor och mindre stress att skynda på förlossningarna och avsluta dem för snabbt - men även det kräver ju skattepengar.) Jag säger att de FINNS.
  • Letitia
    asta66 skrev 2015-01-23 16:00:52 följande:
    Jag håller med om att svensk sjukvård går på knäna. Men dessa kvinnor är offer för brutala övergrepp. Som kan innebära att de får infektioner mm. Och har vi tagit hit dem har de samma rätt till sjukvård.
    Sen att gamla människor får sitta på akuten i timmar är inte bra. Men om kommunerna tog sin del av ansvaret och tillhandahöll en äldreomsorg värd namnet så skulle de inte sitta på akuten.
    För idag kommer äldre in på kirurgen för förstoppning och blir kvar i några dagar/veckor. Under tiden tar de en plats för tex en canceroperation.
    Och astmamedicinen går på högkostnadsksyddet.
    Fast högkostnadsskyddet hjälper ju inte FÖRSTA gången på det nya högkostnadskortet för året. Då måste du ut med pengarna på Apoteket - annars får du inte din medicin. Och många lever på marginalerna idag - i synnerhet sjukliga människor.
  • Letitia
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-23 14:51:23 följande:
    Felaktigt. Den som kommer med en tes, ska kunna bevisa sitt påstående.
    Jaha. Så man ska kunna bevisa att spöken, troll och vättar INTE finns? Annars fortsätter vi att agera som om de finns?
  • Letitia
    MrGrip skrev 2015-01-23 14:14:48 följande:

Jag tycker absolut vi skall hjälpa till - OM flickorna/kvinnorna själv vill så klart.
    Det är ju inte deras val att dom är könsstympade utan deras föräldrar/kultur mm mm.
    OM vi nu skall skaffa jobb till återvändande ISIS terrorister och bekosta deras rehabilitering, så skall vi självklart hjälpa dessa stackars flickor/kvinnor.

Felet när det gäller både stympade kvinnor och ISIS-krigare, är att vi tog in dem här från början. Och JA jag låter hård nu. Men jag är så jävla less, och jag blir mer och mer less för varje svensk jag möter, som inte får sina behov tillgodosedda på grund av att kommunen/landstinget/staten inte har råd. Fast de självklart skulle ha fått det om det varit för 30-40 år sedan.

Föräldrarna skriker på hjälp åt sin anorexisjuka dotter eller missbrukande son - men får bara svaret att "det finns ingen plats nu" och "köerna är tyvärr så här långa".
  • Letitia
    Anonym (Eeeeeh) skrev 2015-01-23 14:57:41 följande:

Är det här ett skämt eller? Har du någon aning om vad dessa små barn utsätts för? Deras underliv stympas under fasansfulla former och många dör av efterföljande infektioner. De som överlever får kroppsliga men resten av livet.

Du menar på allvar att vi inte ska hjälpa dessa kvinnor utan istället lägga pengar på att impotenta gubbar ska kunna ligga upp i 80-årsåldern? Man blir ju mörkrädd. Låg mig gissa att du är en svagbegåvad SD:are?

Fast det är ju ingen här som säger, att det där inte är en barbarisk, primitiv sedvänja. Jag tycker snarare, att den sedvänjan bevisar att vi tar in människor här som är barbariska och primitiva - för de som beslutar om att flickor ska könsstympas har ju också följt med in här. DET är det stora problemet för OSS - att vi har tagit in dessa människor här (alltså förövarna). 

Dessutom är förövare och offer ofta samma personer när det gäller just detta, och det komplicerar frågan. Det är nämligen ofta kvinnor som själva är omskurna, som driver på att deras döttrar och sondöttrar också ska omskäras. Antagligen för att de in i det sista vill hålla fast vid, att deras eget lidande inte var onödigt. Och då offrar man sin dotter eller sondotter. DET är också grymt, hjärtlöst och egoistiskt. Vill vi ha sådana människor här i landet..?
  • Letitia
    Donum skrev 2015-01-23 17:23:44 följande:
    Ja, om man menar att könsstympade kvinnor inte ska få hjälp med hänvisning till den "svenska nativiteten" så tycker jag gott att man kan skippa den hjälpen också. Alternativet är att förslaget att låta stympade kvinnor förbli stympade för att män ska få potensmedel betraktas som urbota korkat.
    Du kanske inte har känt några barnlösa kvinnor eller..? Det har jag. Deras förtvivlan är otröstlig, när de har gått igenom alla möjligheter som den skattefinansierade sjukvården erbjuder inklusive de tre subventionerade IVF-försöken. De som har råd kan fortsätta försöka på en privat klinik, men de som inte har det har då endast ett medicinskt mirakel att hoppas på... och så går åren och de fyller 44 och inser att hoppet är ute. 

Jag ser absolut hellre att mina skattepengar går till dessa kvinnor, så att de kan få fler IVF-försök medan det ännu finns tid kvar, än till något som har med invandrare att göra överhuvudtaget. Dessutom behöver det födas fler svenska barn, om inte vår ras helt ska blandas upp och försvinna bland alla mörkhyade åttabarnsfamiljer...
  • Letitia
    FIame skrev 2015-01-23 17:30:17 följande:

Jag tycker att allt som finansieras via skatten borde vara frivilligt mer eller mindre. Borde finnas jättemånga rutor där man kan kryssa i vad man vill vara med att finansiera och vad man inte vill vara med att finansiera.

Grundläggande och ofrånkomligt skulle vara basal skola, basal sjukvård, polis, basalt rättsväsende (ej dessa astronomiska idiotlöner som idag betalas ut!), vägvård och skatt, och basal trygghet (soc/a-kassa), i princip inget annat. Inga SIDA-projekt, inga utlandsbidrag, inga höga löner för politiker (max 30k månaden), inga föreningsbidrag, inga bidrag till politiskt-korrekta klubbar, inga artistbidrag etc etc.

Sedan hade alla som önskar kunnat bidra extra till det område som ligger varmast om hjärtat. För min del hade jag kunnat tänka mig finansiera mer i skatt för ökad sjukvård.
    Gemene man hade sparat minst 100.000kr per år i skatt. Det hade satt fart på den inflation som Ingves förespråkar. Dvs folket hade själv fått disponera sina egna intjänade pengar.

Ja, där håller jag med! Man skulle kunna ha dels hela områden som går att kryssa i (t.ex. "universitet") eller INTE kryssa i, och dels underavdelningar för den som ytterligare vill precisera vad han eller hon vill lägga sina hopslitna skattepengar på. T.ex. om det står "genusvetenskap", så kan folk välja att inte kryssa i det. Och visar det sig då att det inte finns tillräckligt med stöd för genusforskning, så får de institutionerna lägga ner. Det skulle vara ett säkert sätt att låta folkviljan styra. VERKLIG demokrati!
  • Letitia
    FIame skrev 2015-01-23 17:30:17 följande:

Jag tycker att allt som finansieras via skatten borde vara frivilligt mer eller mindre. Borde finnas jättemånga rutor där man kan kryssa i vad man vill vara med att finansiera och vad man inte vill vara med att finansiera.

Grundläggande och ofrånkomligt skulle vara basal skola, basal sjukvård, polis, basalt rättsväsende (ej dessa astronomiska idiotlöner som idag betalas ut!), vägvård och skatt, och basal trygghet (soc/a-kassa), i princip inget annat. Inga SIDA-projekt, inga utlandsbidrag, inga höga löner för politiker (max 30k månaden), inga föreningsbidrag, inga bidrag till politiskt-korrekta klubbar, inga artistbidrag etc etc.

Sedan hade alla som önskar kunnat bidra extra till det område som ligger varmast om hjärtat. För min del hade jag kunnat tänka mig finansiera mer i skatt för ökad sjukvård.
    Gemene man hade sparat minst 100.000kr per år i skatt. Det hade satt fart på den inflation som Ingves förespråkar. Dvs folket hade själv fått disponera sina egna intjänade pengar.

Ja, där håller jag med! Man skulle kunna ha dels hela områden som går att kryssa i (t.ex. "universitet") eller INTE kryssa i, och dels underavdelningar för den som ytterligare vill precisera vad han eller hon vill lägga sina hopslitna skattepengar på. T.ex. om det står "genusvetenskap", så kan folk välja att inte kryssa i det. Och visar det sig då att det inte finns tillräckligt med stöd för genusforskning, så får de institutionerna lägga ner. Det skulle vara ett säkert sätt att låta folkviljan styra. VERKLIG demokrati!
  • Letitia
    KillBill skrev 2015-01-23 18:59:10 följande:
    Ja men vad bryr det dig? Du sitter ju i denna tråd och applåderar folk som skaffat jobb och betalar skatt utomlands men som kommer hem och profiterar på den svenska välfärden, vägar etc.
    Ja, det är förstås inte bra att göra så. Men jag förstår hans eller hennes SYFTE - att personen inte vill bidra till våra enorma invandringskostnader. Om personen arbetar i Danmark, vilket verkar mest troligt, så har ju det landet en mycket mer restriktiv och vettig invandringspolitik. Då kan ju personen, som har denna möjlighet, "rösta med fötterna" och betala skatt där i stället.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?