Inlägg från: Jasmin Karlsson |Visa alla inlägg
  • Jasmin Karlsson

Du som har PCO/PCOS - har du blivit gravid av Pergotime?

Jag gör en liten egen undersökning om effekt med Pergotime för oss som har PCO/PCOS. Satte gränsen vid 3 kurer för att jag fått uppfattningen att många lyckas just på en eller två kurer?
    Enkel, dubbel eller trippeldos spelar ingen roll, svara för antal kurer.
    Svara gärna mer detaljerat i tråden. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-13 20:01
    Ojdå, finns inget alternativ för dem som tagit 3 kurer. Svara på "Nej, jag har tagit fler än 3 kurer" om du tagit 3 kurer eller fler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har PCO/PCOS - har du blivit gravid av Pergotime?
  • Jasmin Karlsson
    Anonym (nej) skrev 2015-01-14 17:40:10 följande:

6 kurer, ingen graviditet. Enligt min läkare är pergotime mer eller mindre värdelöst men de måste ändå testa det innan exempelvis ivf.

Värdelöst för dig eller allmänt? Jag har läst om massor med kvinnor med PCO som lyckas med Pergotime... Och med PCO har man ju ofta ingen egen ägglossning så jag tror många inte hade lyckats utan det.
  • Jasmin Karlsson
    cassibassi skrev 2015-01-20 20:51:58 följande:

Ätit tre kurer. Den sista kuren vet jag inte hur det gått ännu, bim om två veckor

Spännande! Jag är också på min 3:e kur nu.
  • Jasmin Karlsson
    cassibassi skrev 2015-01-21 17:31:06 följande:
    Jätte spännande! Håller tummar och tår HÅRT och hoppas på att det ska ha tagit denna gången!

Har du ätit den tredje kuren eller håller på? :)
    Jag har tagit 3e kuren, BIM 5/2, men har oförutsägbar cykel.
  • Jasmin Karlsson
    cassibassi skrev 2015-01-21 18:33:08 följande:
    Då får vi hoppas det tagit för dig denna gången :)) Har du försökt få barn länge?
    Det är inte två veckor till bim kom jag fram till nu, utan det är nästa vecka någon gång. Har inte exakt koll på när jag fick äl, men fick glad gubbe på clearblues ägglossningstest i måndags förra veckan så gissar på äl i tisdags eller onsdags förra veckan :) Så i mitten av nästa vecka bör jag ha bim.
    Försökt nu ca ett halvår. Jag har ett barn redan som är 3 år som kommit tack vare IVF. Skulle vara trevligt om Pergotime fungerar för det är mycket enklare än IVF. Men bra förstås att det finns olika alternativ.
  • Jasmin Karlsson
    Fröken Frågvis skrev 2015-02-04 19:13:28 följande:

Första barnet krävde två kurer.

Andra barnet åt jag 12 kurer innan jag blev gravid, men tror att det var en spontan äl efter misslyckad pergokur, då jag åt Pergo cd 3-9 men fick äl först cd 27.

Rekomenderar inositiol!

Har Inositol hjälpt dig med cyklerna?
Svar på tråden Du som har PCO/PCOS - har du blivit gravid av Pergotime?