• Anonym (mumi)

Leggings +övervikt

jag har en del övervikt,
    brukar ha lite mer baggy jeans trivs med det, köpta på ellos

min vän som också är överviktig har alltid leggings, men jag tycker inte passar på tjockisar men hon säger hela tiden kan du inte ha leggingsar

vad tycker ni?

ska jag ha leggings? celutierna syns ju då tycker jag

kan ha jeggings om jag hittar någon i min storlek men då vill jag också att dem ska sitta löst

Ni andra tjockisar hur gör ni med byxorna?

• Svar på tråden Leggings +övervikt
  • Madmoiselle

Leggings är ju underkläder. Man har kjol, klänning eller shorts över dem.

• Anonym (ZZ)

Jag är inte tjock, har smal överkropp men bredare höfter och större rumpa än genomsnittligt. Tjocka mörka leggings passar utmärkt på mig för att det gör att min kropp ser mer proportionerlig ut om jag bär något färgglatt på överkroppen. Jag köper bara mörka jeans som går upp till till naveln.

Om du har övervikt som sitter på magen så är inte leggings det bästa alternativet. Kör istället på ett par ljusare jeans i t.ex rak modell med något neutralt upptill.

• Anonym (em)

Jag är överviktig och använder alltid tajta Jeans med medel eller hög midja, kjol eller klänning.Bekvämast och snyggast tycker jag! Beror väl lite på hur överviktig man är och vilken kroppsform man har. Jag har breda lår men även beda vader så jag slipper trattformen. Har storlek 40-42 i byxor. Leggings är inte så snyggt på någon tycker jag, inte som "vardagsplagg" till tröjor. Det ser lite slacky ut enligt mig, men när jag är hemma och har myskläder funkar det bra!

• Anonym (em)
    alla har olika åsikter skrev 2015-01-15 02:49:31 följande:

Har 24 något i BMI och mina.favoritbyxor är ett par svarta höga leggings som formar. Älskar dom.

Var har du köpt dom? Är intresserad av ett par högmidjade svarta i tjockare tyg :)
  • Anonym (kjol/klänning)

Leggings är fult på alla och extra fult om man är överviktig. Har en granne som alltid har leggings och som väl har den perfekta kroppen för det (kurvig och vältränad med stenhårda muskler). Men om man har det för att det är skönt så är det en sak, men inte för att det är snyggt. Sedan så kan jag förstå om man vill ha det under kjol eller klänning om man tycker att benen är för fula för att kunna ha nylonstrumpbyxor och man vill dölja mer.

Jag har flera överviktiga vänner som alltid är jättesnygga och de klär sig i kjol eller klänning. Lite olika modeller beroende på kroppstyp. Men det är i alla fall vad jag skulle rekommendera om du vill börja klä dig i något som känns snyggt och också få din omgivning att uppfatta dig som någon med stil.

• Anonym (kjol/klänning)
    Anonym (kjol/klänning) skrev 2015-01-15 05:54:15 följande:

Leggings är fult på alla och extra fult om man är överviktig. Har en granne som alltid har leggings och som väl har den perfekta kroppen för det (kurvig och vältränad med stenhårda muskler). Men om man har det för att det är skönt så är det en sak, men inte för att det är snyggt. Sedan så kan jag förstå om man vill ha det under kjol eller klänning om man tycker att benen är för fula för att kunna ha nylonstrumpbyxor och man vill dölja mer.

Jag har flera överviktiga vänner som alltid är jättesnygga och de klär sig i kjol eller klänning. Lite olika modeller beroende på kroppstyp. Men det är i alla fall vad jag skulle rekommendera om du vill börja klä dig i något som känns snyggt och också få din omgivning att uppfatta dig som någon med stil.

Missade att skriva att det tom är fult på min supersnygga granne.
  • Anonym (Tjockis)

Jag är överviktig och går nästan endast i leggins på sommaren. Varför? För att det är otroligt skönt! Vad folk tycker om det skiter jag fullständigt i. Dock använder jag det under kjol, långt linne osv. Inte som byxor. 

Jag köper oftast mina från KappAhl XLNT. Aldrig ens funderat på om det syns celluliter eller inte. Men är tjockt tyg så tror inte det syns. 

TS, klä dig i det du vill! 

• Anonym (Tycker)

Kjol eller klänning plus nylonstrumpor är oftast snyggast på överviktiga.

• MadHatter

Jag använder leggins på precis samma sätt som jag använder strumpbyxor, alltså inte som byxor. Vintertid föredrar jag bomullsleggins då jag tycker att det är varmare. Det är också praktiskt med heltäckande strumpbyxor/leggins när man cyklar.

Jag väljer alltså inte leggins framför strumpbyxor för att dölja benen som någon skrev om. Både leggins och strumbyxor finns för övrigt både i nylon, bomull mm och i olika tjocklekar så enda skilnaden är ju att strumpbyxorna har fötter.

Svar på tråden Leggings +övervikt