• LPE

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

ölburk2 skrev 2015-01-29 11:22:11 följande:
    Investeringar ger alltid förluster primärt, inget konstigt med det, men var är den sanhällsekonomiska konsekvensanalysen utslaget på dom 40 åren?
    Var finns underlaget för de ca 800.000 från andra länder som idag jobbar i Sverige, dom måste tas med i beräkningen av debit å kredit.

Eller vad skulle det ha kostat vs ha gett för inkomster att strypa invandringen, var skulle vi t.ex hittat folk för de 800.000 jobben?
    Hur ser en konsekvensanlys ut för skillnaden att utbilda svenskfödda vs utbildadad arbetskraft från andra länder.., o.s.v, o.s.v.
    Att räkna ut den verkliga kostnaden är långt mer än att plocka vissa utgifter/inkomster ur helheten., det ger aldrig nåt annat svar än det just det som är plockat ur sammanhanget.

Skulle jag som företagare räkna kostnader utan att göra en fullständig konsekvensanalys, så skulle jag alltid hamna på ett underskott, jag skulle inte våga investera en enda krona.
    Du har inte förstått att det handlar om nettot av offentliga kostnader och professor Ekberg anlitades för att visa lägre kostnader när andra visat högre redan, så du bör nog läsa vetenskapen istället för att kvacka själv. Denna är nämligen godkänd av alla gamla partier för senare har det kommit högre.

Även ett barn kan förstå att om det vore lönsamt skulle alla länder hänga på, men även dom ha bra matematiker.
    Vi har tagit emot all grannar, det ska räcka, men har fotsatt med Europa och övriga världen, storhetsvansinnet leder till kk.
    Long Playing Emission
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?