• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Jag har fått barn tätt, de är 3 och 1 år. Och jag känner också, med all rätt antar jag, att kroppen inte är helt återställd ännu. Minstingen kom med ansiktet uppåt och under förlossningen hade jag otroligt ont i svanskotan och det kan jag fortfarande känna av ibland. Ont i fogen fram får jag ibland om tex jag rättar till en matta med foten. Och tjaa, svårt att hålla tätt i vissa situationer. Jag blir 28 nu i slutet av april.
    Jag försöker inte fundera så mycket på hur kroppen skulle reagera på ytterligare en graviditet så tätt inpå de andra. Men känner ändå att det är lika bra att köra på så länge kroppen ändå är mörbultad, så får jag göra så gott jag kan efter en ny graviditet.

• Syoss
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-11 08:14:33 följande:

Min son föddes också med ansiktet uppåt. Trodde det var jätteovanligt men det verksr som om vi är flera här som fått barn på detta vis. Mina barn föddes med tre års mellanrum, tror det kan påverka återhämtningen. Att få barn tätt måste såklart vara tuffare för kroppen.

Bm på förlossningen sa att efter vanlig kronbjudning så är ansiktet uppåt det näst vanligaste sen hur mycket det stämmer vet jag inte.
  • Syoss
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-11 22:09:49 följande:

Intresssant. Har aldrig träffat någon i verkliga livet nämligen.

Har en kompis som också hade ansiktet uppåt på sin men det slutade i akut snitt.
  • Syoss
    barnlägtan skrev 2015-04-12 09:09:35 följande:

Tänkte om jag kunde få vara med i den här tråden. Vi planerar en trea och är inne på 2 riktiga försöket. Har haft problem att bli gravid tidigare, 1 barnet tog 5 år att bli gravid med till slut genom ivf. 2 barnet blev jag gravid med spontant efter 1 år, så få se nu hur lång tid det tar nu. Har bim 15/4.

Välkommen! Jobbigt att det tagit så lång tid för er tidigare hoppas det går lättare denna gång. Inte länge till bim då. Känner du nått?
  • Syoss

Välkommen Jag hade kört på! Men jag förstår helt klart varför du tvekar. Jag sa själv också att vi skulle hoppa över äl i april just pga ev bf i slutet av dec. Men sen la vi ner allt sånt tänk och gjorde ett försök nu i april ändå. Vi vill ha ett barn till, det är det viktigaste, det blir när det blir När har du fått dina andra två i förhållande till bf? Har dom kommit nära bf eller tom gått över så kan du nog va lugn om du får ett bf den 6/1 men det är klart, det är ju ingen garanti.

• Syoss

Bim närmar sig sakta men säkert här. Äl+8/bim-6 idag. Molvärk i magen som går ner mot ljumsken och det ilar i brösten. Försöker inte tänka på det så mycket och vill inte låta mig luras. Det är ju fortfarande så tidigt! Ska försöka hålla mig ett par dagar till innan jag testar men det är svårt! :-P

• Syoss

Äl+10/bim-4 här. Svagt streck igår, som knappt går att urskilja och inge starkare idag, så mest troligt spök. Vet att det inte är helt kört än men jag får nog ändå ge upp hoppet och satsa på nästa äl.

• Syoss
    barnlägtan skrev 2015-04-17 10:13:26 följande:

Håller tummar för dig att det inte var ett spökstreck, du får ta ett till test om några dagar har du några symptom då?

Tack! Jag har haft molvärk några dagar och ilningar i brösten. Men det kan ju lika gärna vara pms. Ska ta ett test imorgon också, sen väntar jag in mensen om det inte visar något. Bara vårt andra försök, så det hade väl mest varit tur om det tagit sig
  • Syoss
    Jelu skrev 2015-04-18 15:54:38 följande:

Hur går det ?

Spökstreck bara. Får nog hålla tummarna för nästa månad istället.
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-18 20:01:32 följande:

Lycka till alla som väntar på BIM och som just haft ÄL

Själv väntar på ÄL, tredje dagen jag testar med sticka idag, men den visar inte en tillstymmelse till ÄL.

När ni testat med stickor, när har det börjat synas ngt att ÄL är på väg?

Det där kan ju va så olika. För mig syns det ett svagt streck hela tiden. Sen är stegringen långsam, så jag ser oftast 4-5 dagar innan positivt äl-test att det närmar sig är det första gången du använder äl-test?
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)