• cecal

Äggdonation - Kvinnans tankar/funderingar & beslut.

Som rubriken lyder, Vi har fått beskedet att om jag och min sambo ska skaffa barn ihop så är det via äggdonation p.g.a dålig äggreserv. Så mina funderingar är nu hur man ska kunna ta ett beslut i det hela. Jag har vridit och vänt på alla tankar och känner mig fortfarande vilse i det här. Det som jag funderar mest över är kommer jag att kunna knyta ann till barnet? Vi kommer kanske inte att vara lika till utseendet? Det blir inte jag och min sambo i ett? Rädslan över att bli kallad saker som  "du är inte min riktiga mamma".

Min önskan skulle vara om KVINNOR som varit i min situation skulle kunna berätta hur tankarna gått och vad ni faktiskt kom fram till, jag är inte ute efter priser,kliniker och mediciner etc utan mer tankar, känslor ,funderingar och vad ni kom fram till. 

MVH
     C

• Svar på tråden Äggdonation - Kvinnans tankar/funderingar & beslut.
  • cecal

Tack för att ni skriver, det betyder oerhört mycket för mig.

Hur kände era män inför ÄD?

• NKmamma
    cecal skrev 2015-01-19 13:31:37 följande:
    Han hade inge problem med det alls. 
  • NKmamma
    Anonym (nej) skrev 2015-01-19 06:32:42 följande:
     Personligen borde donationer inte vara tillåtna, då det väcker så mkt frågor hos både "föräldrar" och barn. 
    Källa på det?
  • Löparnörden
    cecal skrev 2015-01-19 13:31:37 följande:

Min man har inte alls haft några funderingar eller bekymmer runt äggdonation. För honom har det alltid varit naturligt att ett barn som har hans gener och som legat i min mage är vårat barn.

Synsättet att det skulle vara som att han fick barn med en annan kvinna känns helt främmande för oss bägge.
  • cecal
    Löparnörden skrev 2015-01-19 14:24:05 följande:
    Min man har inte alls haft några funderingar eller bekymmer runt äggdonation. För honom har det alltid varit naturligt att ett barn som har hans gener och som legat i min mage är vårat barn.

Synsättet att det skulle vara som att han fick barn med en annan kvinna känns helt främmande för oss bägge.

Min sambo känner inte heller att han skulle få barn med en annan kvinna, verkligen inte :) 

Så har vi heller aldrig tänkt!

• Löparnörden
    cecal skrev 2015-01-19 19:50:08 följande:

Min sambo känner inte heller att han skulle få barn med en annan kvinna, verkligen inte :) 

Så har vi heller aldrig tänkt!

Vilken tur att vi har vettiga karlar:)

Tänkte mest på Anonym (nej)'s kommentar igår att det skulle kännas som att hennes man hade barn med en annan.
  • Anonym (nej)
    Löparnörden skrev 2015-01-20 06:37:02 följande:
    Vilken tur att vi har vettiga karlar:)

Tänkte mest på Anonym (nej)'s kommentar igår att det skulle kännas som att hennes man hade barn med en annan.
    Vi är alla olika :) Jag tycker ÄD känns himla motbjudande för min del. 
  • Esoada
    Vinterprinsessa skrev 2015-01-20 09:53:05 följande:

Anonym (nej):

Vad är det som du tycker känns så motbjudande med ÄD?

Det är högst onaturligt
  • Dixie
    NKmamma skrev 2015-01-19 14:06:53 följande:
    Källa på det?
    det är väl svårt att ange källa på någons personliga åsikter?! 
Svar på tråden Äggdonation - Kvinnans tankar/funderingar & beslut.