• Lady Godiva

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Du är man gissar jag?

Förtryckt skrev 2015-01-22 13:30:29 följande:

Ingen som bryr sig om alla pojkar med stympade penisar i Sverige?

Det är ju en jäkla skillnad på att skära bort en bir förhud och att skära bort klitoris och yttre blygdläppar. Att omskära en pojke påverkar inte hans förmåga att ha sex och att njuta av sex. Syftet med att omskära en pojke är inte heller att förhindra honom från att känna njutning, det har med renlighet att göra.

Däremot vill man förhindra att kvinnan känner njutning när man stympar hennes könsorgan.

Du gör med andra ord en helt irrelevant jämförelse.

You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 20:50:13 följande:
    Misstaget som du och andra vänsterextremister gör är att ni inte vet vad ni snackar om. Kan du flytta till Thailand, få bidrag för att bo där och gratis sjukvård? Det är då imponerande när inte ens landets egen befolkning får det.

Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter.
    Ett gott råd. Nu ska du få ett av mig: Följ det!
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:00:25 följande:
    TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
    Här visar du ju hur mycket du vet och förstår. Jag tror säkert du menar vad du säger när du säger att du inte "vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag".

Som alla andra rasister inbillar du dig att alla egentligen tycker så här, att ingen egentligen vill betala för att hjälpa andra. Kort sagt; du är förvissad om att alla har samma kassa människosyn som du. Exempelvis brukar sd-vurmarna hävda att "alla" egentigen håller med SD i invandringsfrågan.

Är det då inte lite konstigt att SD bara har 13% av väljarstödet? Om "alla" tycker som de borde de väl ha 100%?

Kan det vara så att de allra flesta ändå tycker vi har ett bra system, att de allra flesta  faktiskt vill hjälpa mindre lyckligt lottade människor - även om de kommer från andra länder än "vårt"? Kan det vara så att du och de andra rasisterna lurar er själva när ni inbillar er att "alla" tycker som ni, egentigen, och att ni febrilt försöker lura alla andra också att tro det?

Om alla verkligen tänkte som du skulle Sverige ha en helt annan politik i dag. Vi skulle inte ta emot särskilt många flyktingar och de som eventuellt togs emot skulle verkligen inte få tak över huvudet, mat i magen, bidrag och vård för dessa saker skulle endast svenskar få, de som "förtjänat" det.

Men så är det inte. Vi tar emot flyktingar, vi hjälper dem på alla sätt vi kan och vi ger dem till och med vård - därför att det är vad majoriteten av svenskarna vill göra. Ville vi inte det skulle vi för länge sedan haft en SD-regering (eller kanske rentav en nazistregering).

Det kanske är dags att inse att du är mer ensam om dina åsikter än du tror. Det kanske är dags att sluta prata som om du är den som har rätt egentligen och istället ta dig en titt på verkligheten. Den är nämligen helt annorlunda än den du säger att alla vill ha.

Det är helt orealistiskt att vilja ändra på vårt flyktingmottagande, Sverige har förbundit sig att ta emot ett visst antal flyktingar per år och vi måste fullgöra det åtagandet. Skulle vi helt sonika bryta sådana överenskommelser skulle det kunna innebära sanktioner mot Sverige, kraftigt minskad export och minskat BNP. Det går alltså inte att bara säga att nu vill vi inte längre. Det är den krassa verkligheten, det är vad du och andra rasister har att förhålla er till.

Ni kan ju alltid göra som en del av er drömt om, nämligen flytta till ett land där man inte tar emot invandrare.

Så än en gång, detta: "Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter" är ett utmärkt råd. Ta nu och följ det.
  • Lady Godiva

Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 21:08:39 följande:
    Vad har Thailand med detta att göra? Könsstympar man kvinnor i Thailand?

Självklart ska svenska medborgare ha rätt till vård. Att medborgare i andra länder inte får vård är inget vi i Sverige ska eftersträva. Fast du vill kanske att Sverige ska bli ett odemokratiskt land som styrs av en militärjunta, som Thailand?

Jag undrar vem som inte är upplyst. Ni avslöjar er alltid, när ni kallar alla som inte håller med er för vänsterextremister. Ert ordförråd är aningen begränsat.
    Exakt. Vänsterextremist eller PK, uppseendeväckande ofta bägge delar. Hur det nu kan anses som PK att vara extrem åt något håll...

Någon, minns tyvärr inte nicket, skriver i sin signatur: "PK - vuxenspråk för du är dum" och det är otroligt klockrent.
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:09:51 följande:
    Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Snipan eller skyddandet av brottslingar.
    Det är inte en kompromiss, det är villkorad vård och blir fortfarande lika fel. För vad händer om man inte hittar den skyldige och inget skadestånd kan utkrävas? Eller om den skyldige helt enkelt inte kan betala skadestånd? Och vem ska betala rättegångskostnaderna? Din "kompromiss" innebär bara ännu mer arbete och ännu fler kostnader.

OT: En snipa är en båt. Det stavas snippa, och det är barnspråk. Vi vuxna kan väl använda vuxenspråk.
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 21:25:52 följande:
    Du kan alltså inte svara på frågan?

Är jag förvånad? Nej.
    Nej, det kan hon inte.
    Nej, det är man inte.

Inget nytt under rasistsolen.

• Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:37:58 följande:
    Det där som den ickeläskunniga personen svarade på var ett direkt svar till en som hävdade att bara för att man själv anser sig ha rätt att flytta till t.e.x. Thailand ska svensk sjukvård finansiera kreti och pleti pga globaliseringen. Så då menar jag att jag, som svensk, kan inte bara flytta till ett annat land och förvänta mig att mitt uppehälle och min sjukvård finansieras. Jag kan säkert flytta men jag får pröjsa själv. DEt är skillnaden. Medan vi i Sverige ska betala för varenda en som vil flytta hit och utnyttja oss. ENbart vänsterfascister kan försvara något sådant. Och andra idioter.
    Det är möjligt att det finns folk som tycker vi ska betala för sådana som kommer hit och utnyttjar oss, men det tycker inte jag. Däremot anser jag att vi ska ge flyktingar och andra som kommer hit vård vid behov. Det är inte extremistiskt på något sätt, det är vanligt jäkla hyfs och anständighet att man tar hand om dem som kommer hit från hemska förhållanden i sina hemländer.

Däremot är det jäkligt extremt att inte vilja ge somliga människor vård och behandling bara för att de inte är födda i Sverige eller har betalat skatt, men SD är ju ett extremistiskt parti så det är inte förvånande att du hyser de åsikterna. Med tanke på att väldigt många SD-sympatisörer är arbetslösa eller låginkomsttagare borde de ju föregå med gott exempel och inte kräva vård när de blir sjuka - de har ju inte gjort sig förtjänta av det. De kostar bara samhället pengar.

Dock tycker ju jag inte att det man har betalat (eller inte betalat) i skatt ska styra om man får vård eller ej utan behovet ska styra, men eftersom SD-sympatisörer tycks ha så starka åsikter om att endast de som betalat skatt hela sitt liv har gjort sig förtjänta av vård borde de som sagt också föregå med gott exempel. Men att många SD:are är hycklare vet ju alla.
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Nu är det ju inte dina pengar det handlar om utan allas pengar. Svenska folket har vart fjärde år möjligheten att rösta fram en regering som inte vill hjälpa flyktingar, men eftersom de/vi ständigt röstar fram samma politik; den solidariska politiken, tycks problemet inte vara så stort för de flesta.
    Anonym (mor) skrev 2015-01-23 04:47:23 följande:

Om en kvinna könsstympats en gång så är väl risken stor att hon stympas igen?........när svenska läkare har opererat färdigt så är det rakblad fram(?) 

Finns det källor som stöder detta antagande? I så fall kan du väl vara vänlig och presentera dem. Jag har inte hört talas om att det skulle vara på det sättet, men jag kan ju ha missat något.
    Letitia skrev 2015-01-23 05:04:06 följande:
    Jag antar att du är ironisk nu och svarar utifrån det. Man kan inte jämföra en olyckshändelse med ett bruk som förekommer allmänt i större delen av den muslimska världen. Med något som personens egna åsamkat henne, enligt gamla traditioner. ÄVEN om det är en högst beklaglig tradition, naturligtvis. Men det kan inte vara VÅRT ansvar - ett litet kargt land vid polcirkeln - att rätta till bruk som görs allmänt i ökenländerna... Däremot tycker jag absolut att vi ska ha vara med på ett hörn, i att arbeta för att bruket upphör. PÅ PLATS.
    Alltid detta "hjälpa till på plats". Konstigt nog ser jag inga SD:are (som ju brukar vara de som förespråkar hjälp på plats) vallfärda till dessa länder, beredda att hjälpa till. Istället häckar ni vid era datorer och spyr galla över invandrare, för SD är ett rasistiskt parti och dess sympatisörer är till största delen rasister. Ni vill inte hjälpa någon alls, men det har ni inte stake nog att erkänna, utan ni pratar om att hjälpa på plats och inbillar er att folk ska gå på "Vi är inte alls rasister!"-snacket.

Det är jäkligt lätt att snacka, ord är ju gratis.

• Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:39:08 följande:
    Hahaha det jag skrev har hänt igen. Det finns en väldigt missnöjd liten människa här som använder "tryck på anmälningsknappen" som argumentationsteknik. Never mind.

Men ja, du får nog vara försiktig med vad du berättar för andra, ickeläskunniga analfabeter här. Det störs nämligen av att jag har gett exempel, inlägg 6 som förklarar det de var för okunniga för att själva se innan de kom med osammanhängande kommentarer.

Skriver man något som inte passar åsiktsfascisterna, kommer de, för att dölja att deras svar är i kategorin "cuckoo's nest", att trycka på anmälningsknappen. Bara så att du är medveten om det.
    Passa dig för att kasta sten i glashus - är det några som har svårt att tolerera avvikande åsikter är det SD:are. Alla som inte tycker som ni är vänsterextremister eller PK. Ofta bägge delar, märkligt nog.

Ickeläskunniga analfabeter? Menar du att det finns läskunniga analfabeter?
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:45:06 följande:
    Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

"Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Fittan eller skyddandet av brottslingar"

Bla bla bla... Varför inte bara erkänna att du trodde snippa stavades med ett "p"? Det där lurar ingen utom möjligen dig själv.

Det är ingen skam att inte kunna stava, du kan alltid skylla på dyslexi. Eller så har du inte kommit så långt i skolan ännu.
    Anonym ( ) skrev 2015-01-23 09:53:41 följande:

Fast snipa betyder ju båt och inget annat. Du menar snippa. :) Eftersom du missade den dagen i klassrummet kan du få en länk som förklarar det:

www.kjellstaffans.fi/material/lang-och-kort-vokal-2/regelsammanfattning/

KillBill skrev 2015-01-23 10:00:49 följande:

Så du tycker att vi bör ifrågasätta FN:s barnfond  eftersom du inte tror på dem?

Är det inte mer rimligt att du lägger fram bevis för din tes? Här duger självklart inte dina spekulationer eller länkad information från exv. Avpixlat. Jag ser fram emot att du lägger fram (vetenskapliga) bevis  för din tes.

För en sann SD:are är Avpixlat den enda sanna informationen och deras svar på Bibeln. Fakta och vetenskapliga bevis är inget som brukar stödja deras idiotier, därför brukar de heller inte vara så pigga på att använda sig av sådana källor.

Jag skulle inte hålla andan i väntan på ett svar...
  • Lady Godiva
    Anonym (Jo) skrev 2015-01-23 12:58:26 följande:
    Samhällsekonomi finns visst i grundskolans läroplan, man har det i 9:an. ;)
    Den enda logiska slutsatsen blir att de flesta SD-sympatisörer inte gått ut grundskolan. Det förklarar ju en hel del.
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 12:58:53 följande:

Man måste vara bra rutten i själen för att ha något emot att kvinnor med sönderskurna underliv får hjälp av sjukvården när de är hemmahörande i Sverige. Genomrutten...

Tja, de är ju SD:are...
    Förtryckt skrev 2015-01-23 13:30:30 följande:
    Precis.
    Så bra att du håller med om det. Då kanske du kan sluta tjafsa om att "dina" pengar används på ett sätt du inte gillar.

• Lady Godiva
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
     Förvånad  I vilket landsting kostar astmamedicin tusen kronor i månaden? Jag trodde samtliga landsting hade högkostnadsskydd?

Jag har en del dyra mediciner, men jag betalar max 2 200:-, sedan får jag ett frikort som gäller ganska länge (om jag te x betalar första uttaget den 1/3 och får frikort den 6/7 gäller frikortet till och med den 1/3).

Summorna varierar i olika landsting, här i Stockholm är det som sagt 2 200:-. Sedan finns det förstås mediciner som inte omfattas av läkemedelsförmånen, men oftast kan man ju be att få byta.

Att köerna är timslånga på akuten beror knappast på att sjukhusen svämmas över av könsstympade kvinnor, det beror på en massa andra sker. Bland annat att man dragit ner på antalet medicinska sekreterare ("läkarsekreterare") så läkarna måste ägna en massa tid åt pappersarbete och allmän personalbrist, samt att en massa idioter söker akut vård för sådant som vårdcentralerna ska ta hand om (typiskt exempel är den som har ont i halsen i två veckor men inte anser sig ha tid att gå till läkaren på vardagar, så han bestämmer sig för att åka till akuten en lördag). Vidare beror det på att folk slår/knivhugger varandra halvt fördärvade på fyllan.

Det finns som sagt mängder av skäl till de långa köerna, könsstympade kvinnor är dock inte ett av skälen. Viktigast av allt är ändå att de korrigerande operationerna är gynekologiska, och påverkar alltså inte akutmedicinen alls.

Och det är verkligen inte lyx att återställa underlivet så kvinnor kan gå på toaletten, menstruera, föda barn osv. Vilket arrogant, ignorant och oempatiskt inlägg! Skrikandes

Det är landstingspolitikerna som ställt till det mesta, och det är dem du ska gorma på. Men det är klart, det här är ju fakta och inte åsikter, och fakta är oftast totalt ointressanta för SD:are.

Jag tror inte vi kan hjälpa könsstympade kvinnor, jag vet att vi kan det.
    Du verkar inte särskilt insatt i hur det fungerar inom vården, men du har onekligen starka åsikter. Dock är åsikter inte fakta (men det är lugnt, jag vet att fakta sällan är populära hos SD:are och annat löst folk).

• Lady Godiva
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
     Förvånad  I vilket landsting kostar astmamedicin tusen kronor i månaden? Jag trodde samtliga landsting hade högkostnadsskydd?

Jag har en del dyra mediciner, men jag betalar max 2 200:-, sedan får jag ett frikort som gäller ganska länge (om jag te x betalar första uttaget den 1/3 och får frikort den 6/7 gäller frikortet till och med den 1/3).

Summorna varierar i olika landsting, här i Stockholm är det som sagt 2 200:-. Sedan finns det förstås mediciner som inte omfattas av läkemedelsförmånen, men oftast kan man ju be att få byta.

Att köerna är timslånga på akuten beror knappast på att sjukhusen svämmas över av könsstympade kvinnor, det beror på en massa andra sker. Bland annat att man dragit ner på antalet medicinska sekreterare ("läkarsekreterare") så läkarna måste ägna en massa tid åt pappersarbete och allmän personalbrist, samt att en massa idioter söker akut vård för sådant som vårdcentralerna ska ta hand om (typiskt exempel är den som har ont i halsen i två veckor men inte anser sig ha tid att gå till läkaren på vardagar, så han bestämmer sig för att åka till akuten en lördag). Vidare beror det på att folk slår/knivhugger varandra halvt fördärvade på fyllan.

Det finns som sagt mängder av skäl till de långa köerna, könsstympade kvinnor är dock inte ett av skälen. Viktigast av allt är ändå att de korrigerande operationerna är gynekologiska, och påverkar alltså inte akutmedicinen alls.

Och det är verkligen inte lyx att återställa underlivet så kvinnor kan gå på toaletten, menstruera, föda barn osv. Vilket arrogant, ignorant och oempatiskt inlägg! Skrikandes

Det är landstingspolitikerna som ställt till det mesta, och det är dem du ska gorma på. Men det är klart, det här är ju fakta och inte åsikter, och fakta är oftast totalt ointressanta för SD:are.

Jag tror inte vi kan hjälpa könsstympade kvinnor, jag vet att vi kan det.
    Du verkar inte särskilt insatt i hur det fungerar inom vården, men du har onekligen starka åsikter. Dock är åsikter inte fakta (men det är lugnt, jag vet att fakta sällan är populära hos SD:are och annat löst folk).

• Lady Godiva
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:
    Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Ingen hindrar dig från att pipa ner till Afrika och ta dem som könsstympar i örat. Varsågod, åk du!

Bojkott och andra sanktioner brukar inte fungera så bra, i alla fall inte om länderna ifråga inte har någon större export. Men naturligtvis ska det bekämpas på alla sätt, och ingen har sagt att det är synd om de som utför könsstympningar. Var inte så förbannat löjlig!

Dock har vi åtagit oss att ta emot flyktingar, och när vi gör det måste vi också ta hand om dem och ge dem vård när och om behovet uppstår. Att dessa kvinnor är i skriande behov av vård är uppenbart för alla med minsta begåvning och empati. Vilket av det saknar du? Bägge delar, kanske?

Det är det klassiska SD-argumentet "Vi ska hjälpa plats" i ny tappning. Men jag har aldrig sett en enda SD:are åka och hjälpa på plats. Sanningen är naturligtvis att SD egentligen inte vill hjälpa någon över huvud taget, men de har inte stake nog att erkänna det utan kommer med sitt "hjälpa på plats" för att framstå som goda. Några arma sänken har uppenbarligen gått på det..

• Lady Godiva
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 17:11:41 följande:

ska Sverige hjälpa ALLA vi har pengar som räcker till allt och världens problem är våra problem.  Låt alla komma hit och få ta del av allt, för det är vi som svenskar skyldiga världen.  Tycker det är synd att inte fler kommer hit finns många indier och asiater som är fattiga. Det borde gå att kunna få hit dem med Alla kan väl flytta hit ??

Det borde vara olagligt att vara så jävla dum som du. Det är ingen som säger att Sverige ska hjälpa alla, eller att vi "som svenskar" skulle vara skyldiga världen något. Dock har vi gått med på att ta emot flyktingar, vi har träffat överenskommelser med andra länder om att vi ska ta emot en viss kvot. Det innebär inte att vi bara ska låta dem komma hit och sedan ska vi skita i dem, vi måste uppfylla deras behov av tak över huvudet, mat i magen och vård vid behov.  Det är vi skyldiga som medmänniskor.

Vi kan inte plötsligt dra oss ur de överenskommelser vi gjort, för då skulle andra länder, med rätta, bojkotta oss och införa sanktioner mot oss. Sverige är ett litet land, vi är beroende av relationer med omvärlden, så vi kan inte bara strunta i de åtaganden vi har.

Men egentligen är det helt onödigt att ödsla tid på att försöka förklara detta för dig, du är ju ett riktigt snille som vet och kan allt. Avpixlat säger väl att vi inte har råd och då är det förstås så.

Som det geni du är skojar du till det lite också och skriver indier och asiater. Eftersom du är oerhört intelligent förstår du naturligtvis varför det är humor...
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 17:19:51 följande:
    Det är därför jag inte längre arbetar i Sverige. På det här viset är det enbart en mindre procent av mina inbetalda skattepengar som går tillbaka till Sverige. Men jag använder vägarna, sjukvården och andra skattefinansierade förmåner. Jag är nämligen lika mycket värd som andra som vägrar arbeta och därför tänker jag inte hålla dem med pengar. Jag är ingens slav. Ser till att göra mit bästa för att ha pengar själv men också at bidra till att landets frikostiga bidragspolitik och invandringspolitik havererar. Det är nämligen enda sättet som folk kommer att förstå att vi inte har råd. Nämligen när det inte blir mer barnbidrag, bostadsbidrag, socbidrag, de får betala för vården, inget subventionerat dagis, o.s.v.

DÅ som först, när vanlige svennebananen får känna på verkligheten och upptäcka att där inte finns någon bottenlös skattkista kommer det att bli ändring. Problemet är dock den mänskliga naturen. Svenskarna är av naturen avundsjuka och då kommer de att vilja hitta en syndabock. Så DÅ kommer man att få se på riktiga rasister. Jag kommer bara att sitta och skratta åt eländet och tänka "vad var det vi sade? Vi som bara skulle ha en förnuftig invandrings- och integrationspolitik utan att för dess skull vara rasister". Knock yourselves out mina vänner och pröjsa för hela världens problem. Det blir säkert så bra så.
    Så du är inte bara en sketen hycklare utan även en simpel snyltare och tjuv? Av någon anledning blir jag inte förvånad.

Jag brukade säga att SD inte är rasister, för som du säger är det inte rasistiskt i sig att säga att man vill minska invandringen. Dock är det rasistiskt att vilja stoppa viss invandring, och det vill ju SD. Det är bara invandringen från Afrika och Mellanöstern man vill begränsa/minska eller helt stoppa helt. Och det är rasistiskt.

Så jo, SD är rasister, och de flesta som sympatiserar med dem (dock inte alla) är rasister. Att ni inte vågar stå för det är ert problem.
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 17:34:48 följande:
    Tyvärr så tror jag inte de inser det och om de gör det så är det försent, Syndabockarna blir inte de du tror utan det blir de rika, de som inte är sjuka eller  de som har flyttat från Sverige eller företagare. Inte så olikt som det redan ser ut idag.  Där de rika ( de som tjänar mer än 30k i månaden ) är de hemska  personerna och alla problem kan lösas med höjd skatt och när inte det går kan man ta från sjukvård, äldrevård och  skola.

Är man rik om man tjänar trettiotusen kronor i månaden?! Du har inte så höga krav, du...
    Voodoodoll skrev 2015-01-23 17:56:13 följande:
    Lyx? Är det verkligen lyx att ha kvar sitt könsorgan, kunna pissa utan problem och inte ha ett livslångt lidande i form av smärta? Att en pensionär får vänta i 4-5 h när han ramlat på en isfläck är däremot ett i-landsproblem om man jämför emot att få hela sitt underliv bortskuret (i hemmiljö utan skallpell eller bedövning osv) och sedan ihopsytt så hårt att det kan ta en timme att urinera, man får infektioner vid mens då allt blod inte kan komma ut riktigt, smärta, omöjligt att ha ett sexliv osv i _resten av livet_. Men nä, det är ju farligare att få vänta ett par timmar på röntgen...

Idiot.
    SD:are ställer gärna grupper mot varandra, men det blir helt galet i det här fallet. Om köerna skulle påverkas av att man gör några återställande operationer vore argumentet giltigt, nu gör de inte det och därför kan Strösslamedpengars inlägg avfärdas utan kommentar egentligen.

Det är givetvis hemskt att köerna är så långa på akuten, men det har ju helt andra orsaker än korrigerande operationer. Dessutom ges behandlingen av två helt olika instanser, så jämförelsen håller inte på något plan. Det är bara sedvanligt SD-gnäll och kan som sagt avfärdas (som det mesta som SD gnäller om).
    Anonym (Robin Hood) skrev 2015-01-23 18:17:43 följande:
    Så du lever i Sverige men arbetar och betalar skatt i ett annat land? Och utnyttjar ändå skattefinansierade förmåner här? Det gör ju dig till en parasit på ditt eget land och svenska skattebetalare. Även invandrade skattebetalare som lever och arbetar i Sverige. Att du inte skäms!

Äh, låt henne vara, hon är ju bara en typisk SD:are; hycklare och parasit. Hyfsat bra provokationsförsök, dock inga stilpoäng från mig.

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?