• tilde72

Kalas på Lekland opersonligt

Kollade upp ett alternativ till kalas för 5 åring på lekland.
    Det verkar vara toppen förutom att jag tänker att efter barnen ätit ihop i kalasrummet så kommer det att skiljas åt och inte ha sammanhållning längre vid leken på leklandet.
    Det kommer att springa hej vilt och finns många andra barn där också.
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Kalas på Lekland opersonligt
  • DickRex

Barnen älskar det och sätter generellt högre värde på lekandet än att sammanhålla gruppen. Du tänker som en vuxen nu...

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (Ok)

Barn tycker det är roligt. Försök att välja ett mindre lekland om du har möjlighet när barnen är så små.

• amalie79

Det är jättebra. Nu var väl iof sista gången för lek och buslandet, yngste fyllde åtta. Man kliver rätt in till dukat bord, underhållningen fixad, slipper disk och ha massa ungar hemma. Lätt värt de 1200 som det kostade oss, eller 600 per hushåll då vi är två.

Klart de leker på lite olika håll men det upplever jag att de gjort under kalasen här hemma med så. Bara man håller ögonen på så att alla har någon att vara med så ingen är helt utanför

• Anonym (-)

Skulle aldrig falla mig in. Alldeles för opersonligt, som du säger.

• Maddi

Jag kan nog tycka att detta är en trend, ungefär som att man nästan är tvungen att ha kalas på lekland då många har det.

Det blir lite fel då en del, eller rätt många, inte har råd att lägga dom pengarna på de. Och så kan de klassas som tråkigt av andra att ha det hemma.

• Sisisisi

Jag tycker att det är tråkigt, jag vill fixa kalasen själv och ungarna tycker även att hemmakalas är kul :) Men leklandskalas är ju oxå kul, det stämmer som du säger att gruppen splittras och blir flera som leker i olika delar.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Hanne

Det är helt upp till varje familj tänker jag. Jag skulle inte välja det upplägget för jag vill fixa personliga och mysiga kalas för mina barn, men jag tror att många barn uppskattar kalas på Lekland mer. Om pengarna inte är ett problem, låt barnet bestämma! Vi ska ha 5-års kalas på lördag, det blir korvgrillning, lite skidåkning och lekar ute på tomten och sedan tårta och fiskdamm inne.

• Anonym (Lekland skoj)

Vår dotter hade sitt 7 års kalas på lekland och det är ett av de roligaste kalasen hon haft och hon har varit på flera stycken som varit på lekland och de har varit väldigt lyckade. Nu om en månad fyller hon 9 år och skall ha sitt kalas i simhallen i närheten där vi bor och det tycker hon skall bli toppenkul.

Jag vet en fyraåring som hade kalas på lekland och de hade toppenskoj och det hade uppskattats av de små. Så det blir säkert jättebra kalas för din 5 åring.

• Anonym (vardag)

Ett tips är att ha kalaset en vardag typ 16-19 (1 timme i klassrummet och 2 timmars lek innan det stänger). Då är det i princip tomt och barnen har mycket bättre koll på varandra. De föräldrar som inte kan skjutsa så tidigt kan säkert få hjälp av någon annan att köra sitt barnet.

Svar på tråden Kalas på Lekland opersonligt