• Jasmin Karlsson

Du som har PCO/PCOS - har du blivit gravid av Pergotime?

Jag gör en liten egen undersökning om effekt med Pergotime för oss som har PCO/PCOS. Satte gränsen vid 3 kurer för att jag fått uppfattningen att många lyckas just på en eller två kurer?
    Enkel, dubbel eller trippeldos spelar ingen roll, svara för antal kurer.
    Svara gärna mer detaljerat i tråden. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-13 20:01
    Ojdå, finns inget alternativ för dem som tagit 3 kurer. Svara på "Nej, jag har tagit fler än 3 kurer" om du tagit 3 kurer eller fler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har PCO/PCOS - har du blivit gravid av Pergotime?
  • Anonym (39)

Jag blev gravid efter en enkelkur i kombination med en pregnylspruta för att sätta igång ägglossningen. Dottern är 7,5 år nu.

• Gweny

Vad jag läst om andra så lyckas många inom 3 kurer.

Jag har nu tagit 4 enkelkurer, som gett äl. Fast inte blivit något ändå tyvärr.

• Anonym (nej)

6 kurer, ingen graviditet. Enligt min läkare är pergotime mer eller mindre värdelöst men de måste ändå testa det innan exempelvis ivf.

• Jasmin Karlsson
    Anonym (nej) skrev 2015-01-14 17:40:10 följande:

6 kurer, ingen graviditet. Enligt min läkare är pergotime mer eller mindre värdelöst men de måste ändå testa det innan exempelvis ivf.

Värdelöst för dig eller allmänt? Jag har läst om massor med kvinnor med PCO som lyckas med Pergotime... Och med PCO har man ju ofta ingen egen ägglossning så jag tror många inte hade lyckats utan det.
  • Anonym (nej)
    Jasmin Karlsson skrev 2015-01-14 18:52:39 följande:

Värdelöst för dig eller allmänt? Jag har läst om massor med kvinnor med PCO som lyckas med Pergotime... Och med PCO har man ju ofta ingen egen ägglossning så jag tror många inte hade lyckats utan det.

Allmänt. Hon menade på att en så låg procent blir gravida med hjälp av pergotime att det är en värdelös produkt.
  • Bettanspettan

Jag har tre pergo barn.

Ettan tog tre kurer men gav äl först på den sista.

Tvåan gav äl varje kur men krävdes ändå tre.

Trean tog sig på första kuren.

• Anonym (Metformin hjälpte mig!)

Fick metformin och rådet / kravet att gå ner 15 kg i vikt innan recept på pergotime (samtidigt med diagnosen pcos) fick ner 16 kg på 3 mån och vid återbesöket fick jag pergotime samt gjorde vul som visade en äggblåsa som såg mogen ut! Fick rådet att testa på egen hand de närmaste dagarna, vilket lyckades! Behövde aldrig hämta ut receptet, har hört att metformin av någon anledning kan hjälpa!

• Lili

Blev gravid båda gångerna efter första enkel kuren pergotime, dock slutade den senaste med missfall v 6 och ska snart börja min andra enkel kur.

Svar på tråden Du som har PCO/PCOS - har du blivit gravid av Pergotime?