åh, idiot!
Vi har alltid kört vartannat år.
I år har jag jämna helger och pappan ojämna. Tvärtom nästa år.
Vi har alltid kört vartannat år.
I år har jag jämna helger och pappan ojämna. Tvärtom nästa år.
Oavsett om man är 2 vuxna så är man ju inte barnledig ändå.
Jag tillhör för övrigt skaran med ensamstående föräldrar. Eftersom mitt barn inte har någon pappa alls har jag fullt upp ALLA dagar, inga varannan helg ledigt här inte.
Jag anser att när man skaffar barn så får man ta med i beräkningen att vara barnledig är inget man kan förvänta sig att vara. Det ingår inte i dealen när man blir förälder att man ska vara "fri" från barnen varannan helg. Om man skulle få vara det så är det en bonus(om man nu vill det). I alla fall så är det absolut inte ett argument för att inte ändra umgängeshelg.
Det blir märkligt när TS surar för att pappan inte alls tänker på barnen när han vill byta när TS argument för att inte göra det är helt själviska.
Klar som fasen en förälder ska ha ensamtid om det FINNS möjlighet som det gör i detta fall. Usch och fy på alla bitter-f*ttor här på FL.
Och varför måste alla va anonyma för? Skäms ni för eran åsikt?
Såhär är det ;
Jag har två barn som bor här vv.
Jag har sen dessa barn som bor hos mig JÄMT, alltid, hela tiden. Förutom vh då pappan ska ha dom.
När vi flyttade isär bestämde vi att han skulle ha barnen samtidigt som de äldre är hos sin pappa, för att jag skulle få en ledig jävla helg, skjut mig då men man behöver en paus ibland. Men SÅKLART för att barnen skulle vara hos mig samtidigt så jag kan hitta på saker med dom på helger, lov o semestrar.
Ett halvår in i separation försvann pappan. Slutade hämta barnen, svarade inte i tele. Så var det i över ett år. Sen poppade han upp som gubben i lådan och började ställa krav på umgängestider, tjafsade om kläder, väder,livet.
Då fick vi samtalstider hos soc (mitt val) för att komma överens. Efter några möten där fastslogs det tidigare umgänget och detta ska fortlöpa tills VI ÄR ÖVERENS I MEDLING OM ANNAT.
Så, fler påhopp om mig som mamma undanbedes, men gärna råd i sakfrågan - kan han bara bestämma sig för att byta? Hur går jag tillväga nu?
Som ensamstående mamma håller jag med dig helt och hållet! Självklart förstår jag att du är "rädd om" din ensamma helg, när du annars har alla barn på heltid.
Du har vad jag förstått 4 barn? Två med en pappa och två med en annan pappa? Stämmer det?