Eir skrev 2015-01-09 21:17:56 följande:
Fler som tycker att Veronica Palm är en hycklare.
www.facebook.com/ianwachtmeisterofficiell/pos...OM TYSTNADEN, YNKEDOMEN OCH ÅSIKTSCENSUREN
Islamistiska mördare skjuter ner redaktionen för en tidning, vars frejdiga samhällskritik och förlöjliganden av demokratins fiender, helt saknar motsvarighet i vårt eget land.
När Björn Söder påtalar mordens direkta anknytning till Islams jihad, polisanmäls han(!!) av socialdemokraternas megafon V Palm.
I vilket annat icke-muslimskt land skulle något liknande ske? Palm vill på sedvanligt etablerat politiskt manér fiska röster från svenska muslimer. Ändamålet helgar medlen. Samtidigt visar hon sin egen underdånighet.
Den påbjudna tystnaden och åsiktscensuren har präglat Sverige under alltför många år. I belysningen från vad som skett och sker i Paris blir situationen komisk; (om ordet kan användas i dessa tragiska sammanhang). De som själva missbrukat sin makt genom att censurera det fria ordet, det öppna meningsutbytet och den frejdiga samhällskritiken, framträder nu som dess största tillskyndare!! De spelar upp hela registret FÖR det fria ord som de till vardags gör allt de kan för att begränsa och försvåra. Dåligt, mycket dåligt Dagens Nyheter med flera!
Fegheten och undanglidandet är tydligen SVT:s ledstjärna, när de upprepar att det är muslimerna som hotas. Om ni nu trodde att morden i Paris handlade om motsatsen!
Själv fick jag en liten påminnelse om den svenska ynkedomen, när ett slutet sällskap, som engagerat mig som middagstalare, idag meddelade att de inte vågade lyssna på mig. Om sådana krukor satt på samhällets topp vore Sveriges motståndskraft snart utraderad.
Tystnad, ynkedom och åsiktscensur kännetecknar samhällen som förlorat sin självaktning.
Den svenska politiska striden börjar allt tydligare stå mellan nyttiga idioter och (o)farliga patrioter.
J´aime Charlie!
Kopierat från Ian Wachtmeisters Facebook sida
Veronica
Palm är en politisk vindflöjel som är beredd till det mesta för att synas och höras, typ vek ner sig i den påhittade slöjdebatten och liknande.
Palm känns rätt oseriös, Söder är inte dum huvudet. Uppståndelse gör att SD får fokus.
Palm agerar nyttig idiot.