Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 17:11:41 följande:
ska Sverige hjälpa ALLA vi har pengar som räcker till allt och världens problem är våra problem. Låt alla komma hit och få ta del av allt, för det är vi som svenskar skyldiga världen. Tycker det är synd att inte fler kommer hit finns många indier och asiater som är fattiga. Det borde gå att kunna få hit dem med Alla kan väl flytta hit ??
Det borde vara olagligt att vara så jävla dum som du. Det är ingen som säger att Sverige ska hjälpa
alla, eller att vi "som svenskar" skulle vara skyldiga världen något. Dock har vi gått med på att ta emot flyktingar, vi har träffat överenskommelser med andra länder om att vi ska ta emot en viss kvot. Det innebär inte att vi bara ska låta dem komma hit och sedan ska vi skita i dem, vi måste uppfylla deras behov av tak över huvudet, mat i magen och vård vid behov. Det är vi skyldiga som
medmänniskor.
Vi kan inte plötsligt dra oss ur de överenskommelser vi gjort, för då skulle andra länder, med rätta, bojkotta oss och införa sanktioner mot oss. Sverige är ett litet land, vi är beroende av relationer med omvärlden, så vi kan inte bara strunta i de åtaganden vi har.
Men egentligen är det helt onödigt att ödsla tid på att försöka förklara detta för dig, du är ju ett riktigt snille som vet och kan allt. Avpixlat säger väl att vi inte har råd och då är det förstås så.
Som det geni du är skojar du till det lite också och skriver
indier och asiater. Eftersom du är oerhört intelligent förstår du naturligtvis varför det är humor...
Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 17:19:51 följande:
Det är därför jag inte längre arbetar i Sverige. På det här viset är det enbart en mindre procent av mina inbetalda skattepengar som går tillbaka till Sverige. Men jag använder vägarna, sjukvården och andra skattefinansierade förmåner. Jag är nämligen lika mycket värd som andra som vägrar arbeta och därför tänker jag inte hålla dem med pengar. Jag är ingens slav. Ser till att göra mit bästa för att ha pengar själv men också at bidra till att landets frikostiga bidragspolitik och invandringspolitik havererar. Det är nämligen enda sättet som folk kommer att förstå att vi inte har råd. Nämligen när det inte blir mer barnbidrag, bostadsbidrag, socbidrag, de får betala för vården, inget subventionerat dagis, o.s.v.
DÅ som först, när vanlige svennebananen får känna på verkligheten och upptäcka att där inte finns någon bottenlös skattkista kommer det att bli ändring. Problemet är dock den mänskliga naturen. Svenskarna är av naturen avundsjuka och då kommer de att vilja hitta en syndabock. Så DÅ kommer man att få se på riktiga rasister. Jag kommer bara att sitta och skratta åt eländet och tänka "vad var det vi sade? Vi som bara skulle ha en förnuftig invandrings- och integrationspolitik utan att för dess skull vara rasister". Knock yourselves out mina vänner och pröjsa för hela världens problem. Det blir säkert så bra så.
Så du är inte bara en sketen hycklare utan även en simpel snyltare och tjuv? Av någon anledning blir jag inte förvånad.
Jag brukade säga att SD inte är rasister, för som du säger är det inte rasistiskt i sig att säga att man vill minska invandringen. Dock är det rasistiskt att vilja stoppa viss invandring, och det vill ju SD. Det är bara invandringen från Afrika och Mellanöstern man vill begränsa/minska eller helt stoppa helt. Och det är rasistiskt.
Så jo, SD är rasister, och de flesta som sympatiserar med dem (dock inte alla) är rasister. Att ni inte vågar stå för det är ert problem.
Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 17:34:48 följande:
Tyvärr så tror jag inte de inser det och om de gör det så är det försent, Syndabockarna blir inte de du tror utan det blir de rika, de som inte är sjuka eller de som har flyttat från Sverige eller företagare. Inte så olikt som det redan ser ut idag. Där de rika ( de som tjänar mer än 30k i månaden ) är de hemska personerna och alla problem kan lösas med höjd skatt och när inte det går kan man ta från sjukvård, äldrevård och skola.
Är man
rik om man tjänar trettiotusen kronor i månaden?! Du har inte så höga krav, du...
Voodoodoll skrev 2015-01-23 17:56:13 följande:
Lyx? Är det verkligen lyx att ha kvar sitt könsorgan, kunna pissa utan problem och inte ha ett livslångt lidande i form av smärta? Att en pensionär får vänta i 4-5 h när han ramlat på en isfläck är däremot ett i-landsproblem om man jämför emot att få hela sitt underliv bortskuret (i hemmiljö utan skallpell eller bedövning osv) och sedan ihopsytt så hårt att det kan ta en timme att urinera, man får infektioner vid mens då allt blod inte kan komma ut riktigt, smärta, omöjligt att ha ett sexliv osv i _resten av livet_. Men nä, det är ju farligare att få vänta ett par timmar på röntgen...
Idiot.
SD:are ställer gärna grupper mot varandra, men det blir helt galet i det här fallet. Om köerna skulle påverkas av att man gör några återställande operationer vore argumentet giltigt, nu gör de inte det och därför kan
Strösslamedpengars inlägg avfärdas utan kommentar egentligen.
Det är givetvis hemskt att köerna är så långa på akuten, men det har ju helt andra orsaker än korrigerande operationer. Dessutom ges behandlingen av två helt olika instanser, så jämförelsen håller inte på något plan. Det är bara sedvanligt SD-gnäll och kan som sagt avfärdas (som det mesta som SD gnäller om).
Anonym (Robin Hood) skrev 2015-01-23 18:17:43 följande:
Så du lever i Sverige men arbetar och betalar skatt i ett annat land? Och utnyttjar ändå skattefinansierade förmåner här? Det gör ju dig till en parasit på ditt eget land och svenska skattebetalare. Även invandrade skattebetalare som lever och arbetar i Sverige. Att du inte skäms!
Äh, låt henne vara, hon är ju bara en typisk SD:are; hycklare och parasit. Hyfsat bra provokationsförsök, dock inga stilpoäng från mig.