1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?
Nja, det är riktig mens jag har och negativt test. Tja, tar tag i det när vi kommer hem från Thailand. Bara på't igen!
Hur går det Citrona och Isabelle?
Nja, det är riktig mens jag har och negativt test. Tja, tar tag i det när vi kommer hem från Thailand. Bara på't igen!
Hur går det Citrona och Isabelle?
Nu håller jag tummarna för dig Isabelle!
Vi har bestämt att inte göra något fet denna månaden då jag fortfarande har ljust bruna flytningar efter en vecka sen mensen början
Så har inte kroppen gjort förut och jag vill känna att den är 100 om jag ska sätta in ett embryo.
Så det blir fet i slutet på mars för oss. Kommer att ha koll på er ändå
Isabelle - någon måste ju vara den 1 av 3 som lyckas på första försöket - och det kan väl lika gärna vara du , eller hur?
ljungen78 - Välkommen! Och hur går det för dig? Vågat testa något?
Citrona - vilken konstig kommentar av din ivf-läkare även om den var väl menad . 20 % chans är ju inte dåligt - det vore värre om han sagt 5-10 % eller något sådant. Vad underbart med en sådan vän, de ska man hålla hårt i. Hur kommer det sig att läkaren rådde er till AVA Riga?
Skit Isabelle att mensen kom , kan man köra direkt på en stimulering med en till? Brukar vara lite olika besked från olika kliniker. Ni har ju i alla fall en resa att se fram emot medan ni väntar.
ljungen78 - alla tummar är hållna för ett positivt test för dig imorgon. Och nej, jag tycker inte det är något new age - flum du pratar om. Lite så känner jag också och det finns en viss tröst i att man inte kan styra allt - bara göra det bästa man kan. Jag kommer nog bli helt förstörd om vi genomgår flera försök och det inte resulterar i något syskon åt vår dotter, MEN då vet jag även att jag har gett det alla chanser som jag kunnat och att jag därigenom kan släppa det.
Sandyyyy - hur är det med dig?
Hurra, hurra, hurra ljungen78 !
Grattis till och !
Isabelle: Men kvinna - ta ett test vet ja !
Jag kan bara berätta att jag hade ljusbruna flytningar efter 1 vecka (vilket jag inte brukar ha) och vaknade av mensvärk någon vecka efter slut det också. Å andra sidan hade jag inga känningar what so ever i brösten .
Själv är jag nöjd med beslutet att skjuta på fet till nästa månad - kroppen är inte i fas (molvärk fortfarande ibland och tidigare och kortare ägglossning) även fast det ibland känns som man slarvar bort en månad.
Sandyyy - så underbart att se ett tickande hjärta. Gör det hela lite mer verkligt, eller hur? Hoppas även att det andra vulet gick bra .
Citrona - hur går planeringen för er? Visst skulle ni göra ett försök till?
Tittar in och undrar hur det gått för dig Citrona?
Åh, vad spännande! Och vad skönt att stimuleringen har känts så mycket lättare den här gången. Kommer att hålla tummarna för dig på torsdag .
Jag ska börja testa för ägglossning på torsdag (cd12) och hoppas att jag får ägglossning i vanlig ordning vid cd 14-16. Om allt går bra så ska vi göra Fet i mitten på nästa vecka.
Det gör att vi båda antagligen är ruvare vid den här tiden nästa vecka .
Citrona - mina tummar är blåa för dig .
Jag har tid för insättning av Fet imorgon eftermiddag. Känner mig inte speciellt hoppfull. Något har hänt med min cykel sen ivf´n , min ägglossning har börjat komma 2 dagar tidigare och jag har knappt något fertilt sekret - bådar väl inte så gott men nu kör vi .
Har just varit och kollat slemhinna etc. Förra fet gick inte alls, började blöda 2 dagar efter insättning. Kroppen var verkligen inte med på notorna. Nu ska vi tina upp 3 2-dagars och försöka vidareodla dem till blastos. Måste börja beta av vad det är som felar.
Fick en blasto i onsdags så nu är det bara att vänta och se.
Håller tummarna för positiv utgång för dig Isabelle. Var går du där de sätter in 2 stycken?
Isabelle - Har egentligen testdag 15 maj men läkaren sa att på rd11 vet man. Är idag på rd 4, så det är långt kvar
Tack Målamitthjärta och många grattis till ert plus!
Usch isabelle - mitt hjärta blöder för dig! Så fördjävligt orättvist.
Vi fick ett plus med vår blasto och till en början var vi själaglad. Nu är jag mest låg och måste jobba aktivt med mina tankar. Har svårt att tro att det ska förlöpa bättre den här gången. Vet ju i och med mitt Ma att kroppen kan luras ganska rejält men att det inte finns något jag kan styra över. Det sitter ju i huvudet. Nej, nog om tråkigheter från mig.