YokohamaNr2 skrev 2015-01-23 11:41:27 följande:
Gärna! sen kan vi skära ner på onödiga bröstförstoringar eller andra skönhetsopoerationer som folk verkar få genom skatten!
Det är mycket svårt att få skönhetsoperationer genom landstinget. Det är nästan alltid så, att det måste vara något med FUNKTIONEN som stör dessutom - t.ex. att brösten är så tunga att kvinnan får ont i axlarna, eller att det finns så mycket lös hud på och ovanför ögonlocken, att den skymmer sikten för personen. Dock vet jag att HELT plattbystade kvinnor kunnat genomdriva en förstoring, med hjälp av en psykolog som intygat att det finns suicidrisk om hon inte får den.
Jag har träffat flera mammor som absolut, i min mening, borde få bukplastik p.g.a. att magen hänger ner på ett väldigt fult sätt (efter många graviditeter eller tvillinggraviditeter), eller att det finns ett fult överhäng över ett kejsarsnittsärr. Men de har bara fått höra att det är naturligt att se ut så efter X antal graviditeter/kejsarsnitt, och är de inte nöjda får de betala ur egen ficka...
Det finns även svenska kvinnor som blivit felaktigt ihopsydda i stressen efter en förlossning där de spruckit mycket, och som fått bråka i flera år för att få detta tillrättat av en kirurg... Men jag antar att DERAS problem med urin, avföring och sex är mycket mindre behjärtansvärda än en somalisk kvinnas problem med desamma...