Inlägg från: Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Anonym (Yes) skrev 2015-01-13 15:32:05 följande:

Ja du är riktigt snygg i min mening, och ja detta skrämmer nog de flesta killarna.

Killar är rätt så realistiska när det kommer till vilka vi raggar på osv, ser jag mig själv som en 6-7a så raggar jag på tjejer där jag har bäst odds, dvs 6-7or.

Nackdelarna med att ha en 10a är alldeles för många

1. Hon har för mycket valmöjligheter, kommer stöter hon på David Beckham på krogen och David är intresserad så är förhållandet kört.

2. 10or är alltid medvetna om att de är 10or, så de är ofta dryga och krävande utav bara helvete.

3. Jobbigt överlag att känna sig underlägsen bara, som om att tjejen man är med gör en en tjänst.

Vill också understryka att utséendet inte är allt, en riktigt go tjej som vid första anblick är en 7a kan vara attraktivare än dig, du kanske är korkad, tråkig och jobbig.

Haha, du har ju humor! Tungan ute Intressant att de flesta killar som svarar (men även en del tjejer) hävdar faktiskt att teorin är fullt applicerbar i praktiken. Medan många tjejer (långt ifrån alla) hävdar att det är min attityd och min personlighet det är fel på. Att jag är omogen och tror mig tycka att jag är bättre än alla andra för att jag skriver om mitt utseende. Intressant. Mycket intressant. 

Om jag är korkad och tråkig är ju svårt för er i tråden att avgöra. Det räcker med att jag själv vet att så inte är fallet. Flört
    Anonym (Knappast) skrev 2015-01-13 22:04:31 följande:

Hahaha! Alltid lika roligt att läsa sådant här! Nej lilla vän, du är varken "för snygg", "brutalt snygg" eller en "drömtjej", du är troligtvis högst ordinär med ett behov av att hävda dig. Du sitter och drömmer och fantiserar lite, bara. Helt okej i lagom doser, men du får förstå att det kan vara orsaken till att du inte har någon kille - ingen gillar folk med snedvriden bild av sig själv vare sig det är åt det negativa eller positiva hållet.

Väx upp, kom ner på jorden och inse att bristen på pojkvänner snarare beror på den du är än hur du ser ut.

"Brutalt snygg", jag säger då det.....

Drömmer och fantiserar, haha du är nästan roligare än den förra bruden! Har du läst trådstarten och vad den egentliga frågan är? Jag gillar hur du uttalar dig så bombsäkert om mitt utseende och min personlighet, utan att ens ha sett eller träffat mig. På tal om intelligens, som du nämde i kommentar nr 2: 
    Anonym (Knappast) skrev 2015-01-13 22:18:45 följande:
    Gud vad dåligt! Du skrev "ostylad, håret lite lockigt sedan i går", vad fan vet du om hur stylad eller inte hon var? Nej, du trodde folk skulle tro det var du, blev avslöjad och låtsas som att du inte alls försökte få det till att det var du.

Vill du visa hur "brutalt snygg" du är får du ju lägga upp en bild av dig och inte av andra, fattar du väl.

Inte nog med att du med all sannolikhet inte är vidare snygg, du verkar inte alltför smart heller. Stackars liten.
    Ja, luften och tanken är fri. Du får tycka vad du vill och tro vad du vill. Om du mår bättre av att tro att jag ondsint försökt att lura folk med en bild så får du göra det. Det här är ju komiskt. Du har förklaringen till varför jag lade upp bilden en bit bak i tråden. Jag orkar inte dra den en gång till med nästa människa som känner sig "lurad". 

Vill också säga att det inte är mina egna ord ("brutalt snygg"), utan min kompis. Jag anser mig själv vara en normalsnygg tjej, precis som de flesta andra. Och du, när det haglar in otrevliga kommentarer som dina skulle jag inte tro att jag lägger upp en bild va? Flört  Skulle sätta pengar på att det då skulle hagla in ännu fler, om inte på gränsen till personangrepp. 
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-01-13 22:08:21 följande:

Imponerande driv i tråden! Nej man kan aldrig bli för snygg, ju mer man känner någon och ju mer man tycker om den ju finare blir den ju, jobbigt läge och en oerhört hög piedestal det lär bli efter ett tag. Den ouppnårliga som man inte ens blir att se för denna sitter så högt upp. Dessutom fan vad ont i nacken man lär få! Är bara att ta det lugnt, du hittar någon rätt vad det är.

Jag vet, väldig aktivitet här! Kul att det har trillat in så många svar! Även om fokus hamnar på lite fel saker ibland haha..... Det är första gången jag är på ett forum. Något som jag märkt är att många gillar att (för att använda en av de mindre trevliga personernas ordval här i tråden) "Sätta folk på plats". Vad är det för inställning? Väldigt märkligt tycker jag! Självutnämnda poliser/experter brukar aldrig gå hand i hand med ödmjukhet i alla fall. Drömmer Så det är lätt att skaka av sig otrevliga kommentarer. Har även fått kommentarer som ifrågasätter min intelligens. Vilket också är väldigt roligt.  För här sitter jag med facit i hand och vet precis vad jag går för intelligensmässigt.  
    Anonym (Knappast) skrev 2015-01-13 22:43:53 följande:
    Med tanke på hur du uttryckt dig i tråden är det helt uppenbart att ditt problem inte är att du är för smart, i alla fall. 

Du skryter en hel del om dig själv, vilket gör att jag tror att det är det är det som är dit problem. Ditt utseende är det då inte, det är jag helt säker på.

Och nej, jag är inte avundsjuk. Jag är för gammal för att bry mig om sådant.
    Blir man bitter när man åldras haha? Hua! Men du är säkert fruktansvärt intelligent. Det ser man ju på dina genomtänkta påståenden, välutvecklade resonemang och faktabaserade slutsatser. Någon har precis kastat en stor sten i glashuset.
    Anonym (känner igen mig) skrev 2015-01-13 22:43:14 följande:

haha herregud vad det verkar sticka vissa i ögonen att man säger att man är jävligt snygg. Ingen har har påstått att utseende är allt, finns faktiskt många baksidor med att se väldigt bra ut . Skärp er

TACK!!!
    Haha jag vet! Folk blir som galna för minsta lilla. Förvånad Har inte ens påstått det själv, utan citerat en kompis uttalande ordagrant. Men det sticker tydligen iallafall. Sorgligt. Obestämd

Precis som du skriver har ingen i den här tråden påstått att utseende är allt. Det är långtifrån allt! Glad

Det finns otroligt många baksidor med att se väldigt bra ut. Man blir oftast kollad snett på och många har redan bestämt sig i förväg för att ogilla personen i fråga, p.g.a. vederbörandes utseende. Tyvärr. 
    Anonym (Knappast) skrev 2015-01-15 22:27:56 följande:
    Jag är inte det minsta bitter, jag har bara vuxit ifrån osäkerhet och självhävdelsebehov.

Mina slutsatser baserar jag enbart på det du skriver, och framförallt hur du skriver. Varför tar du åt dig så av att en främling på nätet säger att du inte verkar så intelligent, kom jag åt en öm punkt månne? Ta dig en titt i spegeln så blir du nog glad igen.  
    Anonym (känner igen mig) skrev 2015-01-13 22:43:14 följande:

haha herregud vad det verkar sticka vissa i ögonen att man säger att man är jävligt snygg. Ingen har har påstått att utseende är allt, finns faktiskt många baksidor med att se väldigt bra ut . Skärp er

Nu kan jag naturligtvis bara tala för mig själv, men jag störs inte det minsta av att någon påstår sig vara "jävligt snygg". Det är andra saker i den här trådstarten som irriterar.

Jag måste börja med att gratulera dig till din trevligaste kommentar hittills här i tråden. Hurra, framsteg!

Yeah right. Du uppfattas inte som varken mogen, särskilt lycklig eller säker i dig själv när du slänger otrevliga kommentarer omkring dig, det kan jag ju upplysa dig om. Sen hur du beter dig i verkligheten och i andra trådar, det kan jag inte uttala mig om. 

Dina slutsatser och dina resonemang saknar helt grund, de är tagna ur luften och baseras på att du stör dig på mig och på det jag skriver. Ledsen att behöva säga det, men dina resonemang/påståenden/slutsatser håller inte en speciellt hög nivå.

Funderar du också på att läsa teknisk fysik på högskolan förresten? Jag har lite svårt att bestämma mig. Jag är väl medveten om hur jag uttrycker mig och jag är trygg i vad jag kan. Brist på intelligens, är inte min akilleshäl. Även om du gärna vill tro det, ledsen att göra dig besviken.

Det är snarare väldigt lustigt att du ifrågasätter en annan persons intelligens när du för det första, inte har träffat mig i verkligheten. Det säger visserligen mer om dig än om mig, nämligen att du är snabb på att döma folk. För det andra (om jag utgår från denna tråd) uttrycker du dig både sämre (än många andra) och elakare än i princip alla andra. För det tredje, slänger du ur dig otrevliga kommenterar som är personligt riktade på ett forum, anonymt.
    Varför gör du det?
    Ger det dig någonting?
    Känner du dig själv lite bättre, när du gör försök att trycka ner andra?

Jag är väl medveten om att detta är ett forum, åsikterna är fria. Men du, varför vara otrevlig när du kan uttrycka dina åsikter i forumet utan att slänga ur dig taskiga kommentarer? Och nu till huvudfrågan: 
    Varför stör du dig så grovt på en bagatell, i en tråd, på ett forum?
    Förstår du inte själv orimligheten i det? Det är nästan så att jag vill be dig ringa en psykolog.

Till sist vill jag ge dig ett litet råd. Du bör inte ifrågasätta andra människors intelligens utifrån deras vokabulär, när du själv inte besitter en adekvat inhemsk vokabulär disponibel. Nu får du ursäkta, jag ska gå till spegeln och bli lite gladare igen. Glad
    Celines Essence skrev 2015-01-16 17:20:23 följande:

Du gjorde ett misstag som lade upp en bild på Victoria Secret modellen, och makeup modellen Barbara Palvin. (som för övrigt dejtat med Justin Bieber)

Kommentarerna kring utseendet på den bilden gäller alltså Barbara och inte dig. Och ja, Barbara är en skönhet.

Som flera tidigare skrivit gjorde du ett stort misstag när du initialt fick det att låta som att det var du. Hade du skrivit på en gång att det var hon hade det varit en annan sak.

Det funkar inte att bara bortse från att du gjort så. Min upplevelse av dig påverkas mycket av detta märkliga agerande.

Hej! Jag tror jag har sett dig tidigare här i tråden om jag inte missminner mig, tycker att jag känner igen dina ben. Har dock aldrig upplevt dig som otrevlig, du verkar ha tillräckligt mycket smak för att uttrycka dina åsikter trevligt, vilket du ska ha eloge för! 

Misstag? Inte för att låta snorkig, men det största misstaget gör väl ändå de människor som faktiskt misstolkade situationen? Om man tänker rent logiskt. Framförallt gör väl de personer som medvetet fortsätter att missförstå, efter en sann förklaring givits ett misstag. Jag har inte skrivit någonstans att det är jag på bilden, om jag hade gjort det, hade skulden varit min. Men nu är inte så fallet. Jag la upp bilden och frågade om hon ansågs vara för snygg? Eftersom det var utgångsfrågan i tråden (som många verkar ha missat konstigt nog), om en människa kunde vara för snygg. Bilden var ett exempel. Valet av modell gjorde jag utefter att jag har hört 20-30 olika personer uttala sig om att jag är lik modellen till utseendet. Jag var nyfiken och ville se vad folk ansåg om hennes utseende och tog för givet att folk visste vem det var på bilden. Jag skulle inte gjort det antagandet, det är mitt enda misstag. Du har hela förklaringen längre ner i tråden, som jag antar att du följt någorlunda. Jag orkar inte dra hela uppsatsen varje gång någon känner sig lurad, allmänt missförstådd eller kränkt (som vissa verkar ha en tendens att känna sig i forum). 

Haha självklart är jag väl medveten att kommentarerna angående bilden inte är riktade till mig. Eeehhh, det hade ju varit skevt att ta åt sig haha. 

Om du har svårt att bortse ifrån något, som inte ens varit ett faktum, utan som byggt på missförstånd så är det upp till dig. Om du vill lägga in värderingar angående mig, utan att ha träffat mig, är det ditt beslut.

Märkliga agerande? Om du inte redan visste det (eftersom jag skrivit det tidigare i tråden), är det första gången jag är på ett forum. Det som förvånar mig mest är att folk är elaka, konfliktsökande och missförstår gärna, även efter att en förklaring uppdagats. Jag vet inte vad du anser, men detta Celine, är märkligt agerande för mig.
    sötakaKan skrev 2015-01-16 18:32:32 följande:

Hahaha javisst så är det Maria.

Jag skrattar när jag läser att du ifrågasätter henne och hon ljuger lite eftersom.

Ts, pinsamt men du trodde folk skulle gå på att det var du. Lockar fån dagen innan. Detta är komiskt! Och jo tjejen ser fixad ut, ordentligt.

Du påminner om en fd kompis till mig. Hon hade fått höra samma från en killkompis. För han var intresserad av henne. Kanske den där killen gillar dig. Det är ju lite pinsamt att tro att bara för att en kille säger så, då stämmer det. Min kompis var inte fin, men hon var lättfotad och fick hem killar fem minuter innan krogen stängde. Men ingen pojkvän, för hon hade dåligt rykte. Menar inte så om dig. Men va glad att killen tyckte så, fast inse att han inte står för allas tankar och tycke.

Och erkänn din miss om bilden, du är bara pinsam.

Hej på dig också. Till att börja med, jag vet inte om jag har missat något, men vem är Maria? För jag antar att du inte syftar på Jungfru Maria i alla fall. 

Lögn. Lögn? Jag vill berätta något för dig, när vi ändå är inne på kristendom. Jag är inte djupt troende på något sätt, men jag anser faktiskt att det finns några minnesvärda och kloka citat i bibeln. Låt mig citera ett av mina favoritcitat, som jag själv har valt att efterleva. "Lögner kan försätta vilken människa som helst i svårigheter, men ärlighet är bästa sättet att bli kvitt dem. Den som säger sanningen och gör det som är gott känner sig tillfredsställd, för människan får det hon förtjänar." Ordspråksboken 12:13-14

Jag antar att du inte är medveten om att det anses ohyfsat att anklaga någon för att ljuga, utan att ha stabila grunder. Innan du anklagar någon för att ljuga, ta reda på mer fakta om både situationen och om personen du anklagar. För just nu, är det du som har gjort bort dig och kan tituleras som pinsam.

Angående bilden, förklaring och svar på alla dina små frågetecken finns längre bak i tråden. Ett tips är att börja läsa dem.
    sötakaKan skrev 2015-01-16 18:38:33 följande:
    Haha ja så är det. Dagens roligaste ju :) tack Ts för att du gjort vår dag. Det är liksom uppenbart pinsamt :)
    Tack detsamma! Ja, frågan är om det faktiskt inte är veckans roligaste. Särskilt när du, tillsammans med några till som kände sig lurade kom in i tråden och försökte bevisa något på falska grunder. Att säga att det gick dåligt, är en underdrift. Det gick sämre än så. Vissa engagerar sig i konspirationsteorier angående månlandningen, mordet på Kennedy m.m. Andra angående en bild, i en tråd, på ett forum. 
    sötakaKan skrev 2015-01-16 18:35:56 följande:
    Vissa har missförstått lockarna från dagen innan. Hahahaha du har humor tjejen!
    Ja, jag har en viss typ av humor. Dock kan den bara uppfattas av dem som har sinne för sarkasm och detaljer. Du förstår nog inte ens vad jag pratar om, det sötakaKan full med bittermandel, är humor. 
    Celines Essence skrev 2015-01-18 14:46:14 följande:

Vad gäller missförstånd tycker jag att ansvar för missförstånd, måste ligga på båda parter. I ditt fall tar du inte på dig NÅGOT ansvar för att du missuppfattas. Det förvånar mig att du inte inser att bilden på Barbara uppfattades vara på dig.

När du lade upp första bilden på Barbara med texten "är denna tjej för snygg" visste man inte om det var du eller någon annan.

När du sedan berättade om bilden med följande ord lät det som att det var du på bilden.

Det är oerhört märkligt val att skriva så och inte förstå att man uppfattar det som att det är din bild.

Var hittade du bilden? Brukar Barbara berätta så mycket om sina bilder, eller var det bara denna bild hon beskrivit så mycket detaljer kring?

Det förvånar mig för övrigt att så många som 20-30 personer har så pass mycket koll på Barbara Palvins utseende. Trodde inte det var så vanligt att man, så väl, kunde namn och utseende på modeller.

Jag undrar om du ofta hamnar i denna sits. Dvs att andra lätt missuppfattar dig och att du bara skyller på den andre parten(tex som här, att folk skulle vara okunniga).Det kanske var en engångshändelse, men i annat fall är sådan stil något som effektivt stjäl energi från andra. Man blir väldigt trött på sådant beteende.
    Jag håller med dig halvt. Ansvaret ligger på båda parter tills en förklaring givits från den person som uppfattats missvisande. Men personer som trots en sann förklaring, fortsätter att misstänka att någon försökt lura dem, bär faktiskt skulden till sin egen missuppfattning. Då är de dem själva som väljer att tro något alternativt, än vad som faktiskt är sant. Om jag ska vara krass, är det inte mitt problem överhuvudtaget. 

Jag är ledsen att du m.fl. missuppfattade mig till en början, det var inte min avsikt. Angående de människor som väljer att fortsätta missförstå, måste jag tyvärr säga att somliga är mer optimalt utrustade än andra gällande kapaciteten i encefalon. 

Bilden hittade jag via en länk (som jag naturligtvis inte har kvar, om jag hade haft det hade jag självklart källhänvisat länken, så att ni hade fått en klar och tydlig bild). Angående dina frågor så har du hela förklaringen om bilden, som tidigare nämnt, längre bak i tråden. Om du är osäker, läs! Jag hoppas att du har överseende med att jag inte heller tänker leta upp länken, av tidsbrist och intressebrist. Det kan de personer som inte har bättre saker för sig roa sig med. Det verkar finnas gott om dem. 

Förvånar det dig? Då tillhör vi kanske inte samma målgrupp. Modellen är känd från både Victoria's Secret och L'Oréal Paris, om du är bekant med dessa välkända varumärken? 

Jag antar att alla blir missuppfattade ibland, men skulle inte påstå att det händer mig ofta. Jag tror definitivt att det är lättare att bli missuppfattad i textform, jämfört med muntligt i verkliga situationer. Teorierna till det är många, men skulle framförallt välja att belysa att man inte ser varandras kroppsspråk och ansiktsuttryck samt att man inte hör varandras tonläge. Vilket genererar ett större utrymme för missförstånd. 

Det var inte min avsikt att rikta kritik mot de som först missuppfattade situationen och att stämpla dem som okunniga. Det var jag själv som gjorde ett lite för naivt antagande och trodde att tillräckligt många skulle känna igen modellen och tog därmed det för givet. Kritiken (se mitt andra stycke) vill jag rikta till de som fortsätter att missförstå efter den sanna förklaringen uppdagats samt de som uttrycker sig ohyfsat, obetänksamt och otrevligt. Påtal om ett tröttsamt beteende som stjäl energi från omvärlden. 
    Anonym (Less) skrev 2015-01-18 15:57:50 följande:

Celines Essence har helt rätt! Det går inte att komma ifrån det märkliga i att TS lade upp en bild på en modell och att det framstod som om det var TS själv, varpå TS blir väldigt dryg och defensiv när detta påpekas. TS du må vara snygg. Du må ha en viss stilistisk förmåga ("adekvat inhemsk vokabulär disponibel" haha, applåd på den). Men du framstår inte som särskilt sympatisk eller ödmjuk, och det om något är ett hinder för att hitta ett förhållande. Varsågod, nu kan du förklara för mig hur ointelligent jag är och att mina påståenden brister i validitet, plocka fram SAOL så hittar du nog några fler synonymer för hur dum jag är. Och när vi ändå är inne på bibelcitat: du är inte varse bjälken i ditt eget öga.

Hej! 

Har du läst hela tråden? Läs gärna även mitt perspektiv a.k.a. förklaringen, innan du uttrycker dina åsikter angående "att du inte kan komma ifrån det märkliga". Det kan vara fördelaktigt att beskåda en situation ur minst två olika perspektiv innan man bildar sig en egen uppfattning.

Det som sägs i den här tråden är ytterst viktigt för mänskligheten, så jag kan förstå att du har svårt med att "komma ifrån" det du uppfattar som märkligt. Om du redan har läst hela tråden, beklagar jag djupt att du fortfarande inte kan släppa taget. 

Angående att diskutera folks intelligensbefrielse: 
    För det första, jag dumförklarar och förolämpar endast dem som gör ett tappert försök att dumförklara mig eller göra mig till åtlöje. Du behöver inte oroa dig för en verbal omgång, så länge ditt sätt att bemöta mig är neutralt eller trevligt. 

För det andra, är mitt intryck av dig hittills inte att du skulle vara ointelligent. Du förstår uppenbarligen vad jag har skrivit i tidigare kommentarer och kan dessutom "slänga käft" rumsrent. Det uppskattas! Du använder dig dessutom av mer avancerade ord än genomsnittet, t.ex. validitet. Haha, det kommer man ihåg från skoltiden, "Validitet och reliabilitet". 

Haha, jag vet inte när jag använde SAOL senast, det var säkert i gymnasiet. Använde du SAOL för att förstå mina tidigare kommentarer eller slå upp "validitet"? 

Jag känner igen mig i ditt anonyma namn, därmed har du kanske uppfattat mig som dryg, osympatisk och anspråksfull. Jag tar dock inte åt mig förrän du träffat mig i verkligheten och fått möjlighet att göra en valid och dokumentarisk bedömning. 

Angående bibelcitatet, kul att även du är bekant med bibeln. Är du religiös, intresserad eller endast allmänbildad? 

"Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?" - Matteus 7:3 

Jag antar att du vet att citatet handlar om andlig blindhet? I och med detta citat menar du alltså att mitt tankesätt är förljuget och gudsfrånvänt? Haha, nu har jag hemskt roligt! Annars bra citat, om det hade stämt överens med situationen. Det kanske stämmer överens med din tolkning? Ledsen att göra dig besviken, men så är inte fallet. Läs förklaringen längre bak i tråden och ta en titt på de olika perspektiven!

"Att svara innan man lyssnat är en dårskap och en skam." - Ordspråksboken 18:13
    "Den kloke samlar kunskap, den vise lyssnar och lär." - Ordspråksboken 18:15

Om du redan har läst hela tråden, beklagar jag att du inte tror mig. Valet är ditt, väljer du att inte ta till dig sanningen, är det, krasst sagt, ditt bekymmer.

Om man skulle ta och lämna det här nu kanske? Det här med att diskutera på forum verkar inte vara något för mig. Jag föredrar att diskutera i verkligheten. Ta det inte personligt om jag inte svarar, för att då har jag valt att lämna forumet bakom mig.
    Mongo fraan yttre rymden skrev 2015-01-14 05:03:21 följande:

Jag skulle vilja svara "ja" på TS fråga. Sen kom ju en lavin av nekelser. Jag misstänker att det har lite med hur långt man kommit i livet.

Tjejen på bilden är urläcker, men jag personligen skulle inte ragga på henne just för att hon ser för snygg ut. Hon är i en annan liga (en annan kanske inte skulle hålla med, men det är så jag känner). Det är något plastigt över henne. Utstrålningen jag får är ungefär "jag är assnygg, och jag vet det. Är du tillräckligt snygg, cool och har rätt stil för mig?" Det ser ut som en överseriös modell, och det pallar jag inte med. Jag måste kunna latja, annars känner jag mig kvävd. Men det är som sagt heeeelt baserat på bilden. Kanske är nåt helt annat i verkligheten, när allt rör sig.

Jag tror att många (fr.a. yngre) killar blir väldigt osäkra på en modellsnygg tjej, så som jag beskrivit ovan. Många tänker att de har nog ingen chans egentligen, så de som gör något tänker att det "håller" bara en stund eller en kväll/natt, sen struntar de i det innan det blir personligt och de kan bli "avslöjade" som oduglingar. Att det är lite som en tävling eller utmaning, fånga fisken som egentligen är alldeles för stor för en. Bli glad av att ha lyckats "lura till sig" en modell för en kväll, och sen är det bra med det.
    Det är en teori iaf.

Och..! Icke att förglömma, så finns det elementet att en sådan tjej kan få viiiilken kille som helst, så det finns en stor risk i killens ögon att hon kan dra närsom så fort något bättre eller roligare dyker, samt att många killar kommer flörta med henne, så det blir jäkligt svårt att försvara och behålla. Blir liksom dömt att misslyckas att satsa seriöst på en sådan tjej.

Anonym (känner igen mig) skrev 2015-01-13 00:10:35 följande:

bara läst TS men känner igen mig då min kompis sa ungefär desamma till mig för några år sedan. Har alltid sett väldigt bra ut men var den ända i mitt kompisgäng som inte hittade något seriöst förhållande och funderade mycket över det. Jag tror lite så att många som är väldigt snygga "lever" på sitt utseende och det märks ganska tydligt vilka som tillhör den kategorin, tjejer som däremot är väldigt snygga men inte lägger för stor vikt vid det får en annan sorts respekt. Så himla svårt att förklara . Vad tror du själv?:)

Tack för ditt utförliga svar! Glad Många intressanta tankar och idéer! 
    LostInTranslation skrev 2015-01-16 03:08:23 följande:
    Nu har jag bara läst det här inlägget och trådstarten, men jag är grymt skicklig på att döma folk utifrån ett mycket begränsat underlag. Om du är snygg har jag såklart ingen uppfattning om, men att du precis som du insinuerar är långt smartare än genomsnittet är helt uppenbart. Det räcker med den där  lilla texten för att det skall lysa igenom som ett par svarta string under ett par vita linnebyxor. 

Med den slutsatsen dragen har jag en alternativ teori om  ditt problem. Den kanske redan har diskuterats i tråden, ber om ursäkt för upprepningen i så fall. Något som många killar kan bli osäkra av är nämligen kombinationen av ett knivskarpt intellekt och en bländande skönhet. Är du inte så snygg men väldigt smart vågar sig de lite nördigare och osäkra killarna fram. Är du snygg och lite medelsmart eller rent av lite korkad är du en okomplicerad trofé för de coola och snygga. Men de här killarna blir lite osäkra om du är smart och ambitiös då kan de få lite mindrevärdeskomplex och varför få det när man kan välja av ett brett urval med enklare alternativ. Risken är att du råkar ut för en korkad kille som är så självupptagen och helt befriad från självinsikt att han inte känner av sin underlägsenhet. Det måste du genomskåda omgående. I långa loppet är dina odds goda att dra den riktiga vinstlotten. Det vill säga en kille som både är snygg, smart, charmig och grym i sängen. Typ den bortesta percentilen i normalfördelningskurvan.  

Eftersom du är unik och förmodligen också behöver något motsvarande unikt från det motsatta könet kanske det inte är så smart att bara sitta och vänta på att de stekta sparvarna skall komma flygande in i din mun eller vart du helst kan tänkas vilja ha dem. Istället  bör du börja spana efter de randiga djuren på savannen och vässa klorna så att du är redo när du får syn på ett lämpligt byte. Sen är det ju inget som  hindrar dig från att fälla några vårtsvin längs resans gång...

Lycka till!!
    Tack! Tungan ute

Du får mig att framstå som perfekt, jag är långt ifrån perfekt! Mycket intressant teori i övrigt! Jag tror, precis som du säger, att jag måste bli mer tillmötesgående och inte låta alla chanser gå upp i rök. Ibland tror jag även att mina krav sätter en käpp i hjulet för mig! 

Tack alla människor för era åsikter, kloka svar och ert stora engagemang. Över 200 svar där någonting faktiskt diskuterats! Jag har fått främmande människors perspektiv och teorier angående utgångsfrågan, precis som jag ville ha. Tack! De mindre kloka svaren tackar jag för ur en humoristisk synvinkel, det har roat både mig och min äldre bror. Jag har haft roligt, men nu tror jag att jag tackar för mig! 
Svar på tråden Är jag för snygg?