Inlägg från: Anonym (Robin Hood) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Robin Hood)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Alla som tror att det saknas resurser tycker jag är väl fantasilösa.

Nästa år kommer jordens rikaste procent att äga mer än övriga 99 procent äger tillsammans. Av den rikaste procenten bor 140 000 i Sverige. Ifall de skattemedel som avsätts till sjukvård inte räcker till, behövs lite gammal hederlig fördelningspolitik där de rikaste helt enkelt får dela med sig av sin förmögenhet, för de har mer än de behöver, samtidigt som väldigt många har mindre än de förtjänar.

För övrigt kryssade jag för att jag är rik och gärna betalar. Nu är jag visserligen inte rik i jämförelse med den rikaste procenten, men jag har allt jag behöver och min kropp är intakt och oförstörd. Jag unnar andra att ha vad jag har, så jag är gärna med och betalar.

• Anonym (Robin Hood)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 17:19:51 följande:
    Det är därför jag inte längre arbetar i Sverige. På det här viset är det enbart en mindre procent av mina inbetalda skattepengar som går tillbaka till Sverige. Men jag använder vägarna, sjukvården och andra skattefinansierade förmåner. Jag är nämligen lika mycket värd som andra som vägrar arbeta och därför tänker jag inte hålla dem med pengar. Jag är ingens slav. Ser till att göra mit bästa för att ha pengar själv men också at bidra till att landets frikostiga bidragspolitik och invandringspolitik havererar. Det är nämligen enda sättet som folk kommer att förstå att vi inte har råd. Nämligen när det inte blir mer barnbidrag, bostadsbidrag, socbidrag, de får betala för vården, inget subventionerat dagis, o.s.v.

DÅ som först, när vanlige svennebananen får känna på verkligheten och upptäcka att där inte finns någon bottenlös skattkista kommer det att bli ändring. Problemet är dock den mänskliga naturen. Svenskarna är av naturen avundsjuka och då kommer de att vilja hitta en syndabock. Så DÅ kommer man att få se på riktiga rasister. Jag kommer bara att sitta och skratta åt eländet och tänka "vad var det vi sade? Vi som bara skulle ha en förnuftig invandrings- och integrationspolitik utan att för dess skull vara rasister". Knock yourselves out mina vänner och pröjsa för hela världens problem. Det blir säkert så bra så.
    Så du lever i Sverige men arbetar och betalar skatt i ett annat land? Och utnyttjar ändå skattefinansierade förmåner här? Det gör ju dig till en parasit på ditt eget land och svenska skattebetalare. Även invandrade skattebetalare som lever och arbetar i Sverige. Att du inte skäms!
  • Anonym (Robin Hood)

Här är ett program som jag tycker att ALLA som varit inne i tråden och haft åsikter ska lyssna på, för sin egen bildnings skull. Läkaren Hannes Sigurjonsson beskriver ingående vad kvinnlig könsstympning innebär för de kvinnor som är utsatta, samt hur man kan hjälpa dem:

sverigesradio.se/sida/avsnitt/506891

Jag får erkänna att jag inte riktigt klarade av att lyssna på exakt allt. Och jag grät faktiskt lite.

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?