Förekommer inte embryoadoption längre
Alltså insättning av frysta överblivna embryon? Jag menar utomlands.
Alltså insättning av frysta överblivna embryon? Jag menar utomlands.
Jo,men inte i bemärkelsen överblivna från par som gjort IVF utan "överblivna" tillverkade av två donatorer. Har vi gjort 3 gånger. Det ger högre chans än med vanliga överblivna embryon. Vi lyckades tyvärr inte utan övergick till färskförsök,gick inte heller,men vi har 2 i frysen vi ska tina i mars.
Tack för svar! Var har ni gått? Är ni nöjda med bemötande etc? Gjorde ni behandlingar i Sverige tidigare? Ursäkta tusen frågor och Lycka till i mars!!!
Vi har gått på Reprogenesis I Brno-alla FET- och Unica i Brno-ET och nästa FET. Vi bytte för att göra nåt annorlunda plus att de var villiga att se över medicinerna och ev. ändra nåt. Bemötandet har varit bra på båda,men något bättre med Unica. De lyssnar mer på egna önskemål. Vi gjorde 7 IVF.er-varav 2 blev ET- i Sverige innan,sen var det ingen mening fortsätta och ingen klinik hade väl heller tatt emot oss. Fråga gärna,jag bistår gärna med erfarenhet!
Vad snällt! Jag har tittat endel på Unica och det var roligt att höra att ni har blivit bra bemötta där. Får man alltså hela skörden av en donation? Jag har lite svårt att läsa prislistan, har ni valt att köpa till mycket utöver grundpriset? Jag har gått i Umeå och varit mycket nöjd. En sån sak som embryo glue har de använt utan att ta extra tex och likaså ISCI (osäker på ordningen på bokstäverna, men att man microinjicerar spermierna som valts ut).
De har 2 varianter. En där man delar med ett annat par vilket är rätt osäkert tycker jag (man får ju inga i frysen) och så den vi gjorde där man själv får alla embryon. Det kostar lite extra att ha dem i frysen,men allt kostar ju ändå så det blir inte mycket extra. De har även att man får följa embryonas utveckling själv på nätet om man vill. Och är en av få länder med den nya progesteronmedicinen Prolutex (injektioner). Vet att de har intalipip också. ICSI kostar extra,men är ju inte alls nödvändigt vid ED,mest vid ÄD där ju spermierna inte kommer från en professionell donator. De är väldigt villiga att lyssna på vad man själv tycker och önskar och kan erbjuda massor med mediciner. De skickar via posten och jämfört med Sverige kostar många en bråkdel. Vissa finns ju inte här heller. Vår läkare var den bästa jag nånsin haft under alla våra år! Flytande engelska,kunnig,trevlig,duktig (gjorde inget ont alls). På väggarna satt foton av alla barn som fötts och massor var tvilllingar. Hotellet de samarbetar med var 4-stjärnigt (nästan 5 anser jag) och suveränt bra.
Tack för detta, nu måste jag filura ett tag. Har inte 100% stöd hemma. Tack!
Man måste alltid fundera innan man tar såna här beslut,det görs inte i en handvändning. Lycka till vad det än blir!