Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

åh, idiot!

Jag hoppas att allt löser sig TS både för barnens och din skull, visst träffas de varannan vecka men är på helgerna man hinner med den roliga biten och att inte få vara en hel familj då är helt galet. Så som det är löst nu är jätte bra tycker jag. Låt honom inte ändra på det! Ring din handläggare på måndag igen och om det är din barnhelg denna helgen så åk hemifrån till någon släkting eller liknande och ha det trevligt ihop så kan pappan stå där och banka på dörren. Du har inte skyldighet att rätta dig efter honom, och han har ingen rätt att fatta besluten ensam. Lycka till!

Och till er andra som gnäller, oftast är man 2 i ett förhållande och man är nästan aldrig barnledig då. Men att vara ensamstående till dessutom 5 barn så behöver man den lediga tiden att samla krafter på. Att få duscha, äta, gå promenader och bara koppla av hur man själv vill utan att tänka på någon annan gör så otroligt mycket! Jag var ensamstående med 2 barn och dessa helger var otroligt stärkande. Idag har jag ett nytt förhållande och 3 barn. Är aldrig barnledig men som sagt vi är 2 och då behöver man inte den lediga biten på samma sätt för man får hjälpen här hemma. Det har absolut ingenting med barnen att göra, att man är ego eller liknande utan det handlar om ens egna välbefinnande och man är en bättre förälder om man får chansen att vila upp sig (även om den största delen av den lediga tiden ändå går till att tänker på barnen!!

Svar på tråden åh, idiot!