Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

Vi kommer att ha två skolbarn när bebis kommer och jag tycker det ska bli helt underbart! Det kommer att finnas gott om tid att mysa med bebis och de stora barnen får mycket hemmatid då de inte kommer gå på fritids. Barnen vet inget ännu men de har länge önskat sig ett syskon så de kommer nog bli jätteglada.

• minahjärtan0609

Lite funderingar såhär på fredagseftermiddagen. Har alldeles för mycket fritid båda barnen är hos kompisar och leker.

Jag funderar på när man ska berätta för barnen att de ska få ett syskon. Är sugen på att göra det nu redan, samtidigt tänker jag att det kan bli jobbigt om det blir missfall.

Och andra nära och kära? Vi ska fira påsken med min mans föräldrar och syskon, flera dagar. Jag brukar i vanliga fall dricka vin till maten och jag älskar ostar och gravlax, det är liksom nummer 1 på påskbuffén.

Känner mig kluven i frågan. Sen vill jag att barnen ska veta innan andra får veta i och med att de är så stora.

Blev långt och svamligt det här kanske nån av er som har funderingar?

• minahjärtan0609

Ja syoss det är sant som du säger. Jag vill ju egentligen skrika ut till hela världen en vecka till sen kan jag nog inte hålla mig!

• minahjärtan0609

Vi har berättat för barnen nu i helgen! De blev överlyckliga och kan inte vänta tills det blir november dock är det svårt att greppa och förstå att det är ett barn inne i magen när det inte syns. Men det är overkligt för oss med. Känns så roligt att hela familjen längtar tillsammans.

• minahjärtan0609

Elyssa- vad har du för symptom? Jag är i v 6 och känner egentligen ingenting. Nästan så jag vill må illa så jag känner att det är på riktigt. Men jag är svullen och har ömma bröst.

• minahjärtan0609

Jag har fått missfall. V 6. Känns jättetråkigt! Framförallt jobbigt fysiskt med alla hormoner och allt blod.

Det kom dock inte som en chock. Jag kände redan i början av veckan att det kändes fel att jag inte började må illa. Jag har ju varit gravid två gånger tidigare och instinkten känner hur det ska kännas. Igår började jag blöda, kraftigt och plötsligt.

Barnen har svårt att förstå hur det kunde hända. Min 9 åring vill veta precis hur det går till och vad som händer så nu kan hon allt om graviteter på gott och ont.

Vi kommer att ta nya tag så fort kroppen är redo och då ska vi vänta med att brätta för barnen till v 12.

Är ändå glad att vi berättat för de vuxna i vår närhet så förstår de varför vi inte är på topp denna påskhelg.

• minahjärtan0609

Wime06 grattis till plusset!

Tack alla för er sympati. Känns helt ok nu när hormonerna börjar gå ur kroppen. Blödningarna börjar avta tack och lov. Känner mig jätteladdad att köra på med nya försök direkt.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-04-07 21:14:20 följande:

Det gör inget ska ringa bm imorgon och rådfråga lite tänkte jag, det vore ju såklart skönt att få veta om det är nåt som inte stämmer, men sen vet jag inte om det är för tidigt att se ngt på ett VUL, vet att jag gjorde ett första grav. i vecka 6 men är ju inte mer än vecka 5 nu. Ovissheten är så jobbig tycker jag.

Minahjärtan - förlåt om det är en väldigt känslig fråga men är själv så orolig nu, visste du att det var MF eller såg ni det på ngt VUL?

Va jobbigt för dig! Jag visste dag två. Dag ett blödde jag sparsamt då förstod jag inte alls. Dag två blödde jag massor! Det var slemigt och kom massor av klumpar. Som mens fast mycket mer. Idsg är jag på dag 7 och det börjar ta slut. Hadeäven ont i magen, som samandragningar ungefär.

Har inte bekräftat missfallet med vul. Pratade med bm på telefon och vi var båda säkra på att det var missfal. Mina bröst minskade till vanlig storlek och magen blev platt.

Hoppasför min skull att det inte är missfall utan att det är en annan blödning.
  • minahjärtan0609
    MSL82 skrev 2015-04-07 14:10:30 följande:

Hej! Följer tråden med intresse då det finns tankar på nr3 här oxå men inga försök görs ännu. 

Svarar dig då jag varit med om liknande. Testade tidigt, sen fick jag mens. behöver ju inte vara så för dig för det är väl normalt att ha blödningar när man är gravid. Men för mig var det mens. Min BM sa då att det inte ens räknas som missfall. Många gånger skulle man kunna få plus om man testade tidigt men sen får man mens. Om man inte testar skulle man inte märka utan bara få mens som vanligt. Så hon gillade inte att jag inte kunde låta bli att testa och sa att det är fler som blivit besvikna pga att de testat för tidigt men sen blir det inget. Tror d va nåt med att ägget inte fäster och då får man mens som vanligt. 

Men nu vill jag verkligen säga att det INTE behöver vara så för dig såklart. Bara rent allmänt att testa tidigt har sina nackdelar.

Håller tummarna för dig:)

Jag tor att du har en poäng där. Men är man mitt upp i det så vill man ju inte vänta två veckor med att testa.

Om en vecka ungefär borde jag ha ägglossnin om detta räknas som mens. Har köpt ägglossningstester för att ha något sådär koll.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)