Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Mina *STORA* svaghet

Semlor är nästan det vidrigaste jag vet så just dom är inga problem att motstå. Bakelser och muffinshyllan får jag inte ställa mig och glo i däremot för då är det nästan alltid kört. Tungan ute

• Jag är bara jag
    zebzz skrev 2015-01-17 16:15:00 följande:
    För mycket grädde va? Det är lätt att det blir för mycket och att man nästan blir illamående efteråt. Men en lagom stor semla, gjord med kärlek och kopp kaffe till är riktigt smarrigt!

Men håller med om att muffins kan vara extremt goda också. Särskilt morotsmuffins.
    Nej,jag kan äta vispad grädde som det är men fullkomligt spyr av mandelmassa och marsipan!  Skulle kvitta om så kungen bjöd på semlor!
    Hallonmuffins oh,vad gott! Drömmer
  • Jag är bara jag
    zebzz skrev 2015-01-17 16:24:04 följande:
    Så en semla med väldigt lite mandelmassa (men stark smak av mandel) och massa grädde är OK? :)
    Nej,jag kan inte ens äta av grädden som legat mot mandelmassan. Gillar inte mandel heller,enda som går äta är de där avlånga kakorna,vad heter dom nu...?
  • Jag är bara jag

Nja,alltså jag menar en småkaka,typ mördegskaka med mandel inuti. Tusan att jag inte kommer på namnet,jag brukar mest peka på den på konditorier.

• Jag är bara jag
    Voodoodoll skrev 2015-01-17 19:13:45 följande:
    Mazarin? (Urk!)
    Nä,inte det heller! Det är f.ö ingen småkaka. Flört
  • Jag är bara jag
    Voodoodoll skrev 2015-01-17 19:21:14 följande:
    Är det inte?! Räknar allt mindre än en stor bakelse som "småkakor", haha. Finns ju sånndär superäckliga mandelkubb också. Är det en sån du menar?
    Nä! Ser ut som en finsk pinne,men är inte det utan har mandel inuti.
Svar på tråden Mina *STORA* svaghet