• Joysan

Slutat ta flaskan tvärt?

Har helammat min son till han var fem månader, sedan började jag ge gröt samt burkmat.

När han blev 6 månader, så började jag ge honom välling på kvällen och på natten då han åt oftare troligtvis för att han inte blev mätt.han tog vällingflaskan utan några problem från första början, men sedan typ två veckor efter att vi startat så tvärvägrar han flaskan????

Jag blir smått galen för nu har mjölkproduktionen minskat iom att han ätit vällingen så han blir ju skitsne när det inte finns mat så det räcker längre..

Vad gör jag?

Gröt kan jag ju ge på kvällen innan sovdags, men på natten?

• Svar på tråden Slutat ta flaskan tvärt?
  • Natulcien

Ersättning? Det är ju mycket mer näringsrikt än välling. Bättre anpassat för en liten bebis.

• anidue

slappna av, stress påverkar mjölkproduktionen, fortsätt amma, pumpa det stimulerar, kan ersätning vara något? den där som ges från sex mån med en nr 2 på.
    mitt barn vägrade välling i flaskan, men den där pulvermjölken gick bra

• Joysan

såklart finns det ersättning för min storlek på bäbis med, vad dum jag är, det ska provas first thing imorrnbitti.

Har fått för mig att det handlar om att han inte tycker om flaskan, för han rycker ifrån redan innan han börjat suga, fast ibland suger han och så vänder han bort huvudet då.. Så förhoppningsvis är det bara vällingen..

• anidue

tro mig, som småbarnsförälder är det väldigt svårt att tänka klart ibland! du är en fin mamma som bryr dig och frågar om råd och är så rädd om din bebis...man gör så gott man kan vetdu... hoppas det funkar nu

• Joysan

Åh, nu har jag provat ersättning och det var ingen skillnad ????

Har även provat ytterligare en flaska så nu är vi inne på tredje..

Den första tog han utan några problem, men så helt plötsligt så var inte den något att ha längre..

Ska på bvc imorrn och då ska jag passa på att fråga vad dom tror..

Jag blir så trött ????

• Surrih

Min 6 månaders är också sådär vissa flaskor, då brukar jag sjunga eller vifta med någon leksak eller babbla någon ramsa för honom så han har något att fokusera på och det fungerar nästan alltid. :) har du honom i famnen? Annars prova låta honom ligga brevid som vid amning eller låt honom halvsitta upp om ni sitter i soffan tex. Det händer Så mycket vid 6 månader för dom så det finns kanske roligare saker än att äta eller något haha. Hoppas det löser sig iaf :)

• Joysan
    Surrih skrev 2015-01-11 19:40:17 följande:

Min 6 månaders är också sådär vissa flaskor, då brukar jag sjunga eller vifta med någon leksak eller babbla någon ramsa för honom så han har något att fokusera på och det fungerar nästan alltid. :) har du honom i famnen? Annars prova låta honom ligga brevid som vid amning eller låt honom halvsitta upp om ni sitter i soffan tex. Det händer Så mycket vid 6 månader för dom så det finns kanske roligare saker än att äta eller något haha. Hoppas det löser sig iaf :)

Jadu, jag har provat det mesta.. Ligga, sitta, i famnen, på sängen.. Har provat att han får leka med flaskan och själv ta den till munnen.. Inget funkar..

Ska prova att låta bli i två dygn nu, se om han kanske glömmer bort att han inte gillar.. ja, vad det nu är han inte vill ha.
  • Surrih

Gillar han att äta annars så som

Gröten och burkmaten? Kanske du kan ge ersättningen i pipmugg eller något annars även om det blir lite bökigare kanske. Har hört om en del bebisar som

Liksom slutat med flaska helt för dom gillar att äta vanligt ist. Dom kanske behöver ersättningen längre är, inte så insatt i det där..men hör du med BVC, skriv gärna vad

Dom sa med! :)

• anidue

vaknar han på natten då, om han inte får sin flaska då?

• Maddi

Min var visserligen 7 månader då han vägrade flaska mer. Då hade han bestämt själv att han inte vill ha och vanlig mat dög bara. Prova med de.

Svar på tråden Slutat ta flaskan tvärt?