Anonym (glader) skrev 2015-01-27 19:44:05 följande:
Och jag skrev ju inte om dig utan att kan man inte samarbeta så ska man inte ha vv boende heller.
I biobonus fall så kan man stämma om på nytt för att upphäva det växelvisa boende pga den ena vägrar att samarbeta.
Om det är tydligt att barnet blir lidande, inte får gå på sin aktivitet på bådas veckor, inte får ta med sig sina personliga saker där de kommer vara.
Man kan påpeka vilka slitningar barnet får utstå för att bo växelvis på detta sätt.
Fast verkligheten ser ju inte ut så. om föräldern i övrigt är välfungerande och det funkar bra med de lösningar man gjort så är det mkt viktigare för barnet att ha lika mkt tillgång till båda sina föräldrar än att kunna ta med sig sina kläder i en resväska...
Domstolen set efter barnens bästa och en förälder klassas betydligt högre än materiella ting..
Jag ser fortfarande inte hur ditt sätt är bäst för barnet..Speciellt inte om det faktiskt fungerar och barnet mår alldeles utmärkt med att ha dubbla uppsättningar som "bor" hos mamma och pappa.
Ibland undrar jag inte om en del vuxna försvårar genom att lägga ena värderingar och åsikter om hur barnen "borde" känna... När de hekt enkelt kan låta barnen må bra med olika lösningar istället.
Min bonus har mått alldeles utmärkt med kläder o saker hos båda föräldrarna. BioBonus vittnar om att hennes nioåring oxå mår alldeles utmärkt med den lösning de har.
Är det du verkligen i barns bästa att ta bort den ena föräldern? Förstår inte hyr ngn kan sitta och påstå att de vet hur alla barn mår och fungerar. Alla är inte lika. Det går liksom inte att upprepa tillräckligt många gånger..
BARNETS bästa ska gå först. O Sorry - det du förordar är inte barnets bästa...