Inlägg från: Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:29:48 följande:
    Varför skulle jag vara upprörd. Inte alls. Men när folk far med osanningar bör de sättas på plats.

Att förklara vem Michael Jackson eller Fredrik Reinfeld är, är att idiotförklara någon. Inte någon jäkla Barbara från Ungern är som varken jag eller min sambo ens hört talas om förut. Det är inte allmänbildning att hålla koll på halvt kända modeller. Det är naivt att tro att folk skulle ha koll på det bara för att du gillar henne.
    Okej, det verkar som att du är upprörd eftersom du tydligen vill "sätta mig på plats". Plus att din ton i dina inlägg kan uppfattas som ganska otrevlig. 

Okej, trodde folk visste vem det var, men tydligen inte. Vem har sagt att jag gillar henne? Folk brukar säga att jag är lik henne, vem är det nu som drar till med osanningar? 

Förresten finns det ingen osanning som du kan sätta mig på plats med. Förstår inte vad du tror att du sysslar med? 
    Maria 434 skrev 2015-01-12 20:38:43 följande:
    Känns som att ts försöker bortförklara bilden
    Det luktar något. Hmm. Jag tror jag vet vad det är. Det är nog osäkerhet. Vänta. Det luktar något mer. Lite avundsjuka kanske. 

Det känns som att du reagerar starkt på något väldigt märkligt. Jag har aldrig talat osanning. Du har inte tillfört någonting i det som tråden egentligen handlar om. Men du var snabb som en iller så fort det gällde att trycka till mig med en anklagelse. Alla är olika, men jag tycker det är märkligt. 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:43:51 följande:
    Haha Jag far med osanning för att jag antog att du gillar en tjej som du postar bilder på.

Tjejen, jag tror inte det är att du är för snygg som är problemet. Du verkar ha skev verklighetsbild. That's all.
    Ja, för tråden handlar ju om idoler så jag förstår att du trodde det. Glad 
    Ja, jag kanske har det. Då är vi två. Glad
    Maria 434 skrev 2015-01-12 20:55:04 följande:
    Vad skulle jag vara avundsjuk på? Att du har lagt ut en bild på en tjej som inte är du?

Jag har inte tryckt till dig alls, jag har bara tyckt att det var väldigt luddigt om vem fotot föreställde.

Jag tror inte att killar är rädd för dig för att du är för snygg.

Däremot kan det vara så att din killkompis är intresserad av dig med tanke på vad han säger.
    Det är känsligt med diskussioner angående yta och du högg ganska omgående och skrev "Varför sa du att det var du....? Varför gjorde du så....? o.s.v." så jag trodde att det var ngt problem. Eftersom du använder ordvalet "bortförklara" så kunde man ju ana att du tyckte att det var något slags problem.

Men om du tyckte att det var luddigt så kommer här det jag kallar för ett förtydligande (det du kallar för bortförklaring). 

Jag använde mig av bilden med syftet av att jag ville ha folks åsikter utifrån en bild. Jag vill inte lägga upp en bild på mig själv, eftersom jag ville förbli anonym. Det var därför jag sökte mig in till ett forum, för jag vet hur känsligt det blir för vissa när det ska diskuteras yta. Jag valde en bild på denna tjej, eftersom jag har fått höra av många olika personer att jag är lik henne. Samtidigt ville jag välja en bild som var ofixad (d.v.s. ej professionellt fotograferad och ej retuscherad och hittade den här bilden MED tillhörande bildtext. I bildtexten stod det att hon var enkelt sminkad, att lockarna i håret var från gårdagen och något i stil med "Bli vardagssnygg som blablabla" Till bilden skrev jag sedan ordagrant "Är den här tjejen för snygg?", ingenting om mig själv. Och sedan när folk hävdade att bilden var fixad så skrev jag vad jag visste angående hur ofixad bilden var. Sedan fick jag kommentarer om detta, precis som jag ville ha. Om hon var för snygg. Jag tog för givet att folk visste vem det var på bilden, men tydligen så vart den en del oklarheter. 

Jag och min kompis har varit kompisar rätt länge, så jag tror inte att så är fallet. Men tack för ditt inflikande. 
    Anonym (GörEgentligenLikadant) skrev 2015-01-12 20:55:46 följande:

Ja... lite stormigt verkade det visst bli här... Tungan ute

Jag tycker tjejen på bilden ser väldigt bra men ett leende hade klart inte skadat och hade säkert mjukat upp och lyst upp hela personligheten.

Jag funderade lite på hur man själv gör egentligen och jag kom fram till att jag gör precis så med snygga killar... är de för snygga så vågar jag inte för.... ja... med lite småkasst självförtroende i det läget så är det lätt till att inte anse sig värd dom på något sätt... att man inte riktigt kommer passa in i deras värld... visst dumt, men hjärnan är ju som den är...

Jag är singel och som vissa kanske anser, kräsen, dock anser jag inte att man är kräsen när man bara vill ha det där klicket och känna att man vill satsa helhjärtat på något. jag ville vara lite singel efter ett par längre förhållanden och den tiden har blivit alldeles för lång nu....

Förstår inte heller riktigt varför jag fortfarande är ensam singel bland alla mina parkompisar med barn... Jag får höra att jag ser bra ut, är glad, trevlig, har en bra utstrålning och ett jobb där det krävs lite mellan öronen ...
    Troligtvis har jag väl kanske inte varit på rätt ställe vid rätt tidpunkt... hoppas att min tid kommer snart Tungan ute är 10 år äldre än dig och känner nästan att tiden rinner ifrån mig... håll tummarna...Skrattande Hittar du nån du vill ha så tveka inte....  du kan nog få honom och det kan jag med.... ska bara hitta honom först... Flört

Tack! Jag håller tummarna att du hittar rätt kille, det kommer säkert som du säger! Glad Jag tror att man ska vara hyfsat kräsen, för att visa sig själv respekt! Flört Lycka till tjejen, jag håller på dig! Solig 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:56:14 följande:
    Ts du verkar ganska omogen. Det är inte mitt

Problem för jag känner dig inte. Men jag undrar varför du Startade denna tråd. Debatt, diskussioner, mothugg och medhåll. Allt är en del av forum. Inte bara medhåll.

Att du efterkonstruerar är uppenbart. Jag blir inte alls upprörd. Igen, det är inte mitt problem eftersom jag inte känner dig.

Men du måste förstå att folk kommer diskutera och argumentera här, det är liksom grejen med att hänga på forum.

Att tro att folk är avundsjuka bara för att de inte håller med är ett annat tecken på osäkerhet. Vad ska vi vara avundsjuka på, vi har ju inte ens sett en bild på dig?
    Absolut, det är ett forum och åsikten är fri. Okej, bra att du inte är upprörd. Och nej, det är inte en efterkonstruktion men om du tror det så kan jag säga detsamma till dig. Det är inte mitt problem för att jag känner inte dig. 

Jag vet inte om du är en kille eller en tjej (förlåt om du tar illa upp, bäst att ursäkta sig i förväg iaf). Men så fort något som har med utseende och yta att göra så sticker det lätt i folks ögon (särskilt tjejers). Jag har upplevt detta många, många, mååååånga gånger och fick lite dem vibbarna. Nej ni har inte sett en bild på mig och jag tror inte att jag lägger ut en bild heller, vid tanke på hur snabbt det här blåste upp. Tråkigt.

Men jag tyckte att fokus hamnade på lite fel saker, då halva tråden numera handlar om det här. Lite onödigt eftersom (nu ska du svaret på din fråga) jag startade denna tråd för att kolla om någon upplevt samma problematik samt för att kolla om min kompis påstående faktiskt kunde stämma. 
    Anonym (Kurvig) skrev 2015-01-12 21:42:15 följande:
    Inte bara sminkad som oss "vanliga". Denna tjej gör reklam för L'Oréal. kanske inte på just denna bild, men att påstå att en makeup modell inte är fixad är löjligt.
    Bara för att man är modell för ett storföretag är inte sminket fastklistrat. Man kan tvätta av smink och sminka om till en mer neutral vardagssminkning och den här bilden är oprofessionellt fotograferad och från en vardagssituation. Glad 
    Anonym (Kurvig) skrev 2015-01-12 22:10:03 följande:
    Du skriver påfallande vacker och ditt uttalade förstärker det allmänna idealet om en smal kvinna.
    Jag måste bara fråga av ren nyfikenhet. Anser inte du att idealet för varje kvinna är hon själv, att hon ska älska sig själv och sin kropp som den är? Kyss
    Tom Araya skrev 2015-01-12 22:21:18 följande:

Varför startade du tråden och ställde frågan om det inte var dig själv du ville ha folks uppfattning om?

Jag startade tråden för att jag vill ta reda på om min kompis teori stämde och om någon hade samma problematik. Jag ville inte lägga ut en bild på mig själv, eftersom folk är ganska bitska, minst sagt. Särskilt när det gäller utseende och yta. Det mesta sticker i folks ögon. Och dessutom ville jag förbli anonym eftersom det var första gången jag gav mig in i ett forum. Jag får ofta höra (har säkert hört det av 20-30 personer) att jag är lik tjejen på bilden. Och därför ville jag se dels hur folk skulle reagera i kommentarsfältet på en bild (hur elaka kommentarer som skulle komma upp, där blev jag positivt överraskad ändå) och främst för att se om folk tyckte att hon var för snygg. Jag anser att hon är snyggare än vad jag är och om inte hon är för snygg, är inte jag det heller. Trodde att folk visste vem det var, men tydligen inte och då blev det lite oklarheter. Vilket resulterade i att det flög lite otrevligheter och anklagelser förbi med bara farten. 
    Tom Araya skrev 2015-01-12 22:22:50 följande:
    Det kan för det finnas mer eller mindre sunda ideal att sträva efter.
    Absolut, det är inte hälsosamt att varken vara undernärd eller ha fetma. Men det viktigaste för den psykiska hälsan är om en kvinna älskar sig själv för den hon är. Glad
Svar på tråden Är jag för snygg?