Unga föräldrar sökes i Finland
Hej på dig.
26-årig nykarleby bo här. Väntar vårt andra barn till sommaren, har en dotter som är 4. :) Spännande med första barnet, börjar det kanske bli dags snart. Några känningar? :)
Hej på dig.
26-årig nykarleby bo här. Väntar vårt andra barn till sommaren, har en dotter som är 4. :) Spännande med första barnet, börjar det kanske bli dags snart. Några känningar? :)
Hej Finskatjejen! Kul med en till! :) Härligt att du bor i Åbo, är det kallt i södra finland? Här har vi - 20 så inget promenad väder :)
Pinglon: jag fick förvånansvärt en förlossning på svenska, jag som var beredd på engelska, haha. Oulu är ju inte direkt svensktalande men det underlättade att få prata modersmålet :)
Nä det var det jag tänkte, att det inte är så svenskspråkigt där. Men det är roligt att höra att du fick använda ditt modersmål! :)
Själv är jag lite små nervös över det där med språket, födde dottern i Jakobstad men de stängde i somras så nu är det Karleby som gäller. Visst finns det svenskspråkiga som jobbar där men man kan ju ha otur att ingen som kan svenska är "ledig" då just. Annars finns ju också Vasa, men det tar nästan 30 minuter längre att köra dit för oss.