• Anonym (mumi)

Leggings +övervikt

jag har en del övervikt,
    brukar ha lite mer baggy jeans trivs med det, köpta på ellos

min vän som också är överviktig har alltid leggings, men jag tycker inte passar på tjockisar men hon säger hela tiden kan du inte ha leggingsar

vad tycker ni?

ska jag ha leggings? celutierna syns ju då tycker jag

kan ha jeggings om jag hittar någon i min storlek men då vill jag också att dem ska sitta löst

Ni andra tjockisar hur gör ni med byxorna?

• Svar på tråden Leggings +övervikt
  • Anonym (Cover your ass)

Hur kan celluliterna synas? Du ska ju inte använda leggings som byxor. Tanken är ju att ha en klänning, tunika eller kjol till. Som en av de bästa bildspelen ever sa; Leggings are not pants, so cover your ass!!!

I övrigt tycker jag att du ska ha vilka kläder du vill och sluta begränsa dig för att du är tjock.

• Anonym (mumi)

jag tycker dem syns på leggings, man ser alla gropar på låren

jag har aldrig klänning eller tunika på mig

kör min pojkstil gillar det

• Anonym (Hållet med)

Jag älskar leggings, spec nu när jag är gravid men håller med om att rumpan bör täckas av vad man nu väljer att ha på överkroppen!

• Anonym (Cover your ass)

Vad är då problemet? Du måste väl inte ha leggings av någon anledning alls? Pojkstil med leggings funkar i och för sig också. Om man vill se ut som Robin Hood.

Anonym (mumi) skrev 2015-01-14 06:30:59 följande:

jag tycker dem syns på leggings, man ser alla gropar på låren

jag har aldrig klänning eller tunika på mig

kör min pojkstil gillar det

• Anonym (L)

Har du testat någon gång?

Jag var väldigt skeptisk förr. Nu har jag bara leggings. Har ett långt linne som går ner över rumpan och sedan en lite större(inte oversized, men åt det hållet) tröja över som inte täcker rumpan. Jag har aldrig kunnat ha tighta kläder förut, men så här går det jättebra. Min rumpa ser mycket mindre ut nu när den är åtstramad i leggingsen och den stora tröjan hänger ovanför, typ illusionisten (om detta nu var begripligt)

jag tror att du hade sett jättebra ut i både leggings och jeggings, men man ska aldrig känna sig tvingad att ha på sig något man inte är bekväm i!!

Du och din kompis har inte samma storlek? Så du kunnat testa ett par av henne och slippa köpa egna när du inte är säker?

Lycka till

• Anonym (L)
    Anonym (Cover your ass) skrev 2015-01-14 06:38:22 följande:

Vad är då problemet? Du måste väl inte ha leggings av någon anledning alls? Pojkstil med leggings funkar i och för sig också. Om man vill se ut som Robin Hood.

Nej nej nej, det är ju trikåer!!

"Were men were men in tights"*sjunger högt*

Förlåt, jobbar natt och det börjar bli dags att gå hem :-P
  • BigMami

Det är ju jätteskönt & snyggt med leggings! Men jag vill gärna dölja rumpan så inte trosorna lyser igenom, det är inte snyggt! Celluliter däremot gör mej ingenting

Det finns ju tjockare tyger i leggings som jeggings & treggings.

• Anonym (Hm)

Men i svarta leggings syns de inte?? Man behöver ju inte köpa för liten stl så de sitter som ett korvskinn! ;) på hm + avd så är de dessutom i ett tjockare material :) sitter stadigare alltså

Jag är tjock och använder leggings som byxor, skiter fullständigt i vad andra tycker! :)

• LaLola

Jag bär också leggings o är rund.
    Några celluliter har jag dock inte.

Jag undviker snarare baggyjeans för sånt ser man oftast större ut i tycker jag.

Svar på tråden Leggings +övervikt