Inlägg från: Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Maria 434 skrev 2015-01-12 19:27:20 följande:
    Jag tror definitivt att tjejen är både stylad och fixad.
    Du får tro vad du vill. Jag extraknäcker som modell och har gjort i ganska många år och känner igen när någon är stylad inför photoshoot och när någon vardagssminkar sig hemma. Glad
    Anonym (yttre) skrev 2015-01-12 19:16:45 följande:

Det är bara så att ser man ut på ett visst sätt (modellsnygg, "för snygg") så får man på andra sätt visa att man har fler sidor och att ens utseende inte är centrum i ens liv och det enda man värderar.

Personligen kan jag nog omedvetet tänka att en enligt gängse normer supersnygg tjej inte passar mig för vi har nog inte så mycket gemensamt. Men om det senare framgår att hon visst är intressant som person så är ju ett bra utseende inget negativt. Det är bara det att så mycket handlar om yta och fasad i samhället, så när folk med råge uppfyller skönhetsnormerna ringer varningsklockorna.

Bra skrivet! Vad menar du med varningsklockorna?
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 19:27:06 följande:
    För ful för vad?
    Läs inlägget jag svarade på, så förstår du nog.
    Anonym (Rättelse) skrev 2015-01-12 19:32:58 följande:
    Har inte läst allt, men min tanke är att du kanske inte är så smart? Räcker med att läsa ditt "nick" som du valt här, "Snygg långtifrån, men långtifrån snygg"......, det ska vara "snygg på håll, långtifrån snygg......" eller den engelska "nice from far but far from nice....."

Hur som helst, kanske det stämmer att du är "för snygg" men för snygg för vad?? Tror nog mest på din attityd i relation till ditt yttre, det hör liksom lite ihop......

Lycka till
    Du kan ifrågasätta mycket, men ifrågasätt aldrig min intelligens för då är du ute på hal is. Haha angående namnet, det är ett internskämt men om du stör dig så är det din ensak. 

Jaha? Jag ställde en fråga här på FL efter något min kompis hävdade. Har aldrig varit på ett forum tidigare. Min attityd i relation till mitt yttre har varit att jag ansåg mig själv vara helt normalsnygg och sen hävdades plötsligt något annat och därför vände jag mig hit för att fråga om det här verkligen kunde stämma.

Sen får man vissa svar som är trevligare än andra, det är ju klart och tydligt.

Tack desamma du
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 19:37:15 följande:
    Hur vet du då att lockarna var från dagen innan och att bilden är ostylad? Haha

Man ser att tjejen på bilden är både fixad och posear...
    För att jag kan läsa bildtexten när något läggs upp på sociala medier. Glad Jag vet inte vad du anser med fixad, hon är sminkad ja. Jag anser inte att det ser fixat ut, men du vet säkert bättre än jag. Glad 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 19:44:32 följande:
    När du svarar på detta sätt så antyder du att det är du. Eller har du frågat tjejen i fråga (Barbara?) hur hon hade fixat sig just denna dag för att kunna svara i tråden?
    Jag antyder ingenting, det är du som gör en tolkning. Anledningen till varför jag la upp bilden var för att jag får ofta höra att jag är väldigt lik henne. 

Varför jag vet? För att jag kan läsa bildtexten är något läggs ut på sociala medier! Jag tycker inte att det finns någon som helst anledning för någon att vara otrevlig för jag har i själva verket inte gjort något fel. Sen är det ju lite tokigt att folk blir så upprörda. 
    Anonym (men suck...) skrev 2015-01-12 19:41:36 följande:

ååh...ytterligare en TS där personen försöker leka "Den där Mary". TS, du är säkert snygg, söt och go men att du skulle vara FÖR snygg är ju bara trams. Det hör du väl själv? Du har inte träffat rätt än, det är vad som hänt. 

det är så komiskt med trådar som dessa... 

Okej, det var din åsikt. Tack för den! Glad
    Anonym (Hmm) skrev 2015-01-12 19:58:25 följande:

Du verkar inte så smart, det kanske är det som gör att det är lätt att få ONS men inte att få ett förhållande. Exempel: du förstår tydligen inte vad en ice queen är, eller vad man menar med att varningsklockorna ringer. Vem förstår inte det vid 22 års ålder?

Okej, men du är säkert jättesmart så det kompenserar upp så att medelsnittet fortfarande är normalt. Glad 

Jag vet vad en Ice Queen är, men jag förstod inte hur jag kunde vara det i det sammanhanget. 
    Jag vet också vad som menas med att varningsklockorna ringer, men förstod inte varför de skulle göra det i just det sammanhanget. 

Snälla ifrågasätt inte min intelligens, då är du ute på hal is. 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:09:08 följande:
    Fast om det ni inte är du varför säger du inte det direkt

"Detta är Barbara men vi liknar varandra tycker andra Bla Bla bla"

Hur ska vi veta vad du läst i sociala medier? Dessutom vad en modell, med vad vi kan förmoda ett stort bekräftelsebehov, säger om sin sminkning och styling i sociala medier säger inte mycket. Och att hon är kraftigt sminkad både på ögonbryn och ögon kan ett tränat öga lätt se.
    Trodde att folk visste precis vem det var, kändes dumt att idiotförklara folk genom att vara övertydlig. Men om du vill att jag gör det tills nästa gång, ska jag ta till mig dina önskemål. 

Ja, sminkad, det är ju det jag sagt. Sminkad. 

Men snälla du, det är inte jag som är upprörd över detta. Det är du, plus ca 3 till. Och ärligt talat förstår jag inte varför det ska bli storm i ett vattenglas? 
    nevermind skrev 2015-01-12 20:18:55 följande:

Skitsnack. Det handlar om personlighet. Oavsett hur snygg eller ful man är så är det att rekommendera att vara öppen, ödmjuk och le mycket. Jag har stött på dööööösnygga killar som jag vågat ragga på eftersom de är så avslappnade och jordnära.

Okej, tack för tipsen! Glad 
Svar på tråden Är jag för snygg?