• DinaMii

Kalorier för att behålla vikt

Jag kör mammafitness just nu. Äter 5-6 ggr/dag, mer än jag någonsin ätit, 1800 kalorier per dag och har gått ner 2 kg på 2 veckor och minskat 5 cm över midjan :)

Förr åt jag kanske 1500, men helt fel saker..

• DinaMii
    tjejhalmstad skrev 2015-01-13 21:04:15 följande:

Tränar du med? Förstår din viktnedgång då.

Jag ska inte gå ner mer men fortsätter ändå att räkna kalorierna. Vikten varierar på knappt 1kg i mellan åt trots att jag aldrig kommer över 2000kalorier om dagen.

Äter du mycket mindre kolhydrater med? Eller det ska inte spela någon roll på vikten heller så länge man håller sig till kalorierna? Vågar inte riktigt öka på med massa kolhydrater då jag är rädd att vikten går uppåt.

Första träningspasset var igår. Andningsövningar för bukmuskulaturen :) så nej, jag skulle inte säga att jag tränar. Jag äter 33% protein, 33% kolhydrater och 33% fett varje dag :) frukost, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. Helst ska jag äta mellanmål mellan frukosten och lunchen med, men det orkar jag verkligen inte.. :p
  • DinaMii
    tjejhalmstad skrev 2015-01-14 09:24:45 följande:
    Ah okej :) Har du mycket du ska gå ner eller du är också klar?
    Har ingen målvikt, jag vill känna mej nöjd efter graviditeten och starkare i kroppen bara :) väger 60 nu, var nöjd förr när jag vägde 47. Men väger jag 60 när jag är klar med det här, och har fått bättre kost och hållning, mer muskler och är starkare, då är jag himla nöjd! :) även om jag skulle ha dom resultaten och väga 70! ;) så vikten spelar mej ingen roll. Muskler väger ju mer än fett
Svar på tråden Kalorier för att behålla vikt