Är jag för snygg?
TS, vad har du för kroppsform?
TS, vad har du för kroppsform?
Förmodligen är det din attityd och utstrålning
Ingen är för snygg. Tror man det så har man andra problem. Jobba med attityden.
Varför lägger du inte bara in ett foto på dig i din trådstart (så man inte behöver bläddra tillbaka en massa sidor för att se ditt tryne), så får väl folk säga vad de tycker om dig?! Du verkar mest vara en fjortis som inte kan få speciellt mycket bekräftelse och uppmärksamhet för ditt yttre, därför så skriver du en massa nonsens i en tråd, där du inte visar hur du ser ut och så får du uppmärksamhet, för en massa nonsens dock......
Nej upp med en bild nu så
Ts kan det vara så att din kompis raggade på dig?
Självklart finns det tjejer som är väldigt snygga och som killar inte riktigt vågar sätta in en stöt på, så har det alltid varit. En kollega till mig har samma problem, hon är skitsnygg med sexig kropp, men någon kille hittar hon inte. Ingen vågar riktigt tro att hon skulle vara intresserad. Sedan finns det förstås sexsajter, där går förstås att hitta hur många kåta killar som helst, men jag tror inte det är det dessa tjejer är ute efter. man måste nog ta ett större eget initiativ när man är riktigt snygg ..
Jag har bara läst de första sidorna, men jag skulle säga att det är både ja och nej på din fråga. Jag har en vän som också är snygg på så sätt att hon verkligen passar in på dagens ideal (precis som du TS). Hon har haft relationer, så det har funkat, men samtidigt tror jag att hon har blivit väldigt påverkad av att genom livet bli så uppmärksammad för sitt utseende. Jag tror inte hon går runt och själv anser sig vara snyggast i världen, hon är osäker precis som vilken människa som helst, men hon har självklart blivit medveten om omgivningens reaktioner. Jag tror inte att det gjort henne uppblåst, men däremot så händer det något med många människor när de ständigt uppmärksammas för något de inte har inflytande över - exempelvis sitt utseende. Det blir liksom en egenskap som är splittrad från resten av en själv och jag tror detta kan ge en utstrålning som en själv inte är medveten om. Min vän är rolig, knasig, gått igenom rejält med utmaningar i livet så det har inte blivit någon blåst bimbo av henne, men hennes utseende har blivit som ett alter ego tycker jag, utseendet är liksom inte henne så hon blir distanserad i de kontakter hon får med personer på grund av sitt utseende.
Eller så har det inte något alls att göra med ditt utseende. För att vara en person som lätt hamnar i relationer (och sedan fungera i dem) så kan det krävas en viss energi. Jag har aldrig bara haft en dejt med de killar jag fattat tycke för. För mig handlar det delvis om att vara väldigt bekväm med att komma folk in på livet, att prioritera när man hittar den man vill ha, vara inkännande och lyckas kompromissa samtidigt som man uttrycker vad man själv vill. När jag flörtar brukar det vara mycket humor, mycket personliga kommentarer, mycket att "retas utmana och" sina egna och motpartens personlighetsdrag. Det sker omedvetet från min sida, men brukar leda till något "mer".
Vi har så många omedvetna mekanismer i oss, du kanske har några du själv inte känner till :)? Du är ung och har många vänner, att du inte hamnar i en relation direkt är kanske inte fy skam, när det väl händer så kanske det klaffar för att du är du, och inte för att du är "flickvänsmaterial".