Inlägg från: Anonym (osams) |Visa alla inlägg
  • Anonym (osams)

vad väger tyngst i barns boende?

Jag har ett barn sen tidigare, vi har ett gemensamt och ett till på väg, i början var vi överens att bo här i några år men nu har han ändrat sig.
    Om det skulleL bli separation, då kommer vi bo in olika kommuner, vad väver tyngst i vårt gemensamma barns boende?

Jag kommer leva på studiemedel, bostadsbidrag och det jag får för barnen, jag kommer ha mitt barns boende och vår kommande bebis boende, han kommer ha ett jobb och övrig släkt hos sig och förskola.
    Vem tror ni skulle få vårt första gemensamma barns boende???. 

• Svar på tråden vad väger tyngst i barns boende?
  • Anonym (osams)

Äldsta barnet är mitt, jag tänkte flytta, jag har ingenting kvar här om vi separerar, dig jag tänkt flytta har jag vänner och närmare till min äldsta dotterns pappa, härifrån har jag inte möjlighet att enkelt ordna umgängesresorna, vi delar, skulle bli jag flyttar innan nya syskonet kommer, som är mellanbarnets helsyskon. Kort sagt jag har automatiskt boendet om äldsta när det är hans bonusbarn och det nya för den ligger kvar i magen under flytten, då är frågan var kommer ft gemensamma barn bo? Med sitt äldsta halvsyskon eller pappan? Då förskolan och övrig Hans släkt blir kvar,
    Vi hade kommit överens att flytta efter några år men han har ångrat sig och jag ser ingen framtid här för varje sig barnen eller mig! Jag har inget emot att bli helg förälder men jag tycker synd om barnen om de ska bo på olika håll för att han ljugit för mig!

• Anonym (osams)

Han vill inte vara föräldraledig för vårat andra barn, jag ska ta hand om alla 3 på egen hand och då vill jag inte bo här, mådde nog dåligt med vår första gemensamma när det var bebistid.

• Anonym (osams)

Han är rolig! Han säger han ska ha boendet för vår första gemensamma och för bebisen, men han ska INTE vara föräldraledig, så man får ta med barn till jobbet? Tungan ute

Försökt prata med han igen men han bara gråter och säger han vill inte förlora barnen. Jag ber honom att ge mig chansen att bli lycklig men han stenvägrar och tycker jag är en häxa som vill sära på oss alla. Vadå jag? Är HAN som har ljugit för mig i alla år!

• Anonym (osams)

Jag vill inte ta barnen ifrån han, men jag har gett hans plan för livet en chans, är det enda jag begär, prova om mitt gör oss båda lyckliga, jag tycker barnen förtjänar två lyckliga föräldrar, inte att den ena är deppig och bara skriker för att det känns som man är låst.

Svar på tråden vad väger tyngst i barns boende?