• molly50

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-16 23:52:58 följande:
    Håller helt med dig! Klart man blir orolig som sjutton när nån närstående hamnar på akuten.. usch

Jag anser att din pojke gjorde fel ts, han borde ha brytt sig o de gjorde han inte eftersom festen verkade så himla viktig för honom!!
    Ja,precis! Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå.
    Jag tycker det är skrämmande att en del kan vara så egoistiska.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (essie) skrev 2015-01-17 13:12:32 följande:
    Uppenbarligen uppfattade han det inte på samma sätt, alltså så förstod han inte att det var akut. Informationen kanske inte gick bra på det sättet som hon beskrev. Jag tyckte det lät som att hon tyckte att han borde förstått att det var det hon ville trots att hon inte riktigt visste. Vi tycker olika helt enkelt. Jag tycker bara inte det var så stor grej, blodtrycksfalls och lågt blodtryck alltså. Jag hade dock själv åkt in om min kille hamnat på akuten, jag förstår dock att han inte uppfattade situationen på det sättet, alltså att han var tvungen att släppa allt och komma hem. 

Jag reagerar nog lite starkt då jag verkligen har svårt för tjejer/kvinnor (och män också för den delen)som inte tydligt kommunicerar vad de vill och sen förväntar sig att andra ska förstå. 
    Fast nu har ju TS skrivit att hon var chockad och förvirrad efter att hon varit avsvimmad.
    Och då är det kanske inte så konstigt om hon inte kan kommunicera helt tydligt heller.
    Och när hon säger till sin pojkvän att hon är ledsen och rädd och berättar vad som hänt så borde väl det vara tillräckligt för att hennes kille självmant ska vilja åka hem,av eget intresse,för att se hur hon mår.
    Bryr man sig det minsta om sin partner så vill man väl det.
    Jag hade gjort det och även min man.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Ingen kärlek) skrev 2015-01-17 17:57:03 följande:

Så avtrubbade för andra och uppe i sig själva är folk alltså. Hur kan man leva i ett förhållande där man är så oviktig? Värderar man sig själv så lågt att man helt lugnt bara accepterar att ha roligt med kompisar går före när den partner man påstår sig älska hamnar på akuten? Nu var det inte farligt i det här fallet men spelar det verkligen någon roll? 
    Jag tycker synd om er Så dåligt med omtanke där man inte ens tycker det är konstigt att partnern inte verkar oroa sig alls. Att vara så betydelselös för sin partner, det är inte kärlek. 

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Kryddmix skrev 2015-01-17 18:38:42 följande:
    Att du ens jamfor akutbesok pga medvetloshet med en forkylning eller annu varre... en film pa tv....  

Kasta om orden i din fraga... ar en fest sa viktig for dig att du vagrar att avbryta den om din partner behover dig? Tank sa tuppar hon av igen och denna gang slar i huvudet? Det finns en anledning till varfor hon blev rekommenderad att inte vara ensam. Tank sa slog hon i huvudet forra gangen och lakaren rekommenderade henne att inte vara ensam ifall hon fick en hjarnskakning som egentligen ar/visar sig vara hjarnblodning? Och hon ar helt ensam? 

Alltsa forlat men ni far situationen att lata som om inget har hant. Forestall er istallet det varsta och ni inte ar dar? Kan ni gora det ena sa kan ni sakert gora det andra. Jag personligen tycker att det finns hur manga anledningar som helst att kunna be sin partner avbryta en fest for. En fest ar inte sa viktig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (essie) skrev 2015-01-17 20:57:20 följande:
    Nej och det förstår jag (att hon inte kommunicerade på ett bra sätt just då) men jag tycker det är att verkligen överreagera att bli så pass sur för en sån sak, det var ju faktiskt inget allvarligt. Jag tycker bara inte det är så stor grej. Hon förväntade sig något av honom som hon inte lyckades kommunicera, blir sedan sur när han inte ger henne det för att han inte uppfattade situationen på samma sätt. Inte något konstigt om hon blir lite ledsen men att reagera som hon gör tycker jag bara är överdrivet. Men men, vi är alla olika och man får tycka olika. 
    Jag tror att hon reagerade så för att hon hade trott att hennes pojkvän skulle vilja komma hem av egen fri vilja när han fick veta vad som hade hänt.
    Att han valde att sätta en fest före henne i det läget sårade henne nog mer än att han missuppfattade vad hon sa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-18 15:34:05 följande:

Akuten låter farligt men nu var det nu inget allvarligt visade det sej ju som tur var. Ts känner väl själv om hon slog i huvudet. Man får inte hjärnskakning utan att det känns i huvudet. Lite får man tänka själv och om hon inte fick vara ensam så kunde väl inte killen få bestämma utan måste komma hem?

Vi tycker olika, jag tycker inte man kan lägga ansvaret på någon annan att avgöra om man ska åka in till akuten igen eller om personen bör komma hem. Man vet bäst själv hur man mår och får vara tydlig helt enkelt enligt mej.

Jag har svimmat själv flera gånger och att svimma är inte farligt i sej. Ts verkar oroa sej mycket helt i onödan och om man vill till akuten så tar man en taxi och skyller inte på att ens kille inte vet om det behövs. Han hade ju druckit så han kunde ändå inte köra.

Vi tycker olika och jag ser inget samband mellan kärlek och att rusa hem till någon som säger att man får bestämma själv.

TS skrev att hon var chockad och förvirrad efter att ha varit avsvimmad.
    Då kan man kanske tänka sig att hon inte kommunicerade riktigt klart och tydligt.
    Dessutom hade hon väl sms:at honom från akuten men han hörde inte av sig till henne på flera timmar.
    Men hur det än var med den saken så tror jag att det som gjorde TS mest besviken var att hennes kille verkade tycka att festen var viktigare än henne.
    Även om hon sa till honom att han fick välja om han skulle komma hem eller inte så borde han ha velat komma hem,av eget intresse,för att se hur hon mår.
    Det hade både jag och min man gjort för varandra.
    Ingen fest är så viktig att vi skulle strunta i varandra om någon av oss skulle hamna på akuten.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-18 19:01:04 följande:
    Förstår du verkligen inte alls? Älskar man sin partner o e mån om att denne mår bra då VILL man träffa vederbörande, speciellt när/om man hamnar på akuten, att de sen ej vart allvarligt hör sig ju inte hit. Det handlar helt sonika om att BRY SIG.
    Jag kan bara hålla med.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-18 22:36:51 följande:

Jo jag förstår absolut att man många gånger släpper allt och hjälper och stöder sin partner. Men man behöver inte vilja gå hem från en fest OM man uppfattat att partnern är ok och är hemma.

Jag och min man vill hjälpa den andre när det behövs men vi har också båda föst iväg den andre på roligheter när vi själva varit sjuka. Men det bygger på att vi aldrig säjer tvärtom mot vad vi tycker ( som " bestäm själv" när man menar "du måste komma hem") så det blir inget problem.

Men nu hade ju TS varit avsvimmad och var både chockad och förvirrad och tänkte kanske inte riktigt klart.
    Dessutom hade hon sms:at killen när hon var på akuten och han hörde inte av sig förrän flera timmar senare och sa att han varit så orolig.
    Om han var så orolig så borde han väl självmant ha velat åkt antingen till akuten eller hem för att se hur TS mådde.
    Men han valde istället att stanna kvar på festen.
    Bryr man sig om sin partner så finns det ingen fest som är viktigare än henne/honom.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-18 22:55:34 följande:

Nja killen hade ju ringt flera gånger när ts var på sjukhuset och inte kunde svara.

Att ts var förvirrad och sa fel saker kan ju stämma men det kunde ju inte killen veta.

Klart att partnern betyder mer än en fest men då skulle man ju aldrig kunna gå på fest utan sin partner ifall hen egentligen behövde en även om hen säjer att det är ok. Ts var ju också ute på egen hand medan han var på fest så dom hade båda planerat att göra olika saker - det går fast man älskar varandra om man tror att den andra är ok.

Orkar inte tjafsa mer med dej nu ,gå och var med din man nu, om du älskar honom så vill du väl inte sitta vid datorn. Eller träffa någon eller jobba.

Jag menar bara att om man får veta att ens partner har varit avsvimmad och varit på akuten så vill man väl vara där och se hur h*n mår.
    Men alla tänker väl inte så.

Jag ska snart gå och lägga mig. Så du behöver inte oroa dig.
    Och maken är på jobbet så honom kan jag inte vara med just nu hur gärna jag än skulle vilja.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-18 23:24:59 följande:
    Klart man vill veta hur h*n mår, men när denna person säger att h*n är ok, och dessutom fräser och lägger på luren i örat ett par gånger kanske det räcker som info att personen inte är dödssjuk.
    Bara för att det varit ett besök på akuten tidigare under kvällen måste man ju inte skynda sig hem om personen verkar ok, och inte säger att den vill att jag skall komma hem. Akut-besök är vissr rätt olika dramatiskt för olika personer.
    Hade det varit jag eller min man så hade vi åkt redan när det första sms:et kom om att man är på akuten.
    Men TS kille valde istället att stanna på festen istället för att åka dit och kolla hur läget var när han inte fick tag på TS.
    Om han var så orolig som han påstod att han var så hade han gjort det.

Att hon sedan blev uttryckte sig tvetydigt i telefonen senare kan ju bero på att hon var ledsen, chockad och förvirrad efter händelsen.
    Och bara det hade fått mig att åka hem.
    Ingen fest är så viktig att jag sätter den före mina närstående.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-19 20:37:48 följande:
    Haha ständigt upprepande Inte lönt att fortsätta då en del verkligen inte förstår poängen med de hela
    Ja,precis.

Nej,det verkar ganska lönlöst,det håller jag med dig om.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    JECJ skrev 2015-01-20 06:28:13 följande:

Jag och min man har också en relation där vi pratar klarspråk med varandra. Vi säger allt till varandra och behöver inte spela och gräla.

Vill jag ha min man hemma så kommer han på 2 sekunder. Säger jag att allt är ok och att han får bestämma själv så lyssnar han på det jag säger och vet att jag menar det.

Men om man har en relation som ts eller mollys där klarspråk inte är självklart så får ju killen vänja sig vid att försöka tolka och gissa. Då kan det bli missförstånd. Det äf svårt för oss som har rak kommunikation i våra relationer att sätta oss in i ts eller mollys tankebanor så vi ska inte dömma dom så hårt.

Det är svårt att förstå om man inte lever i deras skor.

Ursäkta mig,men vad vet du om hur min och min mans relation fungerar?
    Känner du mig?

Vi talar också klarspråk med varandra. Tro det eller ej.
    Men vi tänker så att om någon av oss skulle hamna på akuten så vill vi,av eget intresse,åka hem (eller till akuten om man är kvar där) för att se hur den andre mår. För att vi bryr oss!
    Varför är det så konstigt?
    Jag tycker ärligt talat att det är sorgligt att man väljer att sätta sina egna nöjesbehov framför sin egen partners mående.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Kryddmix skrev 2015-01-20 09:19:44 följande:
    Vilken del av "läkaren sa att jag inte fick vara ensam" är inte självklar? Eller mannen kanske tyckte att hon kunde lika bra bjuda dit en vän istället? Säger mycket mer om mannen som väljer festen istället för ts... 

Och allt behöver faktiskt inte vara klarspråk, vissa grejer i ett förhållande bör vara självklara utan att det behövs sägas rakt ut. Och just för att ditt förhållande fungerar på ett sätt så betyder det inte att någon annans förhållande som fungerar på ett annat sätt är "spel och gräl" som du skriver. 

Ett exempel. Jag tycker det är självklart att min man ska vara hemma MINST en dag under helgen för att spendera med mig och barnen. Tycker inte att det är något jag ska be och säga till om för att han ska göra det. Om han nu har något viktigt inbokat så bör han säga till mig också. Eller ska han bara skita i det och göra vad han vill? Utan att ta hänsyn till mig? 

Ska man behöva be och fråga om allt i ett förhållande? Det låter ju helt sjukt. Har du hört uttrycket "handling väger tyngre än ord"?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (.....) skrev 2015-01-20 09:48:21 följande:
    Jag är mkt tveksam till att läkaren sagt så. Ts hade vätskebrist och lågt blodtryck. Det är så pass ofarligt att hon inte ens hade behövt läkarvård öht. (men alltid bra att kolla upp för säkerhets skull).

Jag tror ts i sitt dramatiska tillstånd inbillat sig detta.
    Det kan mycket möjligt vara så att TS kan ha missuppfattat just det då hon var förvirrad och chockad.
    Men läkaren kan också mycket väl ha sagt att hon inte bör vara ensam.
    Ifall det skulle hända igen.
    Ska och bör har lite olika innebörd.
    Och TS kille borde självmant ha velat åka hem när TS berättade vad läkaren hade sagt.
    Det borde vara en självklarhet när man får veta att ens partner har varit avsvimmad och varit på akuten.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-20 10:16:35 följande:
    Du är lite otydlig ibland när du talar om att "hamna på akuten". Egentligen verkar du mena "om någon av oss skulle svimma, vill vi av eget intresse..."

Tidigare skrev du nämligen att det inte är akuten i sig som spelar roll, i och med att "det är en viss skillnad mot magkatarr och små sår och sådana saker. Att ens nämna sådana saker blir ärligt talat bara löjligt."
    (För de som faktiskt söker akut med smärtor som visar sig vara magkatarr är det inte löjligt att befinna sig på akuten, och de kan må minst lika dåligt som någon som svimmat och piggnat till).

Vissa åkommor är alltså viktiga för just er att ni är tillsammans och stöttar varandra, medans andra saker inte spelar så stor roll. Är det då konstigt att många inte upplever just en svimning som en stor sak? Du springer inte hem till din man efter att han skurit sig i handen, men det kanske någon annan gör. 
    Jag tycker jag har varit ganska tydlig genom hela tråden.

Vi kanske inte skulle åka hem från jobbet eller en fest om den andre bara var förkyld eller hade magkatarr.
    Men jag tyckte att det var ganska löjligt att jämföra förkylningar och magkatarrer med medvetslöshet.
    Jag har heller aldrig påstått att jag tycker att de som söker akutvård för sådana saker är löjliga.
    Man kanske mår riktigt dåligt och inte vet vad det är för fel.
    Och då är det aldrig fel att söka vård.

Min man och jag vet var vi har varandra.
    Och om någon av oss skulle svimma (oavsett orsak) så skulle vi åka hem från festen,jobbet eller var vi nu är för att hjälpa den andre och se hur h*n mår.
    Ingen fest är viktigare än de vi älskar.

Ja,vissa åkommor kanske man ser som värre än andra.
    Men jag har lite svårt att se hur man kan se en förkylning eller magkatarr som värre än medvetslöshet.
    Jag för min del tycker inte ens att det är jämförbart.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-20 11:08:45 följande:
    Ja, det är väl just det att vi har olika referensramar. Du tycker det är löjligt att jämföra magkatarr med svimning, men jag tycker att magkatarr kan vara betydligt allvarligare än medvetslöshet. En magkatarr med kraftiga buksmärtor, ev kräkningar, ev så illa att det blir sår med akut blödning, är allvarligt.
    Att svimma vid tex hjärnskakning eller av vätskebrist behöver inte alls vara så allvarligt, utan allt som behövs är vila.
    Ja,om magkatarren går så långt så är det självklart allvarligt. Men då är det inte längre magkatarr utan blödande magsår.

Det jag menade var vanlig magkatarr med lite sveda i maggropen.
    Det söker man vanligtvis inte till akuten för utan går till vårdcentralen eller köper receptfria mediciner på apoteket.

Har man svimmat så kan det finnas många olika orsaker till det. Och när TS pojkvän fick veta att TS var på akuten efter att ha svimmat så visste varken han eller TS orsaken.
    Därför tycker jag att man borde oroa sig mer än vad han gjorde,om man verkligen bryr sig.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!