-
Varför skulle jag skämmas? Jag är inte någons slav helt enkelt. Så jag föredrar att se om mitt eget hus först. Jag bidrar fortfarande mer än många andra. En del av mina skattepengar går tillbaka till Sverige. Jag tankar här, handlar här så vad är ditt problem? Inga ungar har jag heller så jag belastar inte den delen. Så fortfarande är jag mer lönsam än de som skaffar barnkullar och utnyttjar alla möjliga skattefinansierade förmåner. Varför skulle jag pumpa in ännu mer pengar till det här landet så länge andra bestämmer vad pengarna ska gå till? Den dagen vi har en skattemodell som någon väldigt klokt föreslog, med valfritt bidragande till olika områden kan vi diskutera. Just nu är jag bara ute efter att bidrags- och invandringspolitiken havererar så att landet kan byggas upp från grunden igen. Och folk fattar vad det kostar utan att vänsterdårarna inbillar sig att pengar växer på träd. Det är inte solidaritet när vissa betalar medan andra bara tar emot. Dags att svenska folket lär sig det.Anonym (Robin Hood) skrev 2015-01-23 18:17:43 följande:Så du lever i Sverige men arbetar och betalar skatt i ett annat land? Och utnyttjar ändå skattefinansierade förmåner här? Det gör ju dig till en parasit på ditt eget land och svenska skattebetalare. Även invandrade skattebetalare som lever och arbetar i Sverige. Att du inte skäms!
-
Och förresten, under mina yrkesverksamma år i Sverige har jag pumpat in bra mycket mer till det här landet än vad jag någonsin kommer att dra nytta av. Det är därför som jag aktivt sökt jobb i ett grannland. Nu kan alla suckers parasitera på någon annan
Jag kommer att klara mig helt lysande även om hela bidragssystemet havererar. Men det blir glädjande att alla parasiter och alla som propagerar för "solidaritet", dvs parasiternas version av den, får reda på vad saker och ting egentligen kostar. Då kan de ge bort sina egna pengar till vem och vad de vill. Könsoperationer, barnkullar, arbetsskygga, semesterresor till Syrien eller precis det de själva önskar. Men låt mig gissa. Parasiter kommer aldrig att ge ett rött öre av sina egna pengar till någon. Tvärtom, de blir världens minst toleranta personer då deras egen vinning står på spel. Har sett det tidigare och vet precis hur människor fungerar. -
Fast i USA är det bättre för där har man en möjlighet att själv påverka var man vill bo och påverka väldigt mycket genom det. Behöver inte stå ut med allt möjligt, ingenting blir påtvingad en. Inte som i Sverige i varje fall.Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 20:52:05 följande:Tycker du kan stanna i ett annat land själv vill jag flytta så fort som möjligt. Ser ingen framtid här annat än att komma hit kanske några månader om året om ens det får se. Finns andra länder som är bättre, beroende på vad man är ute efter. Tyvärr så tror jag aldrig de kommer till insikt här och om en del gör det så är det försent det finns inget att starta om med de som är här är redan här. Det blir som i usa kanske värre. Man behöver inte flytta så långt för att finna bättre alternativ.
-
Ja, du har ju rätt. Men jag har bott i USA ett tag, var inte mycket brott där vi bodde. Och så har man ju rätt att ha vapen (inte lika lätt som utlänning dock). Folk var hjälpsamma och trevliga och inte tappade på huvudet som små som många av Sverige kommunistsympatisörer idag. De accepterar inte heller att utlänningar ska komma dit och kräva en massa och tala om för den inhemska befolkningen hur de ska leva. Toleransnivån är hög men det är ju mycket för att alla för sköta sina egna angelägenheter som de behagar. Enligt dem, när de hörde oss berätta om vissa saker i Sverige, är Sverige nära nog ett kommunistland. Visst tyckte de att det var bra med gratis sjukvård och allt annat skattefinansierat ända tills de fick reda på nackdelarna. För enligt amerikanerna där vi bodde arbetar man. Inte sitter på rumpan och förväntar sig att andra håller en med pengar.Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 21:02:26 följande:
usa ser jag inte som ett bra alternativ inget framtidsland heller visst de har en bättre mentalitet än svenskar men alla brott och allt. Norge är te x helt klart att föredra. finns även andra länder. Tror det enda jag skulle sakna med Sverige är naturen.
Men du har rätt, Norge är helt OK, politiken är vettigare, de är inte med i EU och ser om sitt eget hus först och främst. Naturen i Norge är ju mer eller mindre som i Sverige, i vissa delar av Sverige då. Kanske inte som Skåne och Blekinge just men det mesta av Skåne är ändå inget att eftersträva. Och så är det ju inte lika fritt fram med allemansrätten och inte heller snöskoterkörning. Men det hade jag nog överlevt -
Jodå, Norge har både skog och fjäll och vidder. Samt hav och fjordar. Det är olika för olika delar av Norge hur topologin ser ut. Har ingift släkt lite här och var i Norge.Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 21:53:40 följande:Som sagt gillar deras mentalitet med omvänd avundsjuka. Man blir avundsjuk och försöker bli bättre än den man blir avundsjuk på, istället för som här där man gör allt för att den andra ska få det sämre än vad man själv har det.... Men där bor lite för många olika folkgrupper som jag inte är så förtjust i. Samt att även idioter i usa får bära vapen, och gör man ett fel så kan man bli stämd så man får ångra sig resten av livet.
skulle sakna skog i Norge som jag inbillar mig inte finns så mycket av ? -
OT men här. Drygt 1/3 av landet är skogsområden
www.norden.org/da/fakta-om-norden/de-nordiske-lande-og-faeroeerne-groenland-og-aaland/fakta-om-norge -
Hahaha, tänkte just detsamma faktisktAnonym (j) skrev 2015-01-23 22:50:19 följande:Ja, psykvården utav dig lär ju inte ha många kronor över.
-
Imponerande bedrift. Av allt det som skrivs i hela tråden, fullt med felstavning, felformulering, utebliven interpunktion, syftningsfel o.s.v., fastnar du för ett enda ord i ett enda inlägg, nämligen mitt. Låt mig göra en vild gissning. Ditt upprörda och otrevliga inlägg har mer med det faktum att göra att min åsikt inte passar dig än att jag kallar en fitta för en liten gädda. Icke speciellt subtilt, måste jag säga.Emeli skrev 2015-01-24 02:16:45 följande:Är du dum på riktigt?
En snipa är en båt. Om du menar flickors könsorgan brukar man kall det SNIPPA. med två p. Men det förstod du tydligen inte utan var tvungen att ta till det vulgära f-ordet. LÄR DIG STAVA! -
Det där lär du inte få ett vettigt svar på för det krävs åtminstone en basal logik för att förstå problemställningenLetitia skrev 2015-01-24 05:07:36 följande:Fast det är ju ingen här som säger, att det där inte är en barbarisk, primitiv sedvänja. Jag tycker snarare, att den sedvänjan bevisar att vi tar in människor här som är barbariska och primitiva - för de som beslutar om att flickor ska könsstympas har ju också följt med in här. DET är det stora problemet för OSS - att vi har tagit in dessa människor här (alltså förövarna).
Dessutom är förövare och offer ofta samma personer när det gäller just detta, och det komplicerar frågan. Det är nämligen ofta kvinnor som själva är omskurna, som driver på att deras döttrar och sondöttrar också ska omskäras. Antagligen för att de in i det sista vill hålla fast vid, att deras eget lidande inte var onödigt. Och då offrar man sin dotter eller sondotter. DET är också grymt, hjärtlöst och egoistiskt. Vill vi ha sådana människor här i landet..? -
Jaha och det baserar du på vadå? Har du mycket problem med avundsjuka?ölburk2 skrev 2015-01-24 09:21:46 följande:Grattis! Du har just nu kvalat in till utnämningen "Årets svenska rövhål".