• KillBill

Sverigedemokraterna är riksdagens mest Putivänliga parti

Enligt Göran Hägglund är Sverigedemokraterna riksdagens mest Putivänliga parti. Hur kommer det sig att Sverigedemokraterna är så välvilligt inställda till Putins Ryssland, ett land som under Putins styre inte kan bedömas som en demokrati?

• Svar på tråden Sverigedemokraterna är riksdagens mest Putivänliga parti
  • ölburk2
    KillBill skrev 2015-01-14 15:02:29 följande:

Du svarar genom att återigen genom att nämna saker som inte har med ämnet att göra (vad  Lööf, Hägglund, och Fridolin har sagt är OT i denna diskussion)

SD har i en rad frågor röstat till fördel för Putin och till nackdel för länder såsom Ukraina och Moldavien. Berätta vad som är bra med det i stället.

Kanske har nåt med Judar å Muslimer att göra.., vilket nazistiskt/rasistiskt parti kan motså Putins hjälp med att utrota dom..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2

Jo jag glömde ju, idag är nog Ryssland det land som har flest aktiva Nazister, ännu en anledning för SD att bistå Putin.

• KillBill
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-14 15:05:03 följande:

vad löjligt!

Ett "guilty by association" -argument.

Lika tramsigt som Annie Lööfs plakat-uttalande. Någon slags skrämsel-propaganda. Det märks att hon kommer direkt från CUF

Hur vore det om hon (och du) istället förklarade varför det är värt att ha sanktioner mot Ryssland? Ekonomiska sanktioner ger nästan aldrig några resultat.Sanktioner är dessutom helt godtyckliga. Vissa odemokratiska stater drabbas, andra inte.

Nä, det finns tusan så mycket bättre argument att komma med när man diskuterar SD än "ni är dumma för ni gillar Putin". Fy vad barnsligt.

Ok, du är alltså emot ekonomiska sanktioner mot Ryssland? Det bekräftar ju min bild av situationen.

Inga Putinkramare i mitt parlament - Bort med Sverigedemokraterna ut Sveriges Riksdag!
  • ölburk2

Tyvärr är det nödvändigt med ekonomiskat kännbara sanktioner mot Ryssland/Putin, då våld å pengar är de enda argument han förstår, å våld är en långt sämre lösning.

Vad gäller andra länder som indirekt drabbas får vi givetvis hålla koll på det, å på de sätt som finns att ta till i möjligaste mån kompensera dom för sina förluster.., ja det gäller förstås länder som får reella problem, Norge t.ex, dom klarar sig säkert utan vår hjälp

• Ogenomtänkt

Va? Vilken bild?

Jag är vänster tack så hemskt mycket och definitivt inte SD. Däremot är jag emot ekonomiska sanktioner som metod eftersom de inte har några effekter utan bara skapar elände för befolkningen.

Annie Lööf är en plakat-politiker som aldrig hat ngt verkligt innehåll i det hon säger. Precis som Anders här ovan påpekar. Detta uttalande är ännu ett exempel på det.

• Ogenomtänkt

Inlägg 25var till Killbill

• KillBill
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-14 15:16:59 följande:

Va? Vilken bild?

Jag är vänster tack så hemskt mycket och definitivt inte SD. Däremot är jag emot ekonomiska sanktioner som metod eftersom de inte har några effekter utan bara skapar elände för befolkningen.

Annie Lööf är en plakat-politiker som aldrig hat ngt verkligt innehåll i det hon säger. Precis som Anders här ovan påpekar. Detta uttalande är ännu ett exempel på det.

Jag är också vänster och brukar definitivt inte hålla med Annie Lööf eller Göran Hägglund. Jag tycker emellertid att Vladimir Putin är otäck och det han exempelvis gör mot oliktänkande och grannländer är oacceptabelt. Putin och Ryssland förtjänat ekonomiska sanktioner och mer därtill. Att SD (ofta som ända Svenska parti) röstar Putinvänligt förtjänar kritik.

• Anders2015

Det är det sådana här inlägg och politiska uttalanden som gör att vissa raka och ärliga politiker och partier vinner mark och röster. 
    Börjar med en tråd om SD och Putin sedan blir det mer och mer komiska inlägg. 

Finns många som sympatiserar med Ryssland i vissa sak frågor och i näringsliv och i samarbete. Ni som hörde debatten kanske kan förstå att man kan göra en höna av en fjäder. Annie Lööf började detta och den enda förloraren i just detta fall blir Centern. Deras väljare förväntar sig politik och sakfrågor inte en massa uttalanden som några få röster inom EU. 

Sedan anser jag oavsett vilka inlägg man väljer att svara på eller starta så behöver man inte tillhöra ett parti.

• KillBill
    Anders2015 skrev 2015-01-14 15:46:22 följande:

Det är det sådana här inlägg och politiska uttalanden som gör att vissa raka och ärliga politiker och partier vinner mark och röster. 
    Börjar med en tråd om SD och Putin sedan blir det mer och mer komiska inlägg. 

Finns många som sympatiserar med Ryssland i vissa sak frågor och i näringsliv och i samarbete. Ni som hörde debatten kanske kan förstå att man kan göra en höna av en fjäder. Annie Lööf började detta och den enda förloraren i just detta fall blir Centern. Deras väljare förväntar sig politik och sakfrågor inte en massa uttalanden som några få röster inom EU. 

Sedan anser jag oavsett vilka inlägg man väljer att svara på eller starta så behöver man inte tillhöra ett parti.

Anders, SD har kritiserats för sin Putinvänliga hållning under en lång tid. Detta gäller sociala medier såsom i dagspress. Jag tror tvärtemot dig att det är många svenska som faktiskt höjer på ögonbrynen när de får kännedom om hur SD har röstat.
  • Ogenomtänkt
    KillBill skrev 2015-01-14 15:30:29 följande:

Jag är också vänster och brukar definitivt inte hålla med Annie Lööf eller Göran Hägglund. Jag tycker emellertid att Vladimir Putin är otäck och det han exempelvis gör mot oliktänkande och grannländer är oacceptabelt. Putin och Ryssland förtjänat ekonomiska sanktioner och mer därtill. Att SD (ofta som ända Svenska parti) röstar Putinvänligt förtjänar kritik.

Jaha ja, du är knappast ensam om att inte gilla honom, men det är inte huruvida om man tycker Putin är en hyvens kille eller inte som man röstar om i EU. Det man röstar om i EU är sanktioner, om man tycker att det är ett bra eller dåligt sätt att hantera situationen på Krim-

Annie Lööf försöker ta billiga poänger, i vanlig CUF-stil.
Svar på tråden Sverigedemokraterna är riksdagens mest Putivänliga parti