Anonym (överdrift) skrev 2015-01-20 10:16:35 följande:
Du är lite otydlig ibland när du talar om att "hamna på akuten". Egentligen verkar du mena "om någon av oss skulle svimma, vill vi av eget intresse..."
Tidigare skrev du nämligen att det inte är akuten i sig som spelar roll, i och med att "det är en viss skillnad mot magkatarr och små sår och sådana saker. Att ens nämna sådana saker blir ärligt talat bara löjligt."
(För de som faktiskt söker akut med smärtor som visar sig vara magkatarr är det inte löjligt att befinna sig på akuten, och de kan må minst lika dåligt som någon som svimmat och piggnat till).
Vissa åkommor är alltså viktiga för just er att ni är tillsammans och stöttar varandra, medans andra saker inte spelar så stor roll. Är det då konstigt att många inte upplever just en svimning som en stor sak? Du springer inte hem till din man efter att han skurit sig i handen, men det kanske någon annan gör.
Jag tycker jag har varit ganska tydlig genom hela tråden.
Vi kanske inte skulle åka hem från jobbet eller en fest om den andre bara var förkyld eller hade magkatarr.
Men jag tyckte att det var ganska löjligt att jämföra förkylningar och magkatarrer med medvetslöshet.
Jag har heller aldrig påstått att jag tycker att de som söker akutvård för sådana saker är löjliga.
Man kanske mår riktigt dåligt och inte vet vad det är för fel.
Och då är det aldrig fel att söka vård.
Min man och jag vet var vi har varandra.
Och om någon av oss skulle svimma (oavsett orsak) så skulle vi åka hem från festen,jobbet eller var vi nu är för att hjälpa den andre och se hur h*n mår.
Ingen fest är viktigare än de vi älskar.
Ja,vissa åkommor kanske man ser som värre än andra.
Men jag har lite svårt att se hur man kan se en förkylning eller magkatarr som värre än medvetslöshet.
Jag för min del tycker inte ens att det är jämförbart.