• KillBill

Sverigedemokraterna är riksdagens mest Putivänliga parti

Enligt Göran Hägglund är Sverigedemokraterna riksdagens mest Putivänliga parti. Hur kommer det sig att Sverigedemokraterna är så välvilligt inställda till Putins Ryssland, ett land som under Putins styre inte kan bedömas som en demokrati?

• Svar på tråden Sverigedemokraterna är riksdagens mest Putivänliga parti
  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-01-14 13:20:42 följande:

Citat som att SD går Putins vägar osv är inte mycket att komma med. Annie Lööf med Gustaf Fridolin är dem klart svagaste debattörerna i dagens debatt. Dem talar i gåtor och tar inte upp sak frågor till ytan. Göran Hägglund tog upp det åxå, men om man lyssnar så röstade dem på några förslag som Ryssland hade och Ryssland har inte fel i allt. 

Sådana här debatter står till stor del för MP och Centern det är det som gör dem svaga när det gäller röster, dem fiskar men fisken har sett samma bete för länge och dem nappar inte lika bra längre.

Lyssnar man på debatten har den åter fastnat i anklagelser och bort förklaringar, frågor som dem ej svarar på osv. Handlar inte om Ryssland handlar om att smuts kasta så mycket man kan, politik i sin ordning tyvärr.

Du kritiserar Annie Lööf och Gustaf Fridolin för att inte ta upp sakfrågorna till ytan men du svarar inte själv på sakfrågan.

Dernna tråd handlar om varför SD röstar på ett Putinvänligt sätt i EU parlamentet. SD har otvetydligt gjort så och detta går inte att prata bort. 

Diskussionen om vem som hade mest att komma med i dagens debatt får du skapa en egen tråd för.

• ölburk2
    Gert skrev 2015-01-14 11:37:56 följande:

Det var Annie Rööf som sa det.

- Under kalla kriget fanns det ett parti som gick Rysslands ärenden, Vänsterpartiet kommunisterna, på 2000-talet finns det en arvtagare: SD.

Så nu är SD kommunister också.

Ja SD var ju mot ca 20 förslag som EU hade för sanktioner mot Ryssland.
    Inte konstigt om SD då blir anklagade för Putinism.., men eg inget underligt med det, SD är ju ett missnöjesparti, så det lär inte va mycket som faller SD på läppen..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • KillBill
    ölburk2 skrev 2015-01-14 14:35:17 följande:
    Ja SD var ju mot ca 20 förslag som EU hade för sanktioner mot Ryssland.
    Inte konstigt om SD då blir anklagade för Putinism.., men eg inget underligt med det, SD är ju ett missnöjesparti, så det lär inte va mycket som faller SD på läppen..
    Jag tycker att det är dags att slänga ut dessa Putinkramare från Sveriges riksdag! 
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-01-14 13:39:12 följande:

Du kritiserar Annie Lööf och Gustaf Fridolin för att inte ta upp sakfrågorna till ytan men du svarar inte själv på sakfrågan.

Dernna tråd handlar om varför SD röstar på ett Putinvänligt sätt i EU parlamentet. SD har otvetydligt gjort så och detta går inte att prata bort. 

Diskussionen om vem som hade mest att komma med i dagens debatt får du skapa en egen tråd för.

Läser du vad jag skriver? Svarade på frågan och skrev även varför dem ställer frågan. 

1.Göran Hägglund tog upp det som Annie Lööf startade med i dagens debatt. Dem hade röstat för några förslag som gynnade Rysslan, Ryssland har väl inte fel i alla frågor och förslag?. 

2. Sedan skrev jag att Annie Lööf och Gustav Fridolin talar mest i gåtor och tar ej upp sakfrågor till ytan. Dem är bra på att förvränga saker och kasta skit för att vinna sympatier.

3. Sedan om man anser att det är gå i Putins fotspår så får man tycka det men jag anser att det är trams.

4.SD är dem som vill lägga mest pengar på försvaret för bla försvara sig mot ex Ryssland. 

5.Sedan om det var rätt av SD eller inte att lägga någon röst har inte jag en uppfattning av men man ska nog ta vissa inlägg och uttalanden med en nypa salt ibland. 
  • ölburk2
    KillBill skrev 2015-01-14 14:43:42 följande:
    Jag tycker att det är dags att slänga ut dessa Putinkramare från Sveriges riksdag! 
    Dom slängde ju ut sig själva tidigare i vintras, nu sitter dom bara i riksdagshuset som åskådare utan den makt dom kunde ha utövat.., den som gapar över mycket mister ofta hela stycket, vilket passar in bra på SD.
  • FDFMGA

En homofob ultranationalist som dessutom brukar bekriga muslimer.

Inte konstig att SD dyrkar Putin.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-01-14 12:10:07 följande:
    Det gör dom inte. Rööfen vill bara vinna billighetspoäng.
    Varför går dom emot allt som syftar till att sätta stopp för Putins tokerier?

Du företräder ju SD, så låt oss höra varför SD är så anglägna att krama Putins regim å politik, nån anledning måste det ju finnas..
  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-01-14 14:49:38 följande:
    Läser du vad jag skriver? Svarade på frågan och skrev även varför dem ställer frågan. 

1.Göran Hägglund tog upp det som Annie Lööf startade med i dagens debatt. Dem hade röstat för några förslag som gynnade Rysslan, Ryssland har väl inte fel i alla frågor och förslag?. 

2. Sedan skrev jag att Annie Lööf och Gustav Fridolin talar mest i gåtor och tar ej upp sakfrågor till ytan. Dem är bra på att förvränga saker och kasta skit för att vinna sympatier.

3. Sedan om man anser att det är gå i Putins fotspår så får man tycka det men jag anser att det är trams.

4.SD är dem som vill lägga mest pengar på försvaret för bla försvara sig mot ex Ryssland. 

5.Sedan om det var rätt av SD eller inte att lägga någon röst har inte jag en uppfattning av men man ska nog ta vissa inlägg och uttalanden med en nypa salt ibland. 

Du svarar genom att återigen genom att nämna saker som inte har med ämnet att göra (vad  Lööf, Hägglund, och Fridolin har sagt är OT i denna diskussion)

SD har i en rad frågor röstat till fördel för Putin och till nackdel för länder såsom Ukraina och Moldavien. Berätta vad som är bra med det i stället.

Inga Putinkramare i mitt parlament ? Bort med Sverigedemokraterna ut Sveriges Riksdag!
  • Ogenomtänkt
    KillBill skrev 2015-01-14 14:43:42 följande:

vad löjligt!

Ett "guilty by association" -argument.

Lika tramsigt som Annie Lööfs plakat-uttalande. Någon slags skrämsel-propaganda. Det märks att hon kommer direkt från CUF

Hur vore det om hon (och du) istället förklarade varför det är värt att ha sanktioner mot Ryssland? Ekonomiska sanktioner ger nästan aldrig några resultat.Sanktioner är dessutom helt godtyckliga. Vissa odemokratiska stater drabbas, andra inte.

Nä, det finns tusan så mycket bättre argument att komma med när man diskuterar SD än "ni är dumma för ni gillar Putin". Fy vad barnsligt.

• KillBill

Det är något mysko med min dator och den lägger till frågetecken där jag ej vill ha dem...

Inga Putinkramare i mitt parlament - Bort med Sverigedemokraterna ut Sveriges Riksdag!
Svar på tråden Sverigedemokraterna är riksdagens mest Putivänliga parti