• amalie79

Vad ska jag göra? Klarar inte att lämna barnen vv med en "dålig" pappa.

Mandel skrev 2015-01-24 10:09:27 följande:

Inte 2-3 dagar på ena stället och sedan tillbaka för att efter 2-3 dagar vidare igen...

En kompis gjorde så trots att jag sa att det inte var en bra idé och hon insåg själv efter ett tag att det inte var någon bra idé. Barnen mådde skit eftersom de inte visste vart de skulle vara och när de skulle vara.

Skolan/barnomsorgen kunde knappt ha koll på vart de skulle. Vi runt omkring visste aldrig när vem av dem hade barnen och barnens lekkompisar kunde aldrig planera någonting med dem eftersom ingen hade någon koll på vart de var och när.

För små barn som är dåliga på veckodagar så är det enklare att veta att man byter boende ex måndagar. 

Idag är det måndag så då lämnar mamma på skolan och pappa kommer sedan och hämtar efter skolan. 

Enklare för alla att veta att jämna veckor är barnen hos pappa och udda hos mamma.

Ja så gör vi. Fast nu är de 8 och 10 och åker hem själva. Vilken skillnad det är! Förut ett himla körande hit och dit och nu så bara magiskt står de i dörren måndag eftermiddag och måndagen efter vinkar de hej då ses om en vecka.

Äntligen har vi lite flyt i tillvaron. Jag väntade mig problem i början eftersom de mer eller mindre flyttade direkt till mig från sin mamma men nu börjar det bli mer och mer problemfritt
Svar på tråden Vad ska jag göra? Klarar inte att lämna barnen vv med en "dålig" pappa.