Inlägg från: Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Mimmieupp skrev 2015-01-13 11:48:47 följande:

TS, vad har du för kroppsform?

178 cm lång. Väger 63 kg, så smal, men inte underviktig. Långa ben. 80C i bröst. Kastanjebrunt hår och blå ögon. Har storlek S eller M i alla kläder. 
    Anonym (attityden) skrev 2015-01-13 11:50:05 följande:

Förmodligen är det din attityd och utstrålning

Tror du? Varför?
    Anonym (attityden) skrev 2015-01-13 11:55:20 följande:

Ingen är för snygg. Tror man det så har man andra problem. Jobba med attityden.

Jag har aldrig ansett själv att jag ser bättre ut än alla andra. När jag ser mig själv i spegeln ser jag en normalsnygg tjej. 
    Anonym (Rättelse) skrev 2015-01-13 12:08:14 följande:

Varför lägger du inte bara in ett foto på dig i din trådstart (så man inte behöver bläddra tillbaka en massa sidor för att se ditt tryne), så får väl folk säga vad de tycker om dig?! Du verkar mest vara en fjortis som inte kan få speciellt mycket bekräftelse och uppmärksamhet för ditt yttre, därför så skriver du en massa nonsens i en tråd, där du inte visar hur du ser ut och så får du uppmärksamhet, för en massa nonsens dock......

Nej upp med en bild nu så

Jag är på ett forum för första gången i mitt liv och förblir därför helst anonym. Lägger jag upp en bild på mig själv röjs min "anonyma identitet". För det andra finns det en hel del människor som inte är så trevliga som de kanske önskar sig. Jag tycker att folk är lite för bitska/taggiga för att jag skulle vilja riskera att bli fullständigt förnedrad utifrån en bild på mig, av människor som inte vet hur man uppför sig. Grundfrågan var egentligen menad som "Kan man vara för snygg? Så att det blir till en nackdel när man vill träffa någon?" Behöver nödvändigtvis inte bara appliceras på mig. 
    Anonym (Raggade?) skrev 2015-01-13 12:57:47 följande:

Ts kan det vara så att din kompis raggade på dig?

Det har jag mycket svårt att tänka mig. Vi har varit kompisar väldigt länge, så det tror jag inte! Flört
    Anonym (Kalle) skrev 2015-01-13 13:10:20 följande:

Självklart finns det tjejer som är väldigt snygga och som killar inte riktigt vågar sätta in en stöt på, så har det alltid varit. En kollega till mig har samma problem, hon är skitsnygg med sexig kropp, men någon kille hittar hon inte. Ingen vågar riktigt tro att hon skulle vara intresserad. Sedan finns det förstås sexsajter, där går förstås att hitta hur många kåta killar som helst, men jag tror inte det är det dessa tjejer är ute efter. man måste nog ta ett större eget initiativ när man är riktigt snygg ..

Jag tror också att jag behöver ta mer eget initiativ! Glad
    Anonym (Spiderman) skrev 2015-01-13 13:23:53 följande:
    Lite långt ansikte möjligen men visst. Du ser bra ut, och kroppen ser också bra ut. Om det är du. Däremot driver du med oss i den här tråden oavsett om det är du på bilden eller inte. 

Om du nu har så stort kontaktnät kanske du kan hitta en lämplig kille där?
    Det är inte jag på bilden och det har jag varit tydlig med senare i tråden, eftersom det blev ett litet missförstånd hos vissa. Drömmer Ibland får jag uppfattningen om att vissa tycker att det är lite roligt att missförstå, då kan man få ta ut sina aggressioner lite passivt sådär på någon man inte känner. Och andra sidan så om man skapar storm i ett vattenglas och vevar igång sig p.g.a. en bild som man tyckte att TS var otydlig med i en tråd som egentligen inte ens handlar om det man vevar igång sig på, så säger det med om vederbörande (nämner inga namn, men det var fler än en person) än om någon annan . Alla är vi olika och det är kanske tur! Tungan ute 

Och jag tror att jag har kommit på varför jag står singel just nu. Jag har för höga krav i kombination med att jag blir lätt passiv då jag verkligen hittar något. Mitt kontaktnät består av underbara människor, men det är ingen jag har träffat (ännu) som jag känner att det klickar med. Jag hoppas att det dyker upp någon så småningom! Glad
    Anonym (nja 2) skrev 2015-01-13 13:43:37 följande:
    På denna bild är hon snygg, enl mig, men inte det fotot du lade upp. Naturligt är bäst.
    Dock inte "för snygg". Som många skrivit tidigare handlar det nog snarare om omedvetna signaler du sänder ut, tex att du inte är intresserad, att du är "oåtkomlig" eller att du inte lägger märke till just de personer som skulle kunna tänka sig att lära känna dig djupare.
    Testat dejting-siter?
    Nej, har inte testat dejtingsajter och är inte speciellt sugen på att göra det i dagsläget heller. Jag vill träffa någon på egen hand! Glad
    Xearas91 skrev 2015-01-13 14:13:48 följande:

Jag har bara läst de första sidorna, men jag skulle säga att det är både ja och nej på din fråga. Jag har en vän som också är snygg på så sätt att hon verkligen passar in på dagens ideal (precis som du TS). Hon har haft relationer, så det har funkat, men samtidigt tror jag att hon har blivit väldigt påverkad av att genom livet bli så uppmärksammad för sitt utseende. Jag tror inte hon går runt och själv anser sig vara snyggast i världen, hon är osäker precis som vilken människa som helst, men hon har självklart blivit medveten om omgivningens reaktioner. Jag tror inte att det gjort henne uppblåst, men däremot så händer det något med många människor när de ständigt uppmärksammas för något de inte har inflytande över - exempelvis sitt utseende. Det blir liksom en egenskap som är splittrad från resten av en själv och jag tror detta kan ge en utstrålning som en själv inte är medveten om. Min vän är rolig, knasig, gått igenom rejält med utmaningar i livet så det har inte blivit någon blåst bimbo av henne, men hennes utseende har blivit som ett alter ego tycker jag, utseendet är liksom inte henne så hon blir distanserad i de kontakter hon får med personer på grund av sitt utseende.

Eller så har det inte något alls att göra med ditt utseende. För att vara en person som lätt hamnar i relationer (och sedan fungera i dem) så kan det krävas en viss energi. Jag har aldrig bara haft en dejt med de killar jag fattat tycke för. För mig handlar det delvis om att vara väldigt bekväm med att komma folk in på livet, att prioritera när man hittar den man vill ha, vara inkännande och lyckas kompromissa samtidigt som man uttrycker vad man själv vill. När jag flörtar brukar det vara mycket humor, mycket personliga kommentarer, mycket att "retas utmana och" sina egna och motpartens personlighetsdrag. Det sker omedvetet från min sida, men brukar leda till något "mer".

Vi har så många omedvetna mekanismer i oss, du kanske har några du själv inte känner till :)? Du är ung och har många vänner, att du inte hamnar i en relation direkt är kanske inte fy skam, när det väl händer så kanske det klaffar för att du är du, och inte för att du är "flickvänsmaterial".

Tack snälla för ditt utförliga svar! Glad Intressant invändning, verkligen! 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-13 14:49:33 följande:
    Haha nä aldrig hört namnet förut heller. Och frågade sambon - han hade inte heller hört det. Men tydligen så vet ALLA därför inte värt att nämna vem det var. Ungefär som att lägga upp en bild på stadsministern eller Britney Spears.
    Hej på dig igen! 

Jag förstår det som att det här med bilden var en väldigt stor issue för dig. Vet inte hur många gånger du har dragit upp det i tråden (som egentligen handlar om något helt annat) och du verkar ha svårt att släppa det. Så låt mig be om största möjliga ursäkt, så kanske du slipper älta runt på ett sätt som man kan uppfatta små nyanser av bitterhet i. 

Jag är hemskt ledsen att inte DU eller DIN sambo visste vem det var på bilden. Det var inte meningen att förödmjuka eller missvisa DIG på något sätt med min tråd eller mina inlägg. Det var inte meningen att förolämpa DIG eller att rikta kritik mot just DIG för att jag inte gjorde en utförlig redogörelse vem personen på bilden var. Jag skulle redovisat samtlig information och bakgrundsfakta, för att inte glömma att källhänvisa med fotnoter enligt Oxford. Ska tänka på det tills nästa gång, för DIN skull. 
    Psykologistuderande skrev 2015-01-13 15:25:07 följande:
    Jag tycker att du är snygg. Punkt! Nej, jag har aldrig hört talas om att man/någon skulle vara för snygg för att hitta en partner men däremot tror jag att det är ganska vanligt att människor överlag har en massa förutfattade meningar om de som ser bra ut och att man kanske inte lika lättvindigt vågar ta kontakt som med en "vanlig" person. En av mina bästa vänner är en man som är så brutalt snygg - när jag lärde känna honom så var han också en av de trevligaste jag har mött, trots detta så tog det ett bra tag innan jag faktiskt förstod att han är "en av de där" som både är snygg OCH otroligt trevlig! Japp, jag fick kämpa med fördomarna.

/Linda
    Hej Linda! Vill börja med att förtydliga att det inte är jag på bilden. Har inte skrivit det i något tidigare inlägg att det varit jag, men vissa har missförstått, vilket är lätt hänt. En del har tagit det på lite större allvar än andra också haha Drömmer 

Kul att höra om din sambo! Glad Ibland behöver man jobba på sina fördomar och framförallt sina förutfattade meningar. Ibland är vi lite väl snabba att kategorisera in människor i förutbestämda "roller" för att göra det lättare för oss. 
Svar på tråden Är jag för snygg?