• molly50

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

BamsesFarmor skrev 2015-01-16 09:02:21 följande:

Men herre guuuuuh! Dramaqueen! Tycker mer synd om din stackars pojkvän. Tala ur skägget, människa. Du talar ju i gåtor. Inte lätt att veta vad du vill och inte vill.

Hon hade varit medvetslös och hade minnesluckor. Hon var säkert stressad och nervös vilket kan ta sig många olika uttryck.
    TS borde inte ens ha behövt be sin pojkvän att komma hem från festen. Han borde ha visat det intresset själv.
    Jag tycker mer synd om TS som verkar leva med en så känslokall och egoistisk person.
    mamaleona skrev 2015-01-16 09:14:19 följande:

Dock inte att glömma att på akuten tar det TIIID, varför sitta där hela halva familyi 6 timmar då det inte är någo allvarligt? Sen, vi veet ju inte hurudan ts är som person - killen känner ju henne o kan läsa henne, är hon ex den typen som söker sig till sjukvården för minsta lilla åkomma o får panic över en spindel i köket typ, då visste han säkert att de e lugnt o han kan stanna kvar på festen.... Så hade jag också tänkt.

Vad skulle krävas för att du skulle släppa det du håller på med om en närstående hade hamnat på akuten?
    Uppenbarligen inte medvetslöshet i alla fall.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    taquine skrev 2015-01-16 13:37:24 följande:

Stackars ts kille , snacka om att få dubbla budskap hela tiden:(
    Och nu var ju inte ts döende utan hade svimmat, det kan man nog fixa utan någon som håller en i handen, särskilt en som är på fyllan. Själv hade jag enbart känt iiritation om min karl dök upp berusad om jag befann mig på sjukhus i en icke nöd situation 

Men nu hade ju TS varit medvetslös och visste inte ens var hon var ett litet tag.
    Att hon sen blev chockad och inte kunde kommunicera helt klart borde inte vara så konstigt för den som har minsta förståelse för andra människor.
    Jag tycker,som sagt,mer synd om TS som har en kille som uppenbart inte har några känslor för henne.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Skärpning) skrev 2015-01-15 23:38:40 följande:
    De flesta är vettiga, det är du som överreagerar. Du berättar själv att din pojkvän frågade om det var okej att han stannade på festen, och att du "fräste åt honom och lade på". Vidare sade du till honom att han inte behövde komma hem. I din värld kanske "Du behöver inte komma hem" betyder "Kom genast hem", men för honom betydde det uppenbarligen just "Du behöver inte komma hem".

Du har uppenbarligen svårt att kommunicera på ett vettigt sätt, för tydligen betydde ditt "Jag behöver synpunkter" i själva verket "Håll med mig, annars är ni inte vettiga människor". Precis som din stackars kille är vi inte tankeläsare. Var mer tydlig nästa gång du startar en tråd så får du de svar du vill ha.

Jag undrar ju varför läkaren över huvud taget skickade hem dig om du var så dålig att du inte fick vara ensam. Jag har också svimmat, flera gånger, och det har alltid berott på lågt bodtryck och vätskebrist (ett par gånger berodde det på att jag var gravid). Inte en enda gång sade någon något om att jag inte fick vara ensam, eftersom anledningarna till svimningarna inte var allvarliga.

Och att din pojkvän inte visste om ni skulle åka in till sjukan igen är väl inte konstigt, han är väl knappast läkare?
    Men tycker du verkligen att man ens ska behöva be sin pojkvän om att lämna festen han är på efter att ha råkat ut för en sådan sak?
    Älskar man sin partner så vill man själv åka hem på en gång för att se hur h*n mår.
    Man borde inte ens fråga om det är ok att stanna kvar på festen eller om man ska komma hem.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Ann) skrev 2015-01-15 13:38:36 följande:

Om du ville att han skulle komma hem från festen, varför sade du inte bara det?

Anonym (Typiskt) skrev 2015-01-15 13:42:19 följande:

Typiskt kvinnor att tro att män kan läsa tankar. Om du ville att han skulle komma hem varför sa du inte det? Han frågade ju till och med. Nä, du borde tänka på hur DU kommunicerar innan du beskyller honom för att vara okänslig och inte bry sig.

Och by the way, jag är också kvinna.

Vet ni överhuvudtaget vad det innebär att vara rädd och chockad?
    Har ni någon gång varit det själva?
    Om inte så kan jag informera om att man inte alltid tänker så klart då och kanske inte riktigt kan säga vad man vill.
    För övrigt så tycker jag att det är en självklarhet att man lämnar festen (eller var man nu är eller håller på med) om en närstående har hamnat på akuten.
    Min man hade gjort det för min skull och jag hade gjort det för hans. Utan att tveka!
    Man ska inte ens behöva be sin partner om en sådan sak. Det borde man vilja göra själv om man inte är totalt känslokall och egoistisk.
    Älskar man sin partner så är man själv intresserad av att veta hur h*n mår. Speciellt om h*n har varit på akuten.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Skärpning) skrev 2015-01-16 16:18:52 följande:
    TS fräste och slängde på luren i örat på sin kille. Han uppfattade nog i sin alkoholdimma det som att hon mådde rätt bra och bestämde sig för att stanna på festen. Inte en helt märklig slutsats att dra.

Jag tycker ni ska ta och tänka efter lite här. TS hävdar att läkaren sade att hon inte fick vara ensam. Hur logiskt verkar det att läkaren säger att hon inte får vara ensam och sedan skickar hem henne ensam till en tom lägenhet? TS skarvar, och det rejält.

Att hennes berusade pojkvän valde att stanna på festen tycker jag var helt mänskligt, alla uppskattar inte att bli frästa åt och få lurar påslängda i örat. TS bör jobba lite på sin kommunikation.
    Men kan du förstå att man kanske blir chockad och kanske inte tänker helt klart efter att ha varit avsvimmad?
    Då kan man kanske inte föra en helt klar konversation heller.
    Och hade det varit min man som råkat ut för något sådant så skulle jag inte ens fråga om jag skulle komma hem på en gång utan jag hade gjort det av egen fri vilja för att se hur han mår. Det hade legat i mitt intresse!
    Vilket det borde göra om man älskar den man är tillsammans med.
    Och det spelar ingen roll om man är berusad.
    En sådan sak hade i alla fall fått mig att nyktra till.

För övrigt så ja,lite märkligt låter det att läkaren skulle ha sagt att hon inte fick vara ensam. Så långt kan jag hålla med.
    Men det kan återigen vara något som TS har uppfattat för att hon var chockad och förvirrad av allt det här.
    Är det så svårt att förstå?

Är det någon som borde tänka efter lite här så är det ni som klagar på TS.
    Att anklaga henne för att vara gnällig efter att ha råkat ut för en sådan här sak är inte vidare empatiskt.
    Du borde kanske leva upp till ditt nicknamn.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-16 16:27:44 följande:

Det framgick nog inte så tydligt att TS var rädd och chockad när hon skickar sms att hon är ok, och sedan ett till att hon är hemma. Sedan fräser hon åt pojkvännen och slänger på luren vid två tillfällen. Visst - det visar att hon är sur, men knappast att hon är rädd.
    Hur skall pojkvännen kunna veta att hon inte kan säga vad hon vill, och inte tänker klart? Skall han utgå från att det hon säger nog inte stämmer? Hitta på egna tolkningar?

Jag hade sannolikt åkt till akuten om min man var där, men inte lika säkert att jag åkt dit om han skickat sms att han var ok, och att jag "får bestämma själv" om jag skall komma. Jag hade definitivt inte väntat mig att han skulle dyka upp om jag åkt in akut, och jag hade aldrig bett honom lämna festen för det, såvida jag inte verkligen behövde hans hjälp, tex med två armar i gips. Då hade jag uttryckligen sagt att jag ville ha hem honom.

Det blir säkert en viss skillnad på hur man tolkar TS om man har kunskap om akutsjukvård eller inte. Jag har jobbat en hel del på akuten, och vet att de flesta som kommer dit inte är allvarligt sjuka.
    Det är möjligt att det inte gjorde.
    Men får man veta att ens partner har varit avsvimmad och varit på akuten så borde det ligga i ens eget intresse att åka hem och se hur h*n mår.
    Det hade i alla fall jag gjort. Han ska inte ens behöva fråga mig om jag kan komma hem.
    Ingen fest är så viktig att den går före den jag älskar.

Jag är själv sjukvårdsutbildad och vet att det ofta rör sig om blodtrycksfall när man svimmar.
    Vilket brukar vara ofarligt.
    Men det kan ju ändå känns tryggt att ha någon hos sig efteråt då man kan bli lite chockad och medtagen.
    Jag har själv råkat ut för detta ett par gånger då jag var yngre och jag var glad att jag inte var ensam då det hände. För det var riktigt obehagligt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MxMeNow skrev 2015-01-16 16:44:29 följande:
    Det beror ju helt på vad partnern hamnat på sjukhus för, och hur pass ofta sjukhusbesök inträffar.

Ts hade vätskebrist och lågt blodtryck, knappast farligt och läkaren skickade hem henne.
    Ja,men det visste ju inte hennes pojkvän.
    Bara det att få veta att ens partner har råkat ut för något som gjort att h*n tvingats uppsöka akuten borde få en att vilja åka hem för att se hur det är.
    Det hade i alla fall jag gjort och min man med.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MxMeNow skrev 2015-01-16 17:39:43 följande:
    Jag förstod det som att ts berättat vad som hänt och varför det inträffat under samma samtal.
    Och det borde väl i så fall ha varit tillräckligt för hennes pojkvän att vilja åka hem,kan jag tycka.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MxMeNow skrev 2015-01-16 19:53:27 följande:
    För att någon (vuxen) har lågt blodtryck och har druckit dåligt skulle du skynda dig hem? Knappast något att oroa sig för anser jag.
    Bara vetskapen om att en närstående har varit på akuten skulle få mig att vilja åka hem på en gång.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MxMeNow skrev 2015-01-16 23:31:29 följande:
    Smått hysteriskt att ha den inställningen kan jag tycka.
    Och den åsikten får stå för dig.
    Jag anser inte att jag är hysterisk för att jag vill veta hur min man mår om han har varit avsvimmad.
    Anonym (överdrift) skrev 2015-01-16 23:37:58 följande:
    Oavsett orsak? Magkatarr som förbättrats? Sår som fått några stygn? Stukad fot? Förstoppning?
    Nu diskuterades det väl avsvimningar och sådant. Och det kan jag tycka är en viss skillnad mot magkatarr och små sår och sådana saker.
    Att ens nämna sådana saker blir ärligt talat bara löjligt.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!