Inlägg från: Anonym (Mjöl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mjöl)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Sunnan skrev 2015-01-22 09:16:00 följande:

Jag jobbar på sjukhus så jag vet precis hur det ser ut. Vet du det? På riktigt, eller läser du bara i media?

Dina frågeställningar talar tydligt om att du vet mycket lite om hur resursfördelning fungerar i sjukvården. Planerade gynoperationer kommer inte ta resurser från varken akutsjukvården, psyk, ögonop, ambulans eller BB/förlossningen.

Och bara för att man satsar på att nå ut till dessa kvinnor betyder inte det att man kommer lägga allt annat på is och plötsligt bara göra rekonstruktionskirurgi. Vi utför redan de här operationerna, det är inget nytt påhitt. Så lugna ner dig och gå en kurs i empati istället. Och läs på lite om vad kvinnlig könsstympning innebär - jag skulle placera det betydligt högre på lidande skalan än grå starr (men de operationerna konkurrerar inte med varandra alls).

Well said!
  • Anonym (Mjöl)
    Anonym (Oi) skrev 2015-01-22 13:36:00 följande:

Det är ju nu inte vad som diskuteras i denna tråd. Här diskuteras könsstympning av kvinnor.

Varsågod att starta en egen tråd. Män alltså. Så fort man pratar om något som har med kvinnor att göra så kommer det alltid någon idiot som brölar "MEN MÄNNEN DÅÅÅÅÅ!!!!" MÅSTE man diskutera män varje gång man diskuterar kvinnor eller vad är grejen?!

Kunde inte sagt det bättre själv! Vilken kvinnofråga man än diskuterar så kommer det alltid förr eller senare "men männen då". Men aldrig har jag varit med om tvärtom...
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?