• Anonym (hepp)

Vilken är din bästa ursäkt för att inte träna?

Själv kan jag inte träna på morgonen för då har jag inte ätit och som ikväll har jag ätit middag och nu är jag proppmätt så då kan jag inte träna. Jag tänker att jag kanske orkar sticka iväg imorrn bitti för att träna! (Fast då kan jag ju inte träna för då har jag inte ätit...) 
    Vilken är din ursäkt?

• Svar på tråden Vilken är din bästa ursäkt för att inte träna?
  • Anonym (...)
    mommyb skrev 2015-01-06 21:41:13 följande:
    samma här.. haha gillar inte gå ensam.. känns pinsamt och läskigt
    Eller hur. Att stå där och försöka lista ut hur maskinerna fungerar. Nej tack!!! 
  • Aniiee

Förr skylde jag på att jag inte hinner för jag har tre hundar att gå ut med. 

Nu skyller jag på att jag inte orkar, för jag är sjuk och har fortfarande tre hundar att gå ut med.....

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • MammAmma

För jag har livmoderframfall och vågar inte göra nånting som riskerar att förvärra det.

• Anonym (Latmasken)

- Har inte tid

- Det är mörkt ute

- Jag tycker inte att det är kul att träna ensam

- Det är halt ute, vill inte halka och bryta mig

- Jag tycker inte att det är kul att "bara" springa/jogga/löpa

- Jag är för hungrig för att träna

- Jag är för mätt för att träna

- Jag redan smal och tränar jag så blir jag ännu smalare i ansiktet

Jag har hur många ursäkter som helst för att slippa träna fast jag vet att jag skulle må väldigt bra av att just träna. Det är helt klart så att jag inte tycker att vinsten/belöningen av att träna är tillräcklig och har då väldigt svårt att motivera mig själv att träna/motionera. Sådan är jag!

• LaFontaine

För tillfället är vanligaste förklaringen att jag har ont i ryggen eller höften. Det är både en ursäkt och sanning. Jag skulle kunna ta en promenad eller vifta lite på tårna istället, men det är så satans trist att jag hellre avstår och väntar tills jag kan springa eller lyfta tungt igen!

• Anonym (Vill inte....)

Jag är sjuk, nåt av barnen är sjukt, mannen är sjuk, dagis är stängt, gymkläderna ligger i tvätten, jag är trött, det är för sent, jag måste tvätta/städa/handla, kollektivtrafiken strular, jag är för mätt, jag är för hungrig, jag har ont nånstans,mitt hår kan inte bli svettigt och tvättat idag igen, nåt bra på tv,

Jag kan fortsätta.....

• En PantherTant

Såväl ursäkter som försvårande omständigheter finns i mängd o massor, jag är duktig på att hitta på dem -men oftast låter jag inte mig luras men ganska ofta ändrar jag från ett pass till ett annat, av praktiska skäl eller av lättja. Men jag tränar flera dagar i veckan, även om det i alla år varit kämpigt periodvis.

Mina favoritursäkter är: har ätit de sista timmarna, är trött, det är för mörkt eller för halt, är för styv i höftböjaren, känner att jag håller på och bli sjuk o.s.v

Direkta försvårande omständigheter är: maken på jobb/resa = ensam med barnen, svårt väderlek (halka, kyla) och dylikt, och då hjälps inte annat än planera om, träna i hemmagymmet eller dra ut alla barnen med på motionsrunda.

• Anonym (Nope Nope Nope)

No excuses!! Jag vill helt enkelt inte träna :)

• Anonym (orka)

Har inget intresse för träning, tycker inte det är roligt, speciellt inte som jag aldrig har sällskap. Benskada gör att jag inte kan jogga/springa (gratis) och dåligt med pengar gör att jag inte kan gå på något med instruktör vilket nog hade varit bäst för mig för då säger någon vad jag ska göra.
    Och så lathet förstås.

• Anonym (Blä)

Benhinneinflammation som förvärras av ansträngning. Övertränade nämligen tidigare, det var så jag fick den.

• mariechen
    Tow2Mater skrev 2015-01-06 21:12:14 följande:

Jag inser jag är lat av naturen, så det är ju inte ens mitt fel att jag inte tränar.

Hahaha!!! Har också fått den naturliga avvikelsen i min genetiska uppsättning ????????????
  • Anonym (hanna)

Orkar inte

Vill inte

Har annat för mig

Är lat

Börjar bli tjock och ju tjockare jag blir desto jobbigare blir det att röra på sig

Håller på sluta röka, kan ju inte göra allt samtidigt, dessutom är jag vegan och räcker fan inte det då??!

Gillar verkligen att ligga stilla på rygg så det går före

Motivationshandikappad

Det är varmt och jag hatar att vara varm, fryser allra helst

Tråkigt

Man kan bli smal och pappa säger att man måste ha fett att ta av om man får cancer

Svar på tråden Vilken är din bästa ursäkt för att inte träna?