Sig skydd?
Hej.
Har haft en timanställning under många år, har sedan jan 14 arbetat varje månad. Innan pluggade jag heltid och jobbade nog också extra varje månad. Jobbade på ett annat jobb (vikariat 85%) i 7 månader (+ jobbade extra på min timanställning) utan avbrott och slutade sen den anställningen. Jag fick ett glapp på fyra dagar efter avslutad anställning och min nya anställning. Började nya anställningen, 100% tillsvidareanställning. Hinner jobba i sex månader innan jag går hem på föräldrarledighet. Visst uppfylls 240 dagars villkoret i och med att jag jobbat 7 månader på anställningen om 85% och perioden mellan anställningarna skyddad då av efterskyddstid om jag förstått det rätt? Jag får lägga ihop tiderna för båda anställningarna om jag förstått det rätt? Jag har även inkomst från min timanställning under den månaden när det blev ett glapp på några dagar mellan mina andra anställningar. Uppfylls 240- dagarsvillkoret? Har långt över inkomst för att få sgi fastställt. Föräldrapenningen, sgin, kommer väl beräknas på min nuvarande anställning om 100% eftersom jag kommer arbetat det under sex månader innan jag går hem och väntar på att bebisen ska titta ut?