• zebzz

Mina *STORA* svaghet

Jag är mitt inne i mitt bantande men börjar det vankas SEMLOR!!! Det är min akilleshäl!

Hur står ni emot???

• Svar på tråden Mina *STORA* svaghet
  • IsDimma

Nu är iofs inte semlor något för mig. Men jag älskar chips. Och jag låter helt enkelt bli att gå igenom den sektionen av affären. Det borde funka för semlor med

• KCL

Säger som IsDimma, låt bli att gå förbi semlorna och blunda när du ser dom. Min stora svaghet är godis och så länge jag undviker det så går det...

• zebzz

Men det är något speciellt med bilden av semlor. Dom är nästan magiska. Titta på bilden, det ser nästan ut som två perfekt fyllda kvinnobröst. Gräddiga och härliga. Man vill liksom bara suga tag =)

• Jag är bara jag

Semlor är nästan det vidrigaste jag vet så just dom är inga problem att motstå. Bakelser och muffinshyllan får jag inte ställa mig och glo i däremot för då är det nästan alltid kört. Tungan ute

• zebzz
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 16:07:43 följande:

Semlor är nästan det vidrigaste jag vet så just dom är inga problem att motstå. Bakelser och muffinshyllan får jag inte ställa mig och glo i däremot för då är det nästan alltid kört. Tungan ute

För mycket grädde va? Det är lätt att det blir för mycket och att man nästan blir illamående efteråt. Men en lagom stor semla, gjord med kärlek och kopp kaffe till är riktigt smarrigt!

Men håller med om att muffins kan vara extremt goda också. Särskilt morotsmuffins.
  • Jag är bara jag
    zebzz skrev 2015-01-17 16:15:00 följande:
    För mycket grädde va? Det är lätt att det blir för mycket och att man nästan blir illamående efteråt. Men en lagom stor semla, gjord med kärlek och kopp kaffe till är riktigt smarrigt!

Men håller med om att muffins kan vara extremt goda också. Särskilt morotsmuffins.
    Nej,jag kan äta vispad grädde som det är men fullkomligt spyr av mandelmassa och marsipan!  Skulle kvitta om så kungen bjöd på semlor!
    Hallonmuffins oh,vad gott! Drömmer
  • zebzz
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 16:17:26 följande:
    Nej,jag kan äta vispad grädde som det är men fullkomligt spyr av mandelmassa och marsipan!  Skulle kvitta om så kungen bjöd på semlor!
    Hallonmuffins oh,vad gott! Drömmer
    Så en semla med väldigt lite mandelmassa (men stark smak av mandel) och massa grädde är OK? :)
  • Jag är bara jag
    zebzz skrev 2015-01-17 16:24:04 följande:
    Så en semla med väldigt lite mandelmassa (men stark smak av mandel) och massa grädde är OK? :)
    Nej,jag kan inte ens äta av grädden som legat mot mandelmassan. Gillar inte mandel heller,enda som går äta är de där avlånga kakorna,vad heter dom nu...?
  • zebzz
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 17:45:40 följande:
    Nej,jag kan inte ens äta av grädden som legat mot mandelmassan. Gillar inte mandel heller,enda som går äta är de där avlånga kakorna,vad heter dom nu...?
    Biscotti?
  • zebzz
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 17:54:25 följande:
    Nä,det är ju typ skorpor,det här är en kaka. Glad
    Erhm, tiramisu med disaronno? (mandellikör)

• Jag är bara jag

Nja,alltså jag menar en småkaka,typ mördegskaka med mandel inuti. Tusan att jag inte kommer på namnet,jag brukar mest peka på den på konditorier.

• Voodoodoll
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 18:07:05 följande:

Nja,alltså jag menar en småkaka,typ mördegskaka med mandel inuti. Tusan att jag inte kommer på namnet,jag brukar mest peka på den på konditorier.

Mazarin? (Urk!)
  • Jag är bara jag
    Voodoodoll skrev 2015-01-17 19:13:45 följande:
    Mazarin? (Urk!)
    Nä,inte det heller! Det är f.ö ingen småkaka. Flört
  • Voodoodoll
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 19:20:00 följande:
    Nä,inte det heller! Det är f.ö ingen småkaka. Flört
    Är det inte?! Räknar allt mindre än en stor bakelse som "småkakor", haha. Finns ju sånndär superäckliga mandelkubb också. Är det en sån du menar?
  • Jag är bara jag
    Voodoodoll skrev 2015-01-17 19:21:14 följande:
    Är det inte?! Räknar allt mindre än en stor bakelse som "småkakor", haha. Finns ju sånndär superäckliga mandelkubb också. Är det en sån du menar?
    Nä! Ser ut som en finsk pinne,men är inte det utan har mandel inuti.
  • Voodoodoll
    Jag är bara jag skrev 2015-01-17 19:22:22 följande:
    Nä! smile2.gif Ser ut som en finsk pinne,men är inte det utan har mandel inuti.
    Jag ger upp! :) Låter f.ö. som en kaka ovärdig sitt namn. Mandel alltså. Brrr
Svar på tråden Mina *STORA* svaghet