• Joysan

Slutat ta flaskan tvärt?

Har helammat min son till han var fem månader, sedan började jag ge gröt samt burkmat.

När han blev 6 månader, så började jag ge honom välling på kvällen och på natten då han åt oftare troligtvis för att han inte blev mätt.han tog vällingflaskan utan några problem från första början, men sedan typ två veckor efter att vi startat så tvärvägrar han flaskan????

Jag blir smått galen för nu har mjölkproduktionen minskat iom att han ätit vällingen så han blir ju skitsne när det inte finns mat så det räcker längre..

Vad gör jag?

Gröt kan jag ju ge på kvällen innan sovdags, men på natten?

• Svar på tråden Slutat ta flaskan tvärt?
  • Joysan

såklart finns det ersättning för min storlek på bäbis med, vad dum jag är, det ska provas first thing imorrnbitti.

Har fått för mig att det handlar om att han inte tycker om flaskan, för han rycker ifrån redan innan han börjat suga, fast ibland suger han och så vänder han bort huvudet då.. Så förhoppningsvis är det bara vällingen..

• Joysan

Åh, nu har jag provat ersättning och det var ingen skillnad ????

Har även provat ytterligare en flaska så nu är vi inne på tredje..

Den första tog han utan några problem, men så helt plötsligt så var inte den något att ha längre..

Ska på bvc imorrn och då ska jag passa på att fråga vad dom tror..

Jag blir så trött ????

• Joysan
    Surrih skrev 2015-01-11 19:40:17 följande:

Min 6 månaders är också sådär vissa flaskor, då brukar jag sjunga eller vifta med någon leksak eller babbla någon ramsa för honom så han har något att fokusera på och det fungerar nästan alltid. :) har du honom i famnen? Annars prova låta honom ligga brevid som vid amning eller låt honom halvsitta upp om ni sitter i soffan tex. Det händer Så mycket vid 6 månader för dom så det finns kanske roligare saker än att äta eller något haha. Hoppas det löser sig iaf :)

Jadu, jag har provat det mesta.. Ligga, sitta, i famnen, på sängen.. Har provat att han får leka med flaskan och själv ta den till munnen.. Inget funkar..

Ska prova att låta bli i två dygn nu, se om han kanske glömmer bort att han inte gillar.. ja, vad det nu är han inte vill ha.
Svar på tråden Slutat ta flaskan tvärt?