Inlägg från: Vinterprinsessa |Visa alla inlägg
  • Vinterprinsessa

Äggdonation - Kvinnans tankar/funderingar & beslut.

Cecal:

Jag har också en dotter genom ÄD och hade först liknande tankar som du. Men iom graviditeten mm så kändes hon mer o mer som min. Det är ju inte ett färdigt barn som doneras utan en äggcell, in i din kropp. Du som är gravid och påverkar och präglar barnet. Min dotter är lik sin pappa till utseendet men har mina färger och mitt hår. Dessutom väldigt lik mig på många sätt och vi har ett väldigt starkt och speciellt band, så jag tror min sambo ist känner sig lite utanför ibland. Genetiken kommer ju från ngn annan men du är ju ditt ev barns biologiska mamma, det finns liksom ingen annan som tex vid adoption etc, där ngn annan burit och fött barnet. Go for it, tycker jag ????????

• Vinterprinsessa

Escoada: Varför skulle det vara mer naturligt att ta emot organ, tex ett hjärta, än en äggcell? Är inte det livets gång också isåfall? Som i djurvärlden? Dom svaga klarar sig inte.

Som någon annan skrev, en god själ/donatorn, oavsett om det är organ, blod eller en äggcell, hjälper ngn annan. En äggcell, det barnet hade inte funnits eller blivit till ens om ägget stannat hos donatorn.

Har du egna barn?

Svar på tråden Äggdonation - Kvinnans tankar/funderingar & beslut.